Kia EV6: Και από φόρτιση... αστραπή!

Μια σειρά από καινοτομίες που λύνουν αρκετά από τα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης ενσωματώνει το νέο ηλεκτρικό Kia EV6.
Kia EV6: Και από φόρτιση... αστραπή!

Το ολοκαίνουργιο πλήρως ηλεκτρικό Kia EV6 προσφέρει μεγάλη αυτονομία, μηδενικές εκπομπές ρύπων, υψηλής τεχνολογίας ταχυφόρτιση 800V και ξεχωριστό crossover στυλ. Το EV6 είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που βασίζεται στη προηγμένη και εξελιγμένη αρχιτεκτονική της εταιρείας σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV).

Το πρώτο παγκοσμίως σύστημα πολλαπλών φορτίσεων με δυνατότητα ταχυφόρτισης 800V καθιστά δυνατή την επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά της ώρας

Η γκαμα του EV6 προσφέρει μια επιλογή από πολλές πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις κινητήρων μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων μπαταριών μεγάλης (77,4 kWh) και τυπικής αυτονομίας (58,0 kWh).

Η έκδοση 2WD 77,4 kWh μπορεί να διανύσει έως και 528 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Με μέγιστη ροπή 60,8 χλγμ. διαθέσιμη στην έκδοση AWD, αυτή η έκδοση του EV6 μπορεί να επιταχύνει για τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2΄΄. Η μπαταρία 77,4 kWh συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 168 kW (229 ίππων) που κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ για τις εκδόσεις AWD EV6, δύο ηλεκτρικοί κινητήρες κινούν τον μπροστινό και τον πίσω άξονα με συνδυαστική ισχύ 239 kW (325 ίππων).

Ταχύτατη φόρτιση 800V

Το EV6 προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800V και 400V χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς (αντάπτορες). Το αυτοκίνητο υποστηρίζει υψηλές ταχύτητες φόρτισης της μπαταρίας από το 10% έως το 80% του περιεχομένου της σε μόλις 18 λεπτά, σε όλες τις εκδόσεις, ή φόρτιση 100 χιλιομέτρων αυτονομίας σε λιγότερο από 4,5 λεπτά στην έκδοση 2WD με την μπαταρία 77,4 kWh.

Το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου είναι πιο ευέλικτο και αποδοτικό από τα BEV της προηγούμενης γενιάς χάρη στην ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης (ICCU). Το ICCU επιτρέπει μια νέα λειτουργία φόρτισης V2L ισχύος έως και 3,6 kW, που επιτρέπει την φόρτιση από την μπαταρία του οχήματος μέσω ενός απλού προσαρμογέα, ο οποίος μετατρέπει το εξωτερικό βύσμα φόρτισης σε πρίζα. Το βύσμα προσαρμογέα θα είναι συγκεκριμένο, επιτρέποντας στο EV6 να φορτίζει οτιδήποτε: από εξωτερικές οικιακές συσκευές έως άλλα ηλεκτρικά οχήματα. Για παράδειγμα, η λειτουργία V2L μπορεί να τροφοδοτήσει ταυτόχρονα με ενέργεια μια τηλεόραση 55 ιντσών και ένα κλιματιστικό για περισσότερο από 24 ώρες.

Στο εσωτερικό της καμπίνας, μια εύχρηστη θύρα φόρτισης που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα επιτρέπει στους επιβάτες να φορτίζουν συσκευές από την μπαταρία του οχήματος χωρίς να χρειάζονται επιπλέον προσαρμογείς.

Η λειτουργία Utility Mode επιτρέπει σε σημαντικά συστήματα να συνεχίσουν να λειτουργούν όταν το αυτοκίνητο είναι απενεργοποιημένο. Κατά την Utility Mode, η μπαταρία υψηλής τάσης τροφοδοτεί τον κλιματισμό, τα φώτα και το σύστημα ψυχαγωγίας χωρίς κανέναν κίνδυνο εξάντλησης της μπαταρίας 12V.

Ανάκτηση ενέργειας

Το EV6 είναι εξοπλισμένο με τεχνολογίες ανάκτησης ενέργειας για μεγιστοποίηση της αυτονομίας. Το σύνολο περιλαμβάνει προαιρετικά  μία αποδοτική αντλία θερμότητας της πιο πρόσφατης γενιάς, η οποία εκμεταλλεύεται τις απώλειες θερμότητας από το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου. Αυτό εξασφαλίζει ότι ακόμη και στους -7 βαθμούς Κελσίου, το αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει το 80% της αυτονομίας του, όπως σε συνθήκες 25 βαθμών Κελσίου.

Επίσης, παρουσιάζεται η πιο πρόσφατη γενιά του έξυπνου συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, το οποίο λειτουργεί με διακόπτες πίσω από το τιμόνι, ώστε οι οδηγοί να μπορούν γρήγορα και εύκολα να ελέγχουν τον βαθμό επιβράδυνσης του αυτοκινήτου και να ανακτούν  κινητική ενέργεια για να μεγιστοποιήσουν την αυτονομία και την απόδοση του συστήματος. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ έξι επιπέδων ανάκτησης (0, από το 1 έως το 3, i-PEDAL ή auto mode). Η λειτουργία i-PEDAL επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ανακτά τη μέγιστη ποσότητα ενέργειας από τα φρένα του και ταυτόχρονα επιτρέπει στον οδηγό να επιβραδύνει ήπια το αυτοκίνητο δίχως να χρειάζεται να πατήσει το πεντάλ φρένου.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v