Η Nissan, εξελίσσει την υβριδική έκδοση του compact crossover Juke. Η ιαπωνική μάρκα δίνει μεγάλη έμφαση στην απόδοση και με καινοτομικές τεχνολογίες μειώνει δραστικά την κατανάλωση καυσίμου.
Ειδικότερα, ανακοινώθηκε ότι η οικολογική έκδοση εξοπλίζεται με υβριδικό σύστημα που απαρτίζεται από έναν νέας γενιάς κινητήρα εσωτερικής καύσης της Nissan, έναν ηλεκτροκινητήρα, μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW, μετατροπέα, υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh και κιβώτιο ταχυτήτων.
Ο βενζινοκινητήρας τελευταίας τεχνολογίας, ειδικά σχεδιασμένος για χρήση σε υβριδικό σύστημα, παράγει ισχύ 94 ίππων και ροπή 14,8 χλγμ. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει άμεσα 49 ίππους και ροπή 20,5 χλγμ. Η παρέμβαση της Renault, αφορά την προσθήκη των υπόλοιπων εξαρτημάτων που απαιτούνται για την αποδοτική λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Η γαλλική μάρκα παρέχει τη μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW, τον μετατροπέα, την υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh και το κιβώτιο ταχυτήτων.
Σύμφωνα με τα πρώτα επίσημα στοιχεία, το υβριδικό σύστημα παρέχει 25% περισσότερη ισχύ από την τρέχουσα έκδοση με τον βενζινοκινητήρα. Το σημαντικότερο κέρδος όμως που αφορά τον οδηγό καθώς οι τιμές των καυσίμων βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα λόγω των παγκόσμιων έκτακτων συνθήκων είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 40% στον αστικό κύκλο και έως και 20% στον μεικτό κύκλο, σε σχέση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση.
Έξυπνο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση της ενέργειας που παρέχεται από τις δυο πηγές(βενζινοκινητήρας, ηλεκτροκινητήρας) και την οδήγηση παίζει το προηγμένο πολυτροπικό κιβώτιο ταχυτήτων χαμηλής τριβής.
Για τη μείωση της τριβής, το κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί εξελιγμένους συμπλέκτες αντί για συμβατικούς συχρονισμένους δακτυλίους για να αλλάζει τις τέσσερις ταχύτητες ICE (του κινητήρα εσωτερικής καύσης) και τις δυο ταχύτητες EV(του ηλεκτροκινητήρα και της μίζας/γεννήτριας υψηλής τάσης). Επιπλέον, για τη μείωση της τριβής, δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη.
Όλες οι εκκινήσεις είναι αμιγώς ηλεκτρικές και οι δυο κινητήρες EV( ηλεκτροκινητήρας και μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης) χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό για τον συγχρονισμό των ταχυτήτων.
Το κιβώτιο ταχυτήτων ελέγχεται από έναν αλγόριθμο, που διαχειρίζεται τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων, την αναγέννηση της μπαταρίας, καθώς και την παροχή της ενέργειας.
Οι μηχανικοί της Nissan πέτυχαν έως και 80% της αστικής οδήγησης σε λειτουργία EV, με σύντομες υβριδικές φάσεις για επαναφόρτιση της μπαταρίας, πριν επιστρέψουν στη λειτουργία EV. Το υβριδικό Juke, ξεκινά με ηλεκτρική λειτουργία και μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 55 χλμ./ώρα σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Η επιλογή του Drive Mode EV, εφόσον η μπαταρία έχει επαρκή ποσότητα ρεύματος, απενεργοποιεί τον βενζινοκινητήρα όταν το επιθυμεί ο οδηγός. Συνίσταται η χρήση του σε κατοικημένες περιοχές, σχολεία, χώρους στάθμευσης και σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης
Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και “αιχμαλωτίζει” την κινητική ενέργεια, μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική που αποθηκεύεται στη μπαταρία.
Η λειτουργία Regenerative Cooperative Brake, συνδυάζει το αναγεννητικό φρενάρισμα και το παραδοσιακό φρενάρισμα τριβής για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή συγκέντρωση της κινητικής ενέργειας χωρίς να χαθεί η φυσική αίσθηση των πεντάλ του γκαζιού και του φρένου.
Διαθέτει επίσης έναν επιλογέα τρόπου οδήγησης, που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τις λειτουργίες Eco/Normal/Sport. Τα συγκεκριμένα προγράμματα οδήγησης, εκτός του ότι αλλάζουν τη δύναμη που βάζει ο οδηγός στο τιμόνι, τη λειτουργία του κλιματισμού και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, αλλάζουν επίσης τη συμπεριφορά της αναγεννητικής πέδησης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Στη λειτουργία Sport, για παράδειγμα, η αναγέννηση κατά το φρενάρισμα έχει ρυθμιστεί σε υψηλό επίπεδο προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ηλεκτρική ισχύς για αποτελεσματική επιτάχυνση.
e-Pedal για απρόσκοπτη οδήγηση στην πόλη
Όπως και με το αμιγώς ηλεκτρικό Leaf, το Juke Hybrid είναι εξοπλισμένο με το σύστημα e-Pedal της Nissan, το οποίο όταν ενεργοποιηθεί, επιτρέπει τον έλεγχο της κίνησης του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας το πεντάλ γκαζιού. Όταν το πόδι σηκωθεί από το γκάζι, εφαρμόζεται μέτριο φρενάρισμα (έως 0,15 g) και επιβραδύνει το αυτοκίνητο. Η χρήση του e-Pedal μειώνει την κόπωση του οδηγού στην αστική οδήγηση.
Αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση
Η σπορ σχεδίαση του coupe crossover Juke παραμένει και στη νέα υβριδική έκδοση. Έχει δοθεί μεγάλη προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια και έχουν γίνει μια σειρά από μικρές αλλαγές για να βελτιστοποιηθεί η αεροδυναμική του απόδοση, αλλά και για να γίνει αντιληπτός ο υβριδικός χαρακτήρας του. Στις μπροστινές πόρτες και στην πόρτα του χώρου αποσκευών έχουν τοποθετηθεί τα σήματα Hybrid.
Η μπροστινή μάσκα φέρει πλέον το νέο λογότυπο της Nissan.
Ο σχεδιασμός της γρίλιας είναι πλέον διχτυωτός και έχει μικρότερο εμβαδόν ανοίγματος καθώς είναι χαμηλότερες οι απαιτήσεις ψύξης της υβριδικής έκδοσης. Τροποποιήσεις έγιναν επίσης στο αμάξωμα κάτω από τον προφυλακτήρα για να βελτιωθεί η ροή του αέρα και προστέθηκε ένα κλείστρο μάσκας, επιτρέποντας την αυτόματη προσαρμογή της ροής του αέρα σύμφωνα με τις ανάγκες ψύξης, μειώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο την αεροδυναμική αντίσταση.
Η πίσω αεροτομή που είναι τοποθετημένη πάνω από το πίσω παρμπρίζ έχει επανασχεδιαστεί.
Εσωτερικές αναβαθμίσεις
Μέσα στην καμπίνα, το δεξί από τα δύο καντράν δείχνει την ταχύτητα και το αριστερό δείχνει ένα μετρητή ισχύος, με τη βελόνα να κινείται μεταξύ charge, όταν λαμβάνει χώρα η αναγέννηση ενέργειας, μέσω eco όταν η πρόωση είναι ηλεκτρική και power όταν συνδυάζονται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας. Στο κάτω μέρος του αριστερού καντράν, υπάρχει ένας μετρητής που δείχνει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.
Μια οπτική αναπαράσταση της ροής ισχύος μπορεί να εμφανιστεί στην 7’’ οθόνη του πίνακα οργάνων μεταξύ των δύο καντράν, εμφανίζοντας όλες τις διαφορετικές ροές ενέργειας σε μια απλή και καθαρή απεικόνιση, μεγιστοποιώντας την κατανόηση της λειτουργίας του συστήματος από τον οδηγό.
Το κουμπί για το e-Pedal βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, πίσω από το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου, ενώ το κουμπί για την ενεργοποίηση της λειτουργίας EV βρίσκεται ανάμεσα στους δύο κεντρικούς αεραγωγούς. Όταν είναι ενεργοποιημένο το e-Pedal και η λειτουργία EV, εμφανίζονται οπτικές υπενθυμίσεις στο κάτω μέρος της οθόνης του πίνακα οργάνων.
Ο χώρος του πορτμπαγκάζ πλέον έχει μικρότερη χωρητικότητα κατά 68 λίτρα, σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση, λόγω της προσθήκης της μπαταρίας. Παρέχει 354 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών παραμένει ο καλύτερος στην κατηγορία καθώς αγγίζει τα 1.237 λίτρα. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών παραμένει αμετάβλητος στα 553 χιλ.
Το νέο Nissan Juke Hybrid, αναμένεται στην Ελλάδα το φθινόπωρο.