Η πιο πρόσφατη έκφανση της γαλλικής σχολής για την αυτοκίνηση εκφράζεται και μέσα από τις δημιουργίες της Renault. Η φίρμα των μεγάλων εμπορικών επιτυχιών, μας καλεί να αξιολογήσουμε το ολοκαίνουργιο SUV κουπέ Renault Arkana, που αντλεί ισχύ από την υβριδική τεχνολογία E-Tech.
Το πιο ισχυρό ατού της υβριδικής τεχνολογίας E-Tech είναι η αυξημένη δυνατότητα στην ανάκτηση ενέργειας, η οποία επιτεύχθηκε από την ενσωμάτωση της τεχνογνωσίας της Renault που προήλθε από τους αγώνες της F1 καθώς και των πάνω από 150 πατεντών του μηχανολογικού τμήματος της μάρκας.
Δεν θα ξεχάσουμε από την δοκιμή μεγάλης διάρκειας, την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την premium αίσθηση που προσφέρει το πιο καινούργιο μοντέλο στη κατηγορία των SUV.
Η τάση των κουπέ
Τα SUV σαρώνουν την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων και οι κατασκευαστές αναζητούν νέους τρόπους για να διατηρηθεί το εμπορικό ενδιαφέρον στα οχήματα ελεύθερου χρόνου.
Εκτός από την προσθήκη νέων τεχνολογιών και των πιο σύγχρονων μονάδων παραγωγής ενέργειας όπως οι υβριδικές διατάξεις και η ηλεκτροκίνηση, οι εταιρείες αυτοκινήτων δημιουργούν και νέες φόρμες για το αμάξωμα.
Η νέα τάση είναι η προσθήκη στις σχεδιαστικές μελέτες στοιχείων δανεισμένων από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα του κόσμου, τα κουπέ. Δυστυχώς, η στροφή των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων στα SUV, αποδυνάμωσε την παρουσία των κουπέ και κάμπριο, με αποτέλεσμα πολλές μάρκες να διακόψουν την παραγωγή των αυτοκινήτων που τόσο αγαπήσαμε.
Στο προσκλητήριο της νέας τάσης που θέλει τα SUV με στοιχεία από τα αγαπημένα κουπέ, ανταποκρίθηκε άμεσα και η Renault. Η γαλλική μάρκα που έβαλε την υπογραφή της σε μερικά από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της αγοράς όπως το θρυλικό 5 (που θα κυκλοφορήσει στις αρχές της νέας χρονιάς με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησής) και το supermini Clio(best seller στη κατηγορία του), δημιούργησε το νέο Arkana. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και ασφάλεια 5 αστέρων.
Η Renault είναι η πρώτη mainstream αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη που προσφέρει ένα κουπέ SUV, σε μία κατηγορία που μέχρι σήμερα μονοπωλούσαν οι premium μάρκες.
Το ολοκαίνουργιο Arkana, είναι ένα από τα ομορφότερα SUV της αγοράς που όπως διαπιστώσαμε κατά την διάρκεια τη δοκιμής δεν περνά απαρατήρητο στο δρόμο.
Επιβλητικό με δυναμική σχεδίαση
Οδηγήσαμε το νέο Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 ίππων, που αξιοποιεί την υβριδική τεχνολογία και έχει σαν αποστολή την ενδυνάμωση της παρουσίας της φίρμας στη κατηγορία C-SUV.
Με την πρώτη ματιά, δίνεται η εντύπωση πως πρόκειται για ένα επιβλητικό αυτοκίνητο με δυναμική σχεδίαση. Το αμάξωμα πατά σε τροχούς μεγάλης διαμέτρου 690 χιλ. Το μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4,568 μ., ύψος 1,571 μ., η αυξημένη απόσταση από το έδαφος καθορίστηκε στα 200 χιλ.) και το διευρυμένο μεταξόνιο αγγίζει τα 2,720 μ. Οι διακοσμητικές λεπτομέρειες χρωμίου, στα πλαίσια των παραθύρων, στα προστατευτικά των θυρών και στα εμπρός φρύδια των φτερών, τονίζουν ακόμα περισσότερο την εμφάνιση του.
Τα full LED φωτιστικά σώματα διαθέτουν την υπογραφή σχήματος «C» που χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα της Renault και τονίζει το δυναμικό design του νέου αυτοκινήτου. Τα πίσω φωτιστικά σώματα αξιοποιούν και αυτά την υπογραφή «C» με μία λωρίδα που διατρέχει όλο το πλάτος της πίσω πόρτας και ενώνει νοητά τα δύο φωτιστικά σώματα, δίνοντας έμφαση στο πλάτος του αυτοκινήτου.
Μοντέρνο σαλόνι
Οι Γάλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανέκαθεν δίνουν μεγάλη σημασία στη διαμόρφωση και διακόσμηση του εσωτερικού χώρου των αυτοκινήτων τους. Ειδικότερα, η Renault έχει λανσάρει καινοτομικές μελέτες εσωτερικού χώρου που έχουν αναγνωρισθεί από τους υποψήφιους αγοραστές.
Μόλις καθίσαμε στη θέση του οδηγού, αξιολογήσαμε το ψηφιακό ταμπλό που πλέον αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κριτήρια για την επιλογή ενός αυτοκινήτου καθώς αναβαθμίζει την εικόνα του εσωτερικού χώρου και αξιοποιεί τις δυνατότητες της συνδεσιμότητας.
Η πρόταση της φίρμας παίρνει υψηλή βαθμολογία γιατί το εξελιγμένο ψηφιακό ταμπλό περιλαμβάνει: μία έγχρωμη οθόνη 10.2 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 9,3 ιντσών. Αξίζει να τονισθεί ότι η κεντρική οθόνη προσφέρει μία από τις μεγαλύτερες επιφάνειες θέασης στην κατηγορία.
Η κατάλληλη σχεδίαση και χωροθέτηση της κεντρικής κονσόλας προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα στη καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου. Όπως διαπιστώσαμε, προσφέρει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει σύστημα ασύρματης (επαγωγικής) φόρτισης smartphone, πλευρικές θήκες και ένα δίχτυ από την πλευρά του συνοδηγού. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο, με δυνατότητα Auto Hold.
Άνετοι χώροι
Παρά την κουπέ διαμόρφωση του αμαξώματος, οι σχεδιαστές κατάφεραν να εξασφαλίσουν άνετους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Νίκη της ομάδας που διαμόρφωσε την εσωτερική διάταξη των τμημάτων είναι η παροχή μεγάλου χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών. Έχουν στη διάθεση τους χώρο για τα γόνατά τους έως 211 χιλ., τον μεγαλύτερο στην κατηγορία. Ο χώρος των 305 χιλ. για τα πόδια και η απόσταση των 860 χιλ. είναι δυο ακόμη σημαντικά στοιχεία για την ευρυχωρία του μοντέλου με σπορ χαρακτήρα. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στο περιορισμένο πλάτος καθώς και στο μειωμένο εσωτερικό ύψος κυρίως για τους πίσω επιβάτες λόγω της κλίσης της οροφής. Οι υψηλόσωμοι επιβάτες που θα καθίσουν πίσω θα κάνουν μερικές υποχωρήσεις στο ύψος.
Λόγω της προσθήκης των μπαταριών ο χώρος των αποσκευών από τα 513 λίτρα, περιορίσθηκε στα 480 λίτρα στην έκδοση E-TECH Hybrid με κιτ επισκευής ελαστικού. Πρόκειται για μια καλή τιμή καθώς όπως διαπιστώσαμε άνετα χωράνε οι αποσκευές τεσσάρων επιβατών για το ταξίδι.
Τρεις κινητήρες
Η υβριδική τεχνολογία E-Tech της Renault που έχει ήδη δοκιμαστεί στα μοντέλα Clio, Captur και Mégane και απέδειξε την υψηλή αξία της, τώρα προσφέρει τις υπηρεσίες της και στο νέο Arkana.
Απαρτίζεται από τρεις κινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα και δυο ηλεκτρικούς κινητήρες. Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.6 αποδίδει 91 ίππους και συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator). Η συνδυασμένη ισχύς είναι 145 ίπποι. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230V) βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών.
Η ισχύς των 145 ίππων και το βάρος των 1.435 κιλών επιδρούν στην επίτευξη των επιδόσεων. Οι ρεπρίζ δεν ενθουσιάζουν, 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8΄΄ , τελική ταχύτητα 172 χλμ./ώρα. Ωστόσο, ούτε μια στιγμή δεν νοιώσαμε έλλειψη ισχύος ακόμη και σε προσπεράσματα σε επαρχιακούς δρόμους όπου απαιτούνται ακαριαίες αντιδράσεις από τον οδηγό και το μοτέρ.
Στη δοκιμή μας έκανε εντύπωση η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου παρά τον μεγάλο όγκο του αυτοκινήτου και τα 1.435 κιλά που ζυγίζει. Μέση κατανάλωση μόλις 7,2 λίτρα/100χλμ. χωρίς συμβιβασμούς στη τελική ταχύτητα. Μια από τις καλύτερες επιδόσεις στη κατηγορία που πιστώνεται στο υψηλό μηχανολογικό υπόβαθρο του Arkana και βέβαια στη πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία η οποία αφαίρει το προσθετό άγχος της εξωτερικής φόρτισης της μπαταρίας.
Όταν η μπαταρία είχε ρεύμα, σε μερικές διαδρομές στην πόλη κινηθήκαμε με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, εξοικονομώντας ποσότητα από την πανάκριβη βενζίνη.
Η Renault, ανακοίνωσε ότι το υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει έως και το 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη, μπορεί να γίνει ηλεκτροκίνητα, επιτυγχάνοντας μείωση της κατανάλωσης στην πόλη έως και 40%, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης το νέο Arkana E-TECH Hybrid μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 75 χλμ./ώρα.
Ευπρόσδεκτη και η τεχνολογία Multi-Sense, που προσφέρει τρείς επιλογές: Eco, για περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Sport, για αμεσότερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και πιο άμεση πληροφόρηση και απόκριση από το τιμόνι. MySense (εργοστασιακή ρύθμιση), για μια εξατομικευμένη οδήγηση.
Eυκολοδήγητο
Όπως διαπιστώσαμε στη δοκιμή πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι ευκολοδήγητο ακόμη και από έναν νέο οδηγό. Η σωστή διάταξη της θέσης οδήγησης, η εργονομική θέση των χειριστηρίων και διακοπτών, το ελαφρύ τιμόνι, το αυτόματο κιβώτιο και η απόδοση του υβριδικού συστήματος είναι μερικά από τα σημαντικότερα στοιχεία του νέου Arkana, στους τομείς της καθημερινής χρήσης και της οδικής συμπεριφοράς.
Οι αναρτήσεις ακολουθούν την άποψη της γαλλικής σχολής που έχει σαν κύριο στοιχείο την άνεση. Ωστόσο, στη περίπτωση του Arkana, επιτεύχθηκε ένας κάλος συνδυασμός άνεσης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης των δυνάμεων που αναπτύσσονται ακόμη και σε επαρχιακούς δρόμους με αλλεπάλληλα σαμαράκια.
Οι κλίσεις στις στροφές είναι απόρροια των μαλακών αναρτήσεων και του αυξημένου ύψους του αμαξώματος(200 χιλ.). Ωστόσο δεν προβληματίζουν καθώς το αυτοκίνητο διατηρεί την τροχιά του.
Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή και εκτιμήσαμε ιδιαίτερα την ικανότητα του αυτοκινήτου να είναι σταθερό ακόμη και με ιδιαιτερα υψηλές ταχύτητες στο αυτοκινητόδρομο, παρά τους ισχυρούς ανέμους σε μερικές περιοχές κοντά στη Κόρινθο.
Εξαιρετική ποιότητα κύλισης
Αξίζει να τονισθεί η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, καθοριστικό στοιχείο για άνετο και ήσυχο ταξίδι. Να σημειώσουμε ότι το εντυπωσιακό αυτοκίνητο προσδίδει έντονη premium αίσθηση και αναβαθμίζει τα στάνταρ στη κατηγορία των SUV, ικανοποιώντας τον οδηγό για την επένδυση που έκανε για να το αποκτήσει.
Οι παρατηρήσεις μας εστιάζονται στην υψηλή ποσότητα υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης και στη λειτουργία του κιβώτιου ταχυτήτων πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode).
Ειδικότερα, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εύχρηστο αλλά υστερεί στον γρήγορο ρυθμό κίνησης και εμφανίζει στιγμιαία θόρυβο όταν απαιτηθεί η πλήρης επιτάχυνση. Αναμφισβήτητα θα ήταν πιο ευχάριστη η οδήγηση και μικρότερος ο θόρυβος από το κιβώτιο αν υπήρχε δυνατότητα αλλαγής των σχέσεων.
Η μεγάλη υποβοήθηση στο τιμόνι είναι ευπρόσδεκτη στη κίνηση στην πόλη αλλά στον αυτοκινητόδρομο θα θέλαμε πιο στιβαρό τιμόνι.
Η τιμή πώλησης καθορίστηκε στα 31.890 ευρώ. Εκτιμούμε, ότι πρόκειται για μια καλή τιμή πώλησης καθώς η έκδοση Dynamic είναι η πιο πλούσια της γκάμας με πληρέστατο εξοπλισμό ενώ οι διαστάσεις του αυτοκινήτου αγγίζουν και την μεγαλύτερη κατηγορία D. Ο τιμοκατάλογος του νέου Renault Arkana ξεκινά από τα 26.490 ευρώ. Τρία χρόνια εγγύηση και τρία χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.