Αποστολή στην Ιταλία
Η Skoda, έχει την τύχη με το μέρος της. Η μάρκα που εκφράζει την επιθυμία ενός δημιουργικού λαού να κατακτήσει την αυτοκίνηση βρήκε στο δρόμο της στο γκρουπ VW. Ο γερμανικός όμιλος εξαγόρασε τη Skoda και από τότε άρχισε η εντυπωσιακή άνοδος της τσέχικής μάρκας.
Η τελευταία πράξη από το μέτωπο της Skoda είναι το νέο Enyaq Coupe iV, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κουπέ σχεδίαση.
Οδηγήσαμε το ολοκαίνουργιο SUV Coupe στη Τοσκάνη της Ιταλίας, προσκεκλημένοι στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση, και εκτιμήσαμε την πρόοδο της μάρκας. Επίσης, για μια ακόμη φορά αξιολογήσαμε την μαεστρία του γερμανικού ομίλου να τροφοδοτεί όλες τις μάρκες του με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, διατηρώντας τις βασικές αρχές του DNA της κάθε φίρμας.
Η πιο ισχυρή έκδοση
Επιλέξαμε την πιο ισχυρή και την ακριβότερη έκδοση του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων για την πρώτη δοκιμή στην Ιταλία.
Καθίσαμε πίσω από το τιμόνι της Skoda Enyaq Coupe RS iV, που αποδίδει 290 ίππους και μέγιστη ροπή 46,6 χλγμ. Αυτό είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda RS και εξοπλίζεται με την πιο μεγάλη μπαταρία των 82 KWh. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η αυτονομία φθάνει έως τα 545 χλμ. (WLTP).
Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι χρειάζεται μόλις 6,5 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα – 200 χλμ./ώρα περισσότερη από οποιαδήποτε άλλη έκδοση του νέου κουπέ.
Ένα απλό πάτημα στο γκάζι ήταν αρκετό για να εκτιναχθεί μπροστά το βαρύ αυτοκίνητο. Οι δυο ηλεκτρικοί κινητήρες αποδίδουν άμεσα. Ο ισχυρότερος είναι τοποθετημένος πίσω και ο δεύτερος μικρότερης ισχύος μπροστά για να εξασφαλίσει την τετρακίνηση.
Όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που δημιουργούνται από λευκό χαρτί - όπως το Skoda Enyaq- έχουν πίσω τον ισχυρό κινητήρα, ενώ όσα έχουν προέλθει από μετατροπή υπαρχόντων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνη είτε ντίζελ, έχουν τον ηλεκτροκινητήρα μπροστά. Αυτή η παρατήρηση είναι χρήσιμη όταν αξιολογούμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θέλουμε να κατανοήσουμε την προέλευσή του.
Κινείται γρήγορα
Οι υψηλές ταχύτητες έρχονται πολύ γρήγορα καθώς η λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων είναι αποτελεσματική και άμεση. Χωρίς ενοχλητικούς θορύβους από τους ηλεκτρικούς κινητήρες το βαρύ αυτοκίνητο κινείται με ασφάλεια και δίνει σιγουριά στον οδηγό και στους επιβάτες.
Ωστόσο, εμφανίστηκαν αντιδράσεις από τις αναρτήσεις στα σημεία της διαδρομής με σαμαράκια, κυρίως λόγω του αυξημένου βάρους από την προσθήκη της μπαταρίας.
Παρατηρήσαμε ότι και η κουπέ εκδοχή έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης όπως εκείνη που είχαμε βιώσει στο αρχικό μοντέλο. Το επίπεδο θορύβου στη καμπίνα είναι χαμηλό και η ελάχιστη επιβάρυνση των επιβατών από τον θόρυβο δρα καταλυτικά στην απόλαυση του ταξιδιού.
Άνετο και πολυτελές
Κανένα παράπονο για την ποιότητα κατασκευής, τον διάκοσμο και την εσωτερική ευρυχωρία. Ακολουθήθηκαν οι γερμανικές προδιάγραφες για την ποιότητα και προστέθηκαν πολυτελή στοιχεία.
Μειώθηκε το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα με την χρήση οικολογικά επεξεργασμένου δέρματος ενώ τα καλύμματα καθισμάτων είναι από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET και ανακυκλωμένο μαλλί (new wool).
Ανετα ταξιδεύουν τέσσερις ενήλικες. Οι πίσω επιβάτες λόγω της απουσίας της κεντρικής σήραγγας μετάδοσης, καθώς η μπαταρία υψηλής τάσης για το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος, έχουν μεγάλο χώρο στη διάθεση τους. Ο πέμπτος επιβάτης θα κάνει αρκετές υποχωρήσεις. Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 570 λίτρα. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν πριν το καλοκαίρι και τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στην Ελλάδα το καλοκαίρι. Πριν το λανσάρισμα θα ανακοινωθούν οι τιμές πώλησης.
Ο τιμοκατάλογος του βασικού μοντέλου Skoda Enyaq iV ξεκινά από τα 37.900 ευρώ(50KWh, 148 ίπποι.).