Τα κλασικά υγρά καύσιμα των αυτοκινήτων (βενζίνη και ντίζελ) σταδιακά θα αποσυρθούν από την αγορά και θα δώσουν την θέση τους στο ηλεκτρισμό και στο υδρογόνο.
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και τα υδρογονοκίνητα μοντέλα τα επόμενα χρόνια θα κατακλύσουν την αγορά του αυτοκινήτου.
Είκοσι οκτώ μεταπτυχιακοί φοιτητές που σπουδάζουν στο Masters in Transportation Design στο IED Turin, παρουσίασαν τη δική τους άποψη για το supercar του μέλλοντος. Το Alpine A4810 by IED Concept, είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο ειδικών προδιαγραφών το οποίο καταναλώνει υδρογόνο. Οι κυψέλες καυσίμου τροφοδοτούνται με υδρογόνο και οξυγόνο για να παράγουν ηλεκτρισμό και καθαρό νερό. Ο ηλεκτρισμός τροφοδοτεί την μπαταρία και η μπαταρία δίνει ρεύμα στους ηλεκτρικούς κινητήρες. Το καθαρό νερό αποβάλλεται είτε συλλέγεται για το πότισμα του κήπου.
Aγκαλιάζει τις τεχνολογίες
Το A4810 είναι ένα αυτοκίνητο που αγκαλιάζει τις τεχνολογίες επόμενης γενιάς ενώ ταυτόχρονα υπερασπίζεται τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της μάρκας Alpine που ιδρύθηκε το 1955. Ένα μοντέλο που δεν είναι μόνο τεχνολογικά προηγμένο αλλά και φιλικό προς το περιβάλλον. Το A4810 δίνει μια πρώτη γεύση για τα μελλοντικά supercars.
Το έργο των φοιτητών είναι ένας ιδανικός τρόπος για να διευρύνει τους ορίζοντές της την Alpine, να προσκαλέσει τις νέες γενιές σχεδιαστών και οδηγών και να αυξήσει την ευαισθητοποίηση για το καινοτόμο έργο που παρουσιάζεται από ταλαντούχους μαθητές.
Το Alpine A4810 Project by IED έχει μήκος 5.091 χιλ., πλάτος 2.010 χιλ., ύψος 1.055 χιλ., μεταξόνιο 2.717 χιλ. Είναι ένα διθέσιο supercar με ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης υδρογόνου.
Ψηφιακά εργαλεία
Η ομάδα των μαθητών χρησιμοποίησε ψηφιακά εργαλεία για να σχεδιάσει το εσωτερικό μέσα από σκίτσα, τρισδιάστατα μοντέλα, αποδόσεις, κινούμενα σχέδια και ανάπτυξη HMI (Human Machine Interface). Ενσωματώνοντας τροφοδοσία υδρογόνου, αυτό σημαίνει ότι ανέπτυξαν μια ολοκληρωμένη ιδέα που είναι σχεδόν έτοιμη να ακολουθήσει τους δρόμους ενός πολύ πιο βιώσιμου μέλλοντος, ενός μέλλοντος χωρίς εκπομπές.
Η Alpine προκάλεσε τους μαθητές να σχεδιάσουν ένα «super berlinette» για το έτος 2035. Το διθέσιο υπεραυτοκίνητο σχεδιάστηκε για να είναι ένα όχημα υψηλών επιδόσεων τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Ελαφρύ, ισχυρό και ευέλικτο
Μετά την ενημέρωση που δόθηκε το περασμένο φθινόπωρο, οι μαθητές εργάστηκαν μεμονωμένα για να βρουν τη δική τους ερμηνεία και να την παρουσιάσουν στη μάρκα. Στη συνέχεια, η Alpine επέλεξε έναν συνδυασμό των δύο βασικών ιδεών. Με βάση τις δύο επιλεγμένες προτάσεις, οι νέοι σχεδιαστές δημιούργησαν το «A4810 Project by IED»: ένα ελαφρύ αλλά ισχυρό και ευέλικτο πρωτότυπο αυτοκίνητο που μπορεί να υπερηφανεύεται για την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Κατά τη φάση του σχεδιασμού, οι μαθητές επιδίωξαν να συνδυάσουν το όραμα και την καινοτομία, χωρίς να παραβλέψουν τις παραδοσιακές ρίζες της μάρκας Alpine.
Επιπλέον, επέλεξαν ένα όνομα που μετέφερε την κληρονομιά της μάρκας. Στην πραγματικότητα, το '4810' είναι το ύψος (σε μέτρα) του Mont Blanc: η υψηλότερη και πιο εμβληματική κορυφή στις Άλπεις που βρίσκεται στα σύνορα μεταξύ Ιταλίας και Γαλλίας, σαν μια γέφυρα που συνδέει IED και Alpine. Η μάρκα, Alpine, πήρε το όνομά της από τα ίδια βουνά και προκαλεί τη χαρά της οδήγησης στους δρόμους με στροφές.
Το A4810 Project by IED σχεδιάστηκε από φοιτητές του Masters in Transportation Design IED Turin, 2020/21: Nicolas Alemany Rengifo (Ισπανία), Carlos Rodrigo Avila Vilchis (Μεξικό), Michele Balletti (Ιταλία), Abhijeet Mahesh Birmole (Ινδία), Goh Chyan Si (Μάλι), José Gaspar De Jesus (ΗΠΑ), Amit Ramesh Dhuri (Ινδία), Virginia Droghei (Ιταλία), Apoorv Garg (Ινδία), Govardhan Godavarthi Gauranga (Ινδία), Daury David Gomez Silvestre (Δομινικανή Δημοκρατία), Jaya Sankar Anand Sarma Govindavajjula (Ινδία), Nihar Bharatkumar Khimasiya (Ινδία), Sanjay Kumar Kondi (Ινδία), Marco Martino (Ιταλία), Stefano Pellino (Ιταλία), Alessandro Pierangelini (Ιταλία), Valentino Arjun Rajan (Τέξας), Janak Sushil Rat (Ινδία), Mayank Shakya (Ινδία), Sanket Sanjay Shirsikar (Ινδία), Rohitshukla (Ινδία), Kushan Jyoti Singha (Ινδία), Shailesh Srivastava (Ινδία), Xiaobing Wang (Κίνα),Yunshi Yang (Κίνα), Wei-Che Yen (Ταϊβάν), Faruk Yilmaz (Τουρκία).
Το Masters in Transportation Design στο IED Turin συντονίζεται από τον Michele Albera.