Ο νόμος για τα δεδομένα θα διασφαλίσει τη δικαιοσύνη στο ψηφιακό περιβάλλον, θα τονώσει την ανταγωνιστική αγορά δεδομένων, θα ανοίξει ευκαιρίες για καινοτομία με γνώμονα τα δεδομένα και θα καταστήσει τα δεδομένα πιο προσιτά για όλους. Θα οδηγήσει σε νέες, καινοτόμες υπηρεσίες και πιο ανταγωνιστικές τιμές για υπηρεσίες aftermarket και επισκευές συνδεδεμένων αντικειμένων. Αυτό το τελευταίο οριζόντιο δομικό στοιχείο της στρατηγικής δεδομένων της Επιτροπής θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό, σύμφωνα με τους ψηφιακούς στόχους του 2030.
Επιλογή συνεργείου
Ο κάτοχος αυτοκινήτου απαιτεί πλέον από τον κατασκευαστή και τα εξουσιοδοτημένα συνέργεια να στειλουν τα τεχνικά και άλλα δεδομένα του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων και των πληροφοριών που κατέχουν το Alexa της Amazon και της Google, σε ένα συνεργείο της επιλογής του. Με αυτόν τον τρόπο έχει την δυνατότητα να κάνει έρευνα αγοράς για το κόστος της επισκευής ζητώντας προσφορές και από τα μη εξουσιοδοτημένα συνέργεια. Στόχος των νέων κανόνων είναι να απαλλάξει τον οδηγό από την υποχρέωση να πάει για την επισκευή του αυτοκινήτου μόνο στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο.
Τα δεδομένα είναι ένα μη ανταγωνιστικό αγαθό, με τον ίδιο τρόπο όπως το φως του δρόμου ή μια γραφική θέα: πολλοί άνθρωποι έχουν πρόσβαση σε αυτά ταυτόχρονα και μπορούν να καταναλωθούν ξανά και ξανά χωρίς να επηρεάζεται η ποιότητά τους.
Ο όγκος των δεδομένων αυξάνεται συνεχώς, από 33 zettabyte που δημιουργήθηκαν το 2018 σε 175 zettabytes που αναμένεται το 2025. Είναι ένα αναξιοποίητο δυναμικό, το 80% των βιομηχανικών δεδομένων δεν χρησιμοποιείται ποτέ. Ο νόμος για τα δεδομένα αντιμετωπίζει τα νομικά, οικονομικά και τεχνικά ζητήματα που οδηγούν στην ανεπαρκή χρήση των δεδομένων. Οι νέοι κανόνες θα καταστήσουν διαθέσιμα περισσότερα δεδομένα για επαναχρησιμοποίηση και αναμένεται να δημιουργήσουν 270 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον ΑΕΠ έως το 2028.
Οι νέοι κανόνες επιτρέπουν στους πελάτες να εναλλάσσονται αποτελεσματικά μεταξύ διαφορετικών παρόχων υπηρεσιών επεξεργασίας δεδομένων cloud και εφαρμόζουν διασφαλίσεις κατά της παράνομης μεταφοράς δεδομένων.
Οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα της συσκευής τους και να τα χρησιμοποιούν για υπηρεσίες aftermarket και προστιθέμενης αξίας, όπως η προγνωστική συντήρηση. Έχοντας περισσότερες πληροφορίες, οι καταναλωτές και οι χρήστες, όπως αγρότες, αεροπορικές εταιρείες ή κατασκευαστικές εταιρείες, θα είναι σε θέση να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις, όπως η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών υψηλότερης ποιότητας ή πιο βιώσιμων, συμβάλλοντας στους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας.
Οι επιχειρηματικοί και βιομηχανικοί παίκτες θα έχουν περισσότερα διαθέσιμα δεδομένα και θα επωφεληθούν από μια ανταγωνιστική αγορά δεδομένων. Οι πάροχοι υπηρεσιών aftermarkets θα μπορούν να προσφέρουν πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες και να ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις συγκρίσιμες υπηρεσίες που προσφέρουν οι κατασκευαστές, ενώ τα δεδομένα μπορούν να συνδυαστούν για να αναπτύξουν επίσης εντελώς νέες ψηφιακές υπηρεσίες.