Χαμηλό το κόστος χρήσης των ηλεκτρικών φορτηγών

Τα ηλεκτρικά φορτηγά δείχνουν τον δρόμο στην περαιτέρω αξιοποίηση του όφελους της ηλεκτροκίνησης στα επαγγελματικά οχήματα.
Χαμηλό το κόστος χρήσης των ηλεκτρικών φορτηγών
Το συνολικό κόστος χρήσης του μέσου αμιγώς ηλεκτρικού e-van είναι ήδη 25% φθηνότερο ανά χιλιόμετρο σε σχέση με τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα οχήματα, σύμφωνα με μια νέα μελέτη για το συνολικό κόστος αγοράς και λειτουργίας των συγκεκριμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Μια νέα δημοσκόπηση δείχνει ότι οι περισσότεροι αγοραστές φορτηγών θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτρικό επαγγελματικό αυτοκίνητο.

Τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι συνολικά φθηνότερα από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, σύμφωνα με μια νέα μελέτη για το συνολικό κόστος αγοράς και λειτουργίας τους στην Ευρώπη. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι μια έρευνα αγοραστών φορτηγών στην Ευρώπη, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, διαπιστώνει ότι οι περισσότεροι θέλουν να αξιοποιήσουν τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα.

Μικρή προφορά ηλεκτρικών e-van

Αλλά η προσφορά μοντέλων e-van είναι περιορισμένη για διάφορους λογούς που σχετίζονται με τις προτεραιότητες των αυτοκινητοβιομηχανιών και την δυνατότητα παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Λόγω της περιορισμένης γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών e-van, ο όγκος των πωλήσεων τους αντιπροσωπεύει μόνο το 3% των πωλήσεων επαγγελματικών αυτοκινήτων – υστερώντας πολύ σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία που κατέχουν το 9%. Η Transport & Environment (T&E), η οποία δημοσιεύει την έκθεση και την έρευνα, ανακοίνωσε ότι η προσφορά ηλεκτρικών φορτηγών θα συνεχίσει να υπολείπεται για το υπόλοιπο της δεκαετίας του 2020, εκτός εάν οι προτεινόμενοι στόχοι της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 των van, αυξηθούν σημαντικά.

Το μέσο ηλεκτρικό φορτηγό είναι ήδη 25% φθηνότερο ανά χιλιόμετρο για να το κατέχεις και να λειτουργείς σήμερα από το μέσο φορτηγό ντίζελ, διαπιστώνει η μελέτη.

Η έρευνα, που διεξήχθη σε συνδυασμό με τη μελέτη κόστους για την κατανόηση της συμπεριφοράς των αγοραστών, δείχνει ότι η ευρωπαϊκή αγορά βαν είναι έτοιμη να γίνει ηλεκτροκίνητη. Πάνω από το ένα τρίτο (36%) των ιδιοκτήτων στόλων van που συμμετείχαν στην έρευνα έχουν ήδη τουλάχιστον ένα ηλεκτρικό φορτηγό, ενώ σχεδόν ένα τρίτο (32%) σχεδιάζει να αγοράσει ένα e-van φέτος, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση σε 745 στόλους σε όλη την Ευρώπη. Ένα επιπλέον 16% σκέφτεται να αγοράσει ένα e-van τα επόμενα πέντε χρόνια.

Ίση με την ετήσια ρύπανση των φορτηγών της Ισπανίας

Η αυστηροποίηση των σχεδίων στόχων CO2 της ΕΕ κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας θα φέρει 1 εκατομμύριο επιπλέον e-van στους δρόμους της Ευρώπης εντός πέντε ετών, υπολογίζει η T&E. Θα εξοικονομήσει επίσης 5,6 Mt εκπομπών CO2 το 2027 – που ισοδυναμεί με τη συνολική ετήσια ρύπανση των φορτηγών της Ισπανίας. Τα αυστηρότερα πρότυπα θα μείωναν επίσης την ετήσια κατανάλωση πετρελαίου των ευρωπαϊκών φορτηγών κατά 7% το 2027, ένα σημαντικό βήμα για τον τερματισμό της εξάρτησης από τις ρωσικές εισαγωγές. Πιο φιλόδοξοι στόχοι προβλέπουν ότι θα εξοικονομηθούν 13,1 δις ευρώ στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις την περίοδο 2025–2030 λόγω του χαμηλότερου κόστους λειτουργίας των ηλεκτρονικών φορτηγών.

Αυστηρότεροι στόχοι

Η T&E καλεί τους νομοθέτες της ΕΕ να αυστηροποιήσουν τους προτεινόμενους στόχους CO2 για τα van προκειμένου να απαιτηθεί μείωση κατά 25% στις μέσες εκπομπές CO2 των van το 2025, νέος ενδιάμεσος στόχος -45% το 2027 και -80% το 2030. Το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για όλα τα νέα φορτηγά να έχουν μηδενικές εκπομπές έως το 2035 είναι κρίσιμο. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι υπουργοί περιβάλλοντος θα αποφασίσουν τις θέσεις τους επόμενους μήνες και πρόκειται να συμφωνήσουν τους τελικούς στόχους το καλοκαίρι.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v