Ο αυτοκινητόδρομος του μέλλοντος

Τι είναι οι ηλεκτρονικοί αυτοκινητόδρομοι και πώς μπορούν να ωφελήσουν τον πλανήτη; Μια νέα μελέτη δίνει απαντήσεις.
Ο αυτοκινητόδρομος του μέλλοντος

Το Center for Sustainable Road Freight, υπηρεσία διαμετακόμισης φορτίων στο Κέιμπριτζ, δημοσίευσε μια μελέτη για την μετατροπή των αυτοκινητόδρομων σε «ηλεκτρονικούς αυτοκινητόδρομους» στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αυτοί θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν εναέρια καλώδια παροχής ρεύματος στη λωρίδα στους πιο πολυσύχναστους αυτοκινητόδρομους που εκτείνονται περίπου σε 4.300 μίλια.

Οι εναέριες γραμμές, παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία ηλεκτρικών αμαξοστοιχιών, θα χρησιμοποιούνται για τη φόρτιση ηλεκτρικών φορτηγών.

Η SRF λέει ότι θα κοστίσει 19,2 δισεκατομμύρια λίρες για την εγκατάστασή τους, αν και η φορολογία θα αποπληρώσει αυτήν την επένδυση εντός 15 ετών.

Nέοι τρόποι για τη μείωση των επιπέδων ρύπανσης

Οι υπουργοί αναζητούν νέους τρόπους για τη μείωση των επιπέδων ρύπανσης των αυτοκινητοδρόμων στο Ηνωμένο Βασίλειο ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου καθαρού αέρα.

Αυτό περιλαμβάνει αλλαγές ορίου ταχύτητας, εγκατάσταση σηράγγων εκπομπών και φραγμών ρύπανσης και αυξημένη υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την προώθηση της πρόσληψης επιβατικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών.

Η εγκατάσταση καλωδίων εναέριας φόρτισης σε στόλους ηλεκτρικών φορτηγών θα εξαλείψει σχεδόν εξ ολοκλήρου τις εκπομπές ρύπων των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2030, σύμφωνα με νέα έκθεση που χρηματοδοτήθηκε από την κυβέρνηση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα.

Είναι το τελευταίο μέτρο που εξετάζει η κυβέρνηση για τη μείωση της ρύπανσης των αυτοκινητοδρόμων ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου Clean Air.

Άλλες προτάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν αλλαγές στο όριο ταχύτητας των 70 μίλια/ώρα, σήραγγες και φράγματα δέσμευσης εκπομπών, και τεράστια προαύλια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα μπορούσαν - εάν δοθεί το πράσινο φως - να αλλάξουν δραματικά την εμφάνιση των ταχύτερων δρόμων της χώρας.

Οι εναέριες γραμμές είναι παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τα φορτηγά θα μπορούσαν να συνδεθούν μαζί τους χρησιμοποιώντας εξέδρες συνδεδεμένες στην οροφή της καμπίνας.



Ηλεκτρονικοί αυτοκινητόδρομοι: Τι είναι και πώς θα λειτουργούσαν;

Το SRF εξέτασε τα οικολογικά οφέλη από την εισαγωγή καλωδίων αλυσίδας σε μια από τις 4.300 μίλια των πιο πολυσύχναστων αυτοκινητοδρόμων του Ηνωμένου Βασιλείου για εμπορευματικές μεταφορές.

Οι γραμμές φόρτισης συνδέονται με φορτηγά εφοδιασμένα με επεκτάσιμες εξέδρες γνωστές ως παντογράφοι, οι οποίοι θα τοποθετηθούν στις καμπίνες των ηλεκτρικών φορτηγών.

Η ενέργεια από τα καλώδια θα μπορούσε να τροφοδοτήσει τον ηλεκτρικό κινητήρα του φορτηγού καθ 'οδόν, αλλά και να επαναφορτίσει μια ενσωματωμένη μπαταρία, έτσι ώστε το όχημα να μπορεί να φτάσει στους τελικούς προορισμούς τους μακριά από έναν αυτοκινητόδρομο ενώ εξακολουθεί να χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια.

Έξτρα φορολογία

Η έκθεση αναφέρει ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να φορολογήσει την ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται από τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά, επιτρέποντάς της να ανακτήσει όχι μόνο το κόστος της εγκατάστασης, αλλά και τα έσοδα που χάθηκαν από τη φορολογία των καυσίμων ντίζελ.

Αυτά τα καλώδια τροφοδοτούν το θετικό και αρνητικό ηλεκτρικό κύκλωμα που παραλαμβάνεται μέσω ενός συλλέκτη παντογράφου στην οροφή του HGV.

Ένα φορτηγό θα ήταν ελεύθερο να αφήσει τα καλώδια για να προσπεράσει ή να ολοκληρώσει το ταξίδι του μακριά από το αλυσοειδές χρησιμοποιώντας μια ξεχωριστή μπαταρία επί του σκάφους, η οποία θα ήταν περίπου το μέγεθος μιας μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου, παρέχοντας επίσης μηδενικές εκπομπές σωλήνων εξαγωγής ανά πάσα στιγμή. 

Οι ηλεκτρονικοί αυτοκινητόδρομοι έχουν ήδη αναπτυχθεί και δοκιμαστεί σε αυτοσχέδιες τοποθεσίες στη Γερμανία, τη Σουηδία και τις ΗΠΑ από την εταιρεία τεχνολογίας Siemens και τον κατασκευαστή HGV Scania.

Χρήση «σηράγγων ρύπανσης» για περιορισμό των εκπομπών

Η Highways England το 2017 επιβεβαίωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο κάλυψης τμημάτων αυτοκινητοδρόμων σε «σήραγγες εκπομπών» για την προστασία των ντόπιων από επικίνδυνα επίπεδα ρύπανσης.

Μια στρατηγική για την ποιότητα του αέρα διερευνά τη δυνατότητα κατασκευής φυσικών κουβανών γύρω από τους κύριους δρόμους για να απορροφά τους καπνούς αυτοκινήτων.

Ένα σχέδιο στις Κάτω Χώρες θεωρήθηκε ως δοκιμή, η οποία χρησιμοποιεί κανάλια με ειδικά τοιχία κατασκευασμένα πάνω από τα πιο μολυσμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων για την παγίδευση επιβλαβών ρύπων όπως τα οξείδια του αζώτου (NOx), τα οποία συνδέονται στενά με την πρόκληση χιλιάδων πρόωρων θανάτων κάθε χρόνο.

Η Highways England δοκιμάζει ήδη τη χρήση εμποδίων ποιότητας του αέρα που προστατεύουν επίσης κοντινές πόλεις από τους επιβλαβείς ρύπους που εκπέμπονται από αυτοκίνητα, φορτηγά και φορτηγά οχήματα.

Περισσότεροι φραγμοί εκπομπών για τον αποκλεισμό ρύπων που διαφεύγουν σε κοντινές πόλεις

Η Highways England δοκιμάζει ήδη «εμπόδια για την ποιότητα του αέρα» σε ολόκληρη τη χώρα, με το πρώτο να ανεγείρεται στο M62 κοντά στο Simister, Greater Manchester το 2015, με κόστος 2,5 εκατομμύρια £.

Αυτές ήταν κατασκευές ύψους τεσσάρων μέτρων που εκτείνονταν σε κάθε πλευρά ενός δρόμου μήκους 100 μέτρων, οι οποίες αργότερα αυξήθηκαν σε ύψος έξι μέτρων το 2016.

Περαιτέρω δοκιμές, οι οποίες χρησιμοποιούν ένα φράγμα επικαλυμμένο σε ένα ορυκτό πολυμερές υλικό για την απορρόφηση του διοξειδίου του αζώτου, έχουν επίσης τεθεί σε εφαρμογή σε διάφορες τοποθεσίες.

Σύμφωνα με την Highways England, τα εμπόδια, τα οποία έχουν δοκιμαστεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες λειτουργούν «διασπορά εκπομπών και μπορούν να λειτουργήσουν ως αποτελεσματική προστασία για κοινότητες κοντά σε πολυσύχναστους δρόμους».

Μια ανασκόπηση των επιπέδων εκπομπών NOx σε αυτοκινητόδρομους στην Αγγλία θα μπορούσε να δει κάποια να έχουν μειωμένα όρια ταχύτητας από το επόμενο έτος, αν και ο Υπουργός Μεταφορών πιστεύεται επίσης ότι εξετάζει την αύξηση του εθνικού ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους για το μέλλον, όταν οι περισσότεροι θα οδηγούν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα EV.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v