Η απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης κρίθηκε αναγκαία για να αντιμετωπισθεί η έντονη κυκλοφορία στο Παρίσι.
Ο νέος νόμος θα τεθεί σε εφαρμογή για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων από τον Μάρτιο του 2022, καθώς ο πρόεδρος Μακρόν επιδιώκει να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση της χώρας.
Η Γαλλία προσπαθεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 40% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 και οι υποστηρικτές πιστεύουν ότι αυτή η νέα νομοθεσία είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.
Οι εταιρείες αυτοκινήτων θα έχουν την επιλογή μεταξύ τριών σλόγκαν που θα συμπεριλάβουν σε τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, έντυπες και διαδικτυακές διαφημίσεις: «Σε καθημερινή βάση, χρησιμοποιήστε τα μέσα μαζικής μεταφοράς», «Σκεφτείτε την ομαδική χρήση αυτοκινήτου» ή «Για μικρά ταξίδια, προτιμάται το περπάτημα ή το ποδήλατο».
Πρέπει επίσης να χρησιμοποιήσουν το hashtag #SeDéplacerMoinsPolluer στο τέλος του μηνύματος, το οποίο μεταφράζεται ως "μετακίνηση και ρύπανση λιγότερο". Οι εταιρείες που δεν συμπεριλάβουν την περιβαλλοντική προειδοποίηση θα αντιμετωπίσουν πρόστιμα έως και 50.000 ευρώ ανά διαφήμιση.
Ο νέος νόμος είναι ένα από τα πολλά μέτρα που εφαρμόζει η Γαλλία για να βοηθήσει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της. Ο Μακρόν αύξησε επίσης τον μέγιστο οικολογικό φόρο για την αγορά αυτοκινήτων που εκπέμπουν υψηλά επίπεδα αερίων θερμοκηπίου από 30.000 ευρώ σε 40.000 ευρώ - με το ανώτατο όριο να αυξηθεί ξανά στα 50.000 ευρώ το 2023.
Οι διαφημίσεις θα σταματήσουν εντελώς για οχήματα που εκπέμπουν περισσότερα από 123 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο το 2028 - καθυστερημένα λόγω πίεσης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν θα πωλούνται βενζινοκίνητα οχήματα στη χώρα από το 2035.
Τοπικά μέτρα που ισχύουν εδώ και χρόνια. Το Στρασβούργο ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή πόλη που χρησιμοποίησε ένα «έξυπνο σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας», μειώνοντας τον αριθμό των στάσεων των αυτοκινήτων κατά μήκος των δρόμων της. Αυτό μείωσε τις εκπομπές επιβλαβών οξειδίων του αζώτου και σωματιδίων από τα οχήματα κατά 8% και 9% αντίστοιχα.
Η δήμαρχος του Παρισίου Anne Marie Hidalgo πειραματίστηκε με μια σειρά κανόνων για την αντιμετώπιση της κυκλοφορίας, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης των οχημάτων ντίζελ που κατασκευάστηκαν πριν από το 2006 στη πόλη τις καθημερινές.
Η τελευταία κίνηση του Μακρόν ακολουθεί τη μακροχρόνια εκστρατεία της WWF και άλλων ομάδων - συμπεριλαμβανομένης μιας έκθεσης που διαπίστωσε ότι δαπανήθηκαν 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ για την προώθηση των SUV στη Γαλλία το 2019. Η ΜΚΟ ισχυρίζεται ότι το SUV είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παράγοντας εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, την πρώτη θέση κατέχουν τα αεροσκάφη.
Η απόφαση να συμπεριληφθούν προειδοποιήσεις στις διαφημίσεις αυτοκινήτων αντί να απαγορευθούν εντελώς θεωρήθηκε ως συμβιβασμός.
Η νέα νομοθεσία είναι παρόμοια με τις προειδοποιήσεις για την υγεία στις διαφημίσεις τροφίμων και ποτών στη Γαλλια - οι οποίες συμβουλεύουν τους ανθρώπους να «αποφεύγουν να τρώνε πολύ λίπος, ζάχαρη και αλάτι».