Lexus UX 300e: «Ξυραφένια» αίσθηση

Το νέο UX 300e, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Lexus, συνδυάζει κορυφαία επίπεδα ποιότητας και ηλεκτρικής λειτουργίας.
Lexus UX 300e: «Ξυραφένια» αίσθηση

Βασισμένο στο δημοφιλές αστικό SUV Lexus UX, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας αξιοποιεί μία εμπειρία 15 χρόνων στην ηλεκτροκίνηση. Επωφελούμενο από τη βελτιωμένη ευρωπαϊκή υποδομή φόρτισης και την αύξηση του ενδιαφέροντος για τα πολυτελή ηλεκτρικά οχήματα, προσφέρει μία σχεδόν αθόρυβη οδηγική εμπειρία με δυναμική και ΄΄ξυραφένια΄΄ αίσθηση.

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια 204 ίππων. Τροφοδοτείται από μια νέα μπαταρία υψηλής χωρητικότητας 54 kWh που τοποθετείται ακριβώς κάτω από το πάτωμα της καμπίνας και προσφέρει αυτονομία 305-315 χλμ.(WLTP).

Οδηγική άνεση

Όπως η υπόλοιπη οικογένεια UX, υιοθετεί τη νέα πλατφόρμα Global Architecture - Compact (GA-C) της Lexus. Αυτή η ελαφριά αλλά εξαιρετικά άκαμπτη δομή (που έγινε ακόμα πιο ανθεκτική με την υποδαπέδια μπαταρία και τα εγκάρσια στοιχεία όπου εδράζεται), σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου (λόγω της θέσης της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα) και τη βελτιωμένη ρύθμιση της ανάρτησης, συμβάλουν στην ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, στην ευέλικτη συμπεριφορά και στην οδηγική άνεση.

Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το πρώτο Lexus BEV ενσαρκώνει την ίδια κορυφαία ποιότητα που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα Lexus, το UX 300e κατασκευάζεται μαζί με άλλα ηλεκτροκίνητα/υβριδικά μοντέλα στο βραβευμένο εργοστάσιο της Lexus στο Kyushu, με επίβλεψη της παραγωγής από τους ‘Takumi’ masters. Εδώ, η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής παντού, από τη γυαλισμένη στο χέρι βαφή μέχρι την απόλυτη τάξη στη συναρμολόγηση όλων των ηλεκτρικών εξαρτημάτων. Στο εργοστάσιο, μία επίλεκτη ομάδα υιοθετεί την παραδοσιακή ιαπωνική τεχνική καπιτοναρίσματος sashiko στο ράψιμο των δερμάτινων καθισμάτων. Πριν φορτωθεί για μεταφορά, το κάθε UX 300e περνά από έλεγχο ποιότητας στην εγκατάσταση Quiet Room του εργοστασίου, όπου οι τεχνίτες Takumi ελέγχουν κάθε λεπτομέρεια.



Αεροδυναμικές περσίδες

Πέρα από την αεροδυναμική σχεδίαση των πίσω φώτων που μειώνει τις μεταβολές της πίεσης του αέρα κατά 16% περίπου και συμβάλλει στην ευστάθεια του πίσω τμήματος, όταν το όχημα στρίβει ή δέχεται πλευρικούς ανέμους, εφοδιάζεται με αεροδυναμικές περσίδες στο κάτω τμήμα της μάσκας. Ανάλογα με την κατάσταση της μπαταρίας, αυτές ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα πετυχαίνοντας μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,31. Σε περιπτώσεις όπου η ροή αέρα που παράγεται κατά τη οδήγηση υπερβαίνει τις απαιτήσεις ψύξης, οι περσίδες κλείνουν για βελτιστοποίηση της ροής αέρα που εισέρχεται μέσα από τη μάσκα. Ένα ακόμα μοναδικό στοιχείο, είναι ότι τα καλύμματα κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου έχουν αυξηθεί και η κάτω επιφάνεια της μπαταρίας έχει γίνει επίπεδη και λεία, δημιουργώντας μία αεροδυναμική δομή κάτω από το αμάξωμα.



Ο καλύτερος κύκλος στροφής

Η διάταξη χώρων του νέου crossover είναι ιδανική για ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη. Ενώ το μεταξόνιο των 2.640 χιλ. συνεισφέρει σε μία ομαλή, σταθερή οδήγηση και σε μία ευρύχωρη καμπίνα, το μήκος των 4.495 χιλ. και ο καλύτερος στην κατηγορία κύκλος στροφής από κράσπεδο σε κράσπεδο 10,4 μ. είναι το μυστικό για άνετους ελιγμούς στάθμευσης. Ως μέλος της οικογένειας UX,  ωφελείται από τη βελτίωση της ορατότητας λόγω του χαμηλού καπό που είναι αποτέλεσμα της νέας πλατφόρμας (GA-C) και του χαμηλά τοποθετημένου συστήματος κίνησης.

Με τη συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου εγκατεστημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και κάτω από το πάτωμα της καμπίνας, η χωρητικότητα πίσω ελάχιστα επηρεάζεται συγκριτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα UX (16,4 χιλ. λιγότερος χώρος για το κεφάλι πίσω), ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 367 λίτρα (από το πάτωμα μέχρι το κάλυμμα) αυξημένος κατά 47 λίτρα συγκριτικά με το UX 250h hybrid.



Φυσική αίσθηση αφής

Όπως σε όλα τα μοντέλα UX, κάθε τι σημαντικό τοποθετείται γύρω από τον οδηγό, με όλα τα χειριστήρια να προσφέρουν μία φυσική αίσθηση αφής (υπάρχει μία έξυπνη κεντρική κονσόλα με βάση για την παλάμη που φέρει ενσωματωμένα χειριστήρια ηχοσυστήματος). Στο πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Lexus, τα όργανα οδήγησης είναι ειδικά σχεδιασμένα με ένα σπορ ψηφιακό ταχύμετρο, ένδειξη αυτονομίας και δείκτη προγράμματος επιβράδυνσης (deceleration mode) τεσσάρων επιπέδων.

Ένα ακόμα πρωταρχικό στοιχείο επαφής του οδηγού με το UX 300e είναι ο περίτεχνα κατασκευασμένος επιλογέας ταχυτήτων. Αντικαθιστώντας τον συμβατικό επιλογέα, ταιριάζει άριστα στην παλάμη του οδηγού και υιοθετεί την τελευταία τεχνολογία shift-by-wire της Lexus, προσφέροντας μία premium αίσθηση για τον έλεγχο της Όπισθεν (R), της Νεκράς (N) και της Εμπρόσθιας Κίνησης (D). Επιπρόσθετα, οι διαδρομές του επιλογέα είναι μικρότερες για ταχύτερες αλλαγές.

Είναι εξοπλισμένο με τη δεύτερη γενιά του Lexus Safety System +(στάνταρ). Το σύστημα περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control σε όλες τις ταχύτητες, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, υποβοήθηση οδικής σήμανσης, ευφυή υψηλή δέσμη προβολέων κ.α.

Ο τιμοκατάλογος του νέου αμιγούς ηλεκτρικού Lexus UX 300e ξεκινά από τα 48.700 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v