Ο Όμιλος Volkswagen αναμένεται να εγκρίνει την συμμετοχή των premium μάρκων του ομίλου Porsche και Audi να εισέλθουν στο μαγικό κόσμο της Formula 1. Η καθοριστική συνάντηση των ανωτάτων στελεχών του Όμιλου Volkswagen θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα.
Η πίεση της Tesla
Εκτιμάται, ότι η απόφαση του γερμανικού ομίλου να δούμε τις δυο νέες ομάδες στην αφετηρία των φημισμένων αγώνων της Formula 1, που απολαμβάνουν μεγάλο ποσοστό προβολής σε όλο τον κόσμο, είναι μέρος του προγράμματος τόνωσης της προβολής αυτών των μάρκων και ολόκληρου του ομίλου. Ο γερμανικός όμιλος, όπως και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεχθεί ισχυρά πλήγματα τα τελευταία χρόνια από την πρωτόγνωρη επιθετική διάθεση και διείσδυση στη παγκόσμια αγορά της μάρκας Tesla.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκευάζει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σπάει καθημερινά τα ρεκόρ στις πωλήσεις αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων και απειλεί ακόμη και τον γίγαντα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας τον όμιλο VW.
Tesla από το Βερολίνο
Τώρα μάλιστα, που ξεκίνησε και η παραγωγή αυτοκινήτων Tesla στο εργοστάσιο στο Βερολίνου, ο όμιλος VW δέχεται εντονότερη πίεση.
Εδώ και καιρό γίνεται λόγος για συνεργασίες Audi και Porsche με υπάρχουσες ομάδες της Formula 1, την πιο πιθανή μέθοδο εισόδου τους στην υψηλότερη κατηγορία διεθνών αγώνων.
Η Audi και η McLaren διέψευσαν τα δημοσιεύματα πέρσι ότι μια συνεργασία είχε ήδη σχηματιστεί, αλλά είπαν ότι ήταν υπό συζήτηση, με την τελική απόφαση να αναμένεται φέτος.
Θέλει η McLaren
Η Audi θα προσφέρει περίπου 500 εκατ. στη McLaren, ενώ η Porsche σκοπεύει να δημιουργήσει μια μακροπρόθεσμη συνεργασία με την αγωνιστική ομάδα Red Bull.
Η VW δεν είχε συμμετάσχει στο παρελθόν στη F1, αλλά έχει συνεργαστεί με τη Red Bull, ιδίως στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της M cLaren Racing, Ζακ Μπράουν, δήλωσε ότι η ομάδα της F1 "σίγουρα δεν πωλείται" και επίσης δεν αναζητά άλλους μετοχικούς εταίρους.
Η McLaren χρησιμοποιεί κινητήρες Mercedes, αλλά αυτό θα μπορούσε να αλλάξει όταν το άθλημα εισάγει μια νέα μονάδα ισχύος το 2026.
Ο Μπράουν είπε ότι είχαν γίνει κάποιες «πολύ προκαταρκτικές» συνομιλίες με τη VW στο παρελθόν, αλλά τίποτα δεν συμφωνήθηκε, αναφέρει το Automotive News Europe.
Οι Γερμανοί είναι έτοιμοι
Μια πηγή είπε στο Reuters τον περασμένο Νοέμβριο ότι η τελική απόφαση της VW θα εξαρτηθεί από το εάν η F1 θα ακολουθήσει τα σχέδιά της να στραφεί στα συνθετικά καύσιμα έως το 2026 και από την πρόοδο της McLaren όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων της.
Η VW έχει επενδύσει το μέγιστο από οποιαδήποτε παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και στις μπαταρίες σε μια προσπάθεια να καθαρίσει την εικόνα της από το σκάνδαλο των εκπομπών ντίζελ και να παραμείνει σύμφωνη με τους κυβερνητικούς στόχους μείωσης του άνθρακα.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία
Η απόφαση έρχεται καθώς η VW αντιμετωπίζει την αβεβαιότητα των επιπτώσεων του πολέμου στην Ουκρανία στα οικονομικά της, η οποία θα συζητηθεί επίσης στη συνεδρίαση της επόμενης Πέμπτης.