Η Maserati Boomerang γίνεται 50 ετών

Πέρασε μισός αιώνας από τότε που ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης έκανε το ντεμπούτο του.
Η Maserati Boomerang γίνεται 50 ετών

Ένα ονειρεμένο αυτοκίνητο, ένα ακραίο, φουτουριστικό, σχεδόν παράλογο, σίγουρα παννέμορφο μοντέλο ικανό να μείνει αποτυπωμένο στη μνήμη κάθε θαυμαστή. Έχει περάσει μισός αιώνας από τις 9 Μαρτίου 1972, όταν έκανε το ντεμπούτο της η Maserati Boomerang στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ήταν ένα concept που δημιουργήθηκε από το διάσημο χέρι του Giorgetto Giugiaro και παρήχθη από την Italdesign.

Μόνο ένα μοντέλο κατασκευάστηκε, το οποίο παρουσιάσθηκε στην Ελβετική έκθεση το 1972, ως ταξινομημένο όχημα. Η βάση που χρησιμοποιούσε η Italdesign (σασί και μηχανικά μέρη) ήταν μια Maserati Bora, με κεντρικό οκτακύλινδρο πίσω κινητήρα τοποθετημένο στις 90° 4.719 κ.εκ. Μπορούσε να απελευθερώσει 310 ίππους, δίνοντας στη Maserati Boomerang, τελική ταχύτητα σχεδόν 300 χλμ./ώρα. Η κίνηση στους πίσω τροχούς και το κιβώτιο έχει πέντε ταχύτητες.

Δεν βγήκε ποτέ στη παραγωγή

Το διθέσιο σπορ κουπέ δεν βγήκε ποτέ στη παραγωγή. Αντίθετα, άφησε πίσω του μια στιλιστική κληρονομιά που συνέχισε να ζει όχι μόνο στις μεταγενέστερες δημιουργίες του Giugiaro, αλλά και σε άλλα έργα, λειτουργώντας ως έμπνευση για διάφορες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η πρωτοτυπία του Boomerang από αισθητικής άποψης αποδείχθηκε στο σχήμα σφήνας και στις τολμηρές, καθαρές γραμμές του, που έδιναν μια εικόνα διείσδυσης, δύναμης και ταχύτητας.

Κεκλιμένο παρμπρίζ

Το μοντέλο σχεδιάστηκε κατά μήκος μιας οριζόντιας γραμμής που χώριζε το αυτοκίνητο στα δύο, με κεκλιμένο παρμπρίζ και πανοραμική ηλιοροφή. Οι αναδιπλούμενοι τετράγωνοι προβολείς ξεχώριζαν μπροστά, παράλληλα με τα οριζόντια φώτα στο πίσω μέρος.

Ήταν εξαιρετικά μοντέρνο όσον αφορά το εσωτερικό του, όπου τα όργανα του ταμπλό ήταν ενσωματωμένα στο τιμόνι χωρίς ακτίνες και τα καθίσματα ήταν πολύ χαμηλά.

Δημοπρασίες

Το μοναδικό δείγμα του Boomerang που κατασκευάστηκε ποτέ έκανε και άλλες εμφανίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς. Θα άλλαζε χέρια μεταξύ διαφόρων ιδιοκτητών και κατέληξε να εμφανιστεί σε πολλές δημοπρασίες, ενώ χρησιμοποιήθηκε ακόμη και σε διαφημίσεις.

Η Maserati Boomerang, που από πολλούς θεωρείται γνήσιο έργο τέχνης, ήταν επαναστατική και κατάφερε να επηρεάσει τα σχέδια των διαδοχικών αυτοκινήτων. Συνέχισε την παράδοση της Maserati ως μάρκας ικανής να δημιουργήσει μοναδικές ιδέες αυτοκινήτου, εμβληματικά και avant-garde αυτοκίνητα που έδρασαν ως πρωτοπόροι της τεχνολογίας και του στυλ.

Τεχνολογική επανάσταση

Τώρα περισσότερο από ποτέ, η Maserati είναι μοναδική για τη σχεδίασή της και καινοτόμος από τη φύση της, με το σούπερ σπορ αυτοκίνητο MC20, το νέο SUV Grecale και τον κινητήρα Nettuno- κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και συνώνυμο της τεχνολογικής επανάστασης.

Το κορυφαίο μοντέλο της τωρινής γκάμας είναι το σούπερ σπορ αυτοκίνητο MC20, που τροφοδοτείται από τον πρωτοποριακό κινητήρα Nettuno V6, ο οποίος ενσωματώνει τεχνολογίες που προέρχονται από την F1 που είναι διαθέσιμες στη μονάδα ισχύος ενός τυπικού αυτοκινήτου παραγωγής για πρώτη φορά.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v