Τα μυστικά της ορολογίας της Porsche

Τα ονόματα των μοντέλων της φίρμας είναι περίπλοκα, όμως υπάρχει για όλα μια λογική εξήγηση.
Τα μυστικά της ορολογίας της Porsche

Κάθε μοντέλο της Porsche έχει ένα επίσημο όνομα και έναν εσωτερικό αριθμό τύπου. Μερικές φορές τα δύο είναι πανομοιότυπα, μερικές φορές όχι.

Μερικά όνειρα είναι δύσκολο να αποτυπωθούν με λέξεις επειδή έχουν τόσο μεγάλα ονόματα. Ένα παράδειγμα είναι η Porsche 356 A 1500 GS Carrera, η οποία, το 1955, δημιούργησε μια χαρούμενη έκφραση στα πρόσωπα των φανατικών οπαδών του αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο. Οπτικά και τεχνικά, το κομψό σπορ αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικό.

Ομολογουμένως, τα ονόματα μπορεί να είναι περίπλοκα. Συχνά, ωστόσο, υπάρχει μια λογική εξήγηση για τις ονομασίες των μοντέλων. Το μοντέλο Porsche 356 A 1500 GS Carrera, για παράδειγμα, προέρχεται από την Porsche 356 και ήταν μέρος της εκλεπτυσμένης σειράς A. Είχε εντυπωσιακή χωρητικότητα κινητήρα 1.500 κ.εκ. (ή 1,5 λίτρο) και χαρακτηρίστηκε από τα επιθήματα GS (Grand Sport) και Carrera (στα ισπανικά αγώνες).

Οι θιασώτες της Porsche ταχυδακτυλουργούν αυτές τις συντομογραφίες και τους κωδικούς με επιδεξιότητα: τα 356 και 911, 964 και 993, GTS, GT και S, Carrera, Spyder, Speedster… είναι όλα μέρος της λατρείας της Porsche – και κάθε μυστήριο έχει τον δικό του κωδικό. Ωστόσο, για πολλούς λάτρεις, η τυπολογία της Porsche μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Πώς μπορεί ένα αυτοκίνητο να ονομάζεται 911 και 991 ταυτόχρονα; Είναι Boxster ί ή 987; Ή είναι 982; Και τι σημαίνουν το 4, το S ή το Executive στα τρέχοντα μοντέλα; Ακολουθούν δύο πρακτικά βοηθήματα που θα σας βοηθήσουν να σπάσετε τον κώδικα της Porsche.



Ένας αριθμός για κάθε παραγγελία

Για να κατανοήσουμε τις απαρχές της εσωτερικής μεθόδου αρίθμησης, είναι απαραίτητο να επιστρέψουμε στο 1931. Κάθε παραγγελία και κάθε έργο του νεοϊδρυθέντος γραφείου μηχανικού σχεδιασμού του Ferdinand Porsche, Dr. Ing. hc F. Porsche GmbH, δόθηκε ένας διαδοχικός αριθμός. Στις 8 Ιουνίου 1948, όταν οι αριθμοί του έργου είχαν ανέβει στους 356, εμφανίστηκε μια καινοτομία, για πρώτη φορά επρόκειτο να κατασκευαστεί ένα αυτοκίνητο με το επίσημο εμπορικό σήμα της Porsche. Και ονομαζόταν Porsche 356.

Αυτό όχι μόνο σηματοδότησε τη γέννηση μιας θρυλικής μάρκας, αλλά και ενός εμβληματικού μοντέλου με αξέχαστη σχεδίαση. Το 356 εξελίσσονταν περαιτέρω με κάθε νέο έτος μοντέλου. Σημαντική πρόοδος στην ανάπτυξη υποδεικνύεται με την προσθήκη των γραμμάτων Α, Β και Γ.

901 ή 911;                                            

Οι μηχανικοί στο Zuffenhausen και στο Weissach διατήρησαν αυτό το σύστημα. Οι παραγγελίες ήταν άφθονες και το 1953 κυκλοφόρησε η Porsche 550 Spyder με σπιρτόζο μεσαίο κινητήρα.

Ενόψει πιθανής μελλοντικής συνεργασίας με το εργοστάσιο της Volkswagen, η νέα Porsche έπρεπε να είναι συμβατή με τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται εκεί. Καθώς οι αριθμοί 900 δεν είχαν ακόμη κατανεμηθεί στο Wolfsburg, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στο Zuffenhausen επέλεξαν το 901 για την εξακύλινδρη έκδοση και το 902 για ένα επόμενο τετρακύλινδρο αυτοκίνητο. Ωστόσο, προέκυψε ένα απροσδόκητο πρόβλημα, η Peugeot δήλωσε ότι χρησιμοποιούσε τριψήφιους αριθμούς με ένα μηδέν στη μέση από το 1929 και επομένως κατείχε τα νόμιμα δικαιώματα για όλες τις παρόμοιες ακολουθίες αριθμών στη Γαλλία. Το μηδέν αντικαταστάθηκε γρήγορα από το ένα και γεννήθηκε ένας θρύλος, ο οποίος βαφτίστηκε επίσημα με το όνομα 911.

Επέκταση της γκάμας μοντέλων

Φυσικά, η 911 δεν παρέμεινε η μόνη σειρά μοντέλων εντός της εταιρείας Porsche. Η 914 σηματοδότησε την προσθήκη ενός μικρότερου, ελαφρύτερου σπορ αυτοκινήτου με μεσαίο κινητήρα και με την πάροδο των ετών μοντέλα όπως τα 924, 928 και 944 προστέθηκαν στον μεγαλύτερο αδερφό τους. Έλαβαν επίσης τον εσωτερικό αριθμό τους ως ονόματα μοντέλων. Μέχρι τώρα, η πρακτική της χρήσης τριών ψηφίων που ξεκινούν με ένα εννέα είχε καθιερωθεί παγκοσμίως ως συνώνυμη με τον αξιόπιστο αθλητικό χαρακτήρα από το Zuffenhausen.

Σύντομα, οι αριθμοί 900 άρχισαν να εξαντλούνται και να ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Τα αμιγώς αγωνιστικά αυτοκίνητα έπρεπε επίσης να λάβουν εσωτερικούς αριθμούς τύπου. Ένα παράδειγμα είναι η θρυλική 917, που αποκαλύφθηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1969, που εξασφάλισε τη νίκη στο Le Mans ένα χρόνο αργότερα – την πρώτη από τις πολλές επιτυχίες σε αγώνες στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 1970 με τον κωδικό 917.

Ευελιξία στην ονομασία μοντέλων Porsche

Η ευελιξία έγινε όλο και πιο περιζήτητη όταν επρόκειτο για την ονομασία όλων των μοντέλων της Porsche. Η 911 έτος μοντέλου του 1968, έλαβε για πρώτη φορά την εσωτερική ονομασία Σειρά Α. Το 1969, ακολούθησε η Σειρά Β και, στη συνέχεια, το 1970 η Σειρά C, μέχρι την ουσιαστικά επανασχεδιασμένη σειρά G, η οποία παρουσιάστηκε το 1973. Ωστόσο, ειδικά μοντέλα της σειράς λάμβαναν επίσης τον δικό τους αριθμό τύπου κατά καιρούς.

Το 1988, συνέβη ένα σημαντικό γεγονός στην ιστορία της 911 με την εισαγωγή της εντελώς επανασχεδιασμένης σειράς μοντέλων 964.

Εκτός από τις επίσημες ονομασίες και τους εσωτερικούς αριθμούς τύπου, οι υπάλληλοι της Porsche δίνουν επίσης σε ορισμένα μοντέλα ψευδώνυμα. Ενα μοντέλο του 356, για παράδειγμα, ήταν γνωστό ως Dame, η έκδοση 917/20 του Le Mans. το αγωνιστικό αυτοκίνητο θυμάται ως το Sau, ή το Ροζ Γουρουνάκι. Αλλά αυτό είναι μια εντελώς άλλη ιστορία. Εκτός από τα επίσημα ονόματα μοντέλων, υπάρχουν επίσης διάφορα επιθήματα για να περιγράψουν τις πολλές διαφορετικές εκδόσεις μοντέλων.



Τρέχοντα μοντέλα

Boxster

Ένα όνομα που δημιουργήθηκε για πρώτη φορά το 1993 και ένα portmanteau που προέρχεται από την ονομασία του κινητήρα τύπου boxer και της λεξης roadster.

Carrera

Αρχικά, Carrera ήταν το όνομα του κινητήρα τεσσάρων εκκεντροφόρων Type 547 που σχεδιάστηκε από τον Dr Ernst Fuhrmann. Η Porsche χρησιμοποίησε αργότερα αυτό το επίθημα για τις πιο ισχυρές εκδόσεις κινητήρων, όπως το 356 A 1500 GS Carrera ή το 911 Carrera RS 2.7. Ωστόσο, η Carrera έχει σχεδόν καθιερωθεί ως συνώνυμο της σειράς μοντέλων 911. Το όνομα προέρχεται από τον Carrera Panamericana, έναν μεξικανικό αγώνα αντοχής στον οποίο η Porsche εξασφάλισε μεγάλες επιτυχίες με το 550 Spyder.

E-Hybrid

Εκτός από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα μοντέλα E-Hybrid διαθέτουν επίσης έναν ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος παρέχει περισσότερη ισχύ, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι το σύνολο της μετάδοσης κίνησης εκπέμπει λιγότερο CO₂.

Executive

Τα μοντέλα Executive της γκάμας Panamera έχουν επιμηκυμένο αμάξωμα, το οποίο ωφελεί πρωτίστως τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων.

GTS

GTS σημαίνει Gran Turismo Sport και αρχικά ήταν μια κατηγορία αναγνώρισης για αγώνες αυτοκινήτου. Η 904 Carrera GTS έλαβε αυτό το σήμα για πρώτη φορά το 1963. Το 1991, η 928 GTS αναβίωσε την παράδοση. Το επίθημα GTS χρησιμοποιείται επί του παρόντος για να χαρακτηρίσει τα ιδιαίτερα σπορ και αποκλειστικά μοντέλα μιας σειράς μοντέλων της Porsche.

RS

Το RS (RennSport, ή αγωνιστικό άθλημα) είναι ένα νόμιμο μοντέλο δρόμου που έχει προκύψει από το αντίστοιχο του για αγώνες αυτοκινήτου. Η ονομασία, ωστόσο, χρησιμοποιείται και για ιδιαίτερα σπορ μοντέλα, όπως η 911 RS America.

RSR

Το RennSport Rennwagen, που μεταφράζεται ως αγωνιστικό σπορ αγωνιστικό αυτοκίνητο, είναι μια αμιγώς αγωνιστική έκδοση και δεν είναι νόμιμη για το δρόμο.

S

S για Super ή Sport, μια έκδοση με πιο ισχυρό κινητήρα. Σήμερα το S αντιπροσωπεύει σταθερά το Sport και, εκτός από τον εξαιρετικά σπορ κινητήρα, υπαινίσσεται τις βελτιώσεις του εξοπλισμού σε σύγκριση με το βασικό μοντέλο.

Spyder

Το όνομα Spyder στην Porsche προορίζεται για σπορ αυτοκίνητα με μεσαίο κινητήρα, όπως ακριβώς και το roadster. Το Boxster Spyder έχει ήδη έναν θρυλικό προκάτοχο με τη μορφή του 550 Spyder από το 1953.

Targa

Το 911 Targa είναι μια έκδοση με ανοιχτή οροφή του 911, που χαρακτηρίζεται από τη χαρακτηριστική προστατευτική μπάρα ανατροπής και το σταθερό (και όχι αναδιπλούμενο), αφαιρούμενο τμήμα οροφής. Το όνομα προέρχεται από τον θρυλικό αγώνα δρόμου της Σικελίας Targa Florio και σημαίνει «πλάκα» στα αγγλικά.

Turbo

Αυτά τα μοντέλα διαθέτουν κινητήρα με υπερσυμπιεστή καυσαερίων, ο οποίος παράγει ισχυρή ώθηση στην απόδοση.

4

μοντέλα με τετρακίνηση

Ιστορικά μοντέλα

CS

Διαθέσιμη από το 1992, η έκδοση Club Sport (CS) της 968 είχε τον ίδιο κινητήρα, αλλά είχε υποστεί εξορθολογισμό για επιπλέον σπορ χαρακτήρα. Χωρίς ηλεκτρικά παράθυρα, πίσω καθίσματα και κλιματισμό, μπορεί να ήταν λιγότερο άνετη, αλλά ήταν σημαντικά ελαφρύτερη και επομένως ταχύτερο από το κανονικό 968.

GT

Παρόμοια με το GTS, το επίθημα Gran Turismo (GT) υποδηλώνει μια πιο σπορ έκδοση του βασικού μοντέλου. Η ονομασία προέρχεται από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όταν χρησιμοποιήθηκε για την αναγνώριση οχημάτων για την κατηγορία GT. Εμφανιζόμενη για πρώτη φορά το 1955 με την 356 A 1500 GS Carrera GT, η Porsche επέστρεψε στην ονομασία το 1989 για την 928 GT.

GT-Cup

Αγωνιστική έκδοση σχεδόν παραγωγής και όχι νόμιμη δρόμου, που χρησιμοποιείται, για παράδειγμα, στο Porsche Carrera Cup.

L

L για «Luxury»: η τρίτη έκδοση του αρχικού 911 έλαβε αυτό το επίθημα το 1967.

SC

Το 95 PS 356 SC (Super C) που κυκλοφόρησε το έτος 1964, προοριζόταν να σηματοδοτήσει το τέλος της σειράς. Με παρόμοιο τρόπο με αυτόν, η 911 SC (Super Carrera) παρουσιάστηκε το 1977 και επίσης προοριζόταν αρχικά να είναι το τελευταίο μοντέλο 911. Ωστόσο, η σειρά συνεχίστηκε με την 911 Carrera 3.2.



Speedster

Στα μοντέλα Speedster, το παρμπρίζ ήταν σημαντικά χαμηλότερο σε σύγκριση με το βασικό μοντέλο, γεγονός που έδωσε στο αυτοκίνητο μια πιο βελτιωμένη σιλουέτα. Σε αντάλλαγμα, ο οδηγός έπρεπε να θυσιάσει την άνεση όσον αφορά τον εξοπλισμό που παρείχε.

T

Αν και ήταν επίσης διαθέσιμο ως έκδοση Targa, το T στην 911 T του 1967 σήμαινε «Touring» – και ως εκ τούτου για μια λιγότερο ακριβή αρχική έκδοση του κλασικού οχήματος με λιγότερο ισχυρό κινητήρα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v