Το Βατικανό θύμωσε με την Benetton!

Οι ιθύνοντες του Βατικανού ανακοίνωσαν πως θα προχωρήσουν στις απαραίτητες νομικές διαδικασίες για να σταματήσουν την προβολή της φωτογραφίας της Benetton, η οποία απεικονίζει τον Πάπα να φιλά τον Ιμάμη, παρότι η εταιρία την έχει ήδη αποσύρει.
Το Βατικανό θύμωσε με την Benetton!
Μπορεί να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ καθολικών και μουσουλμάνων; Η Benetton απάντησε θετικά μέσα από την τελευταία της προκλητική καμπάνια, και δημιούργησε το γνωστό φωτομοντάζ του Πάπα Βενέδικτου να ανταλλάσσει παθιασμένο φιλί με τον Ιμάμη Sheik Ahmed el-Tayeb. Το Βατικανό όπως είναι φυσικό πάντως είχε άλλη γνώμη.

«Θα ληφθούν τα απαραίτητα νομικά μέτρα», αναφέρει ανακοίνωση του Βατικανού, το οποίο ανέθεσε στους δικηγόρους του στην Ιταλία αλλά και σε άλλα κράτη να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες ώστε να σταματήσει η χρήση της περιβόητης φωτογραφίας, ακόμη και στα Μέσα.

Στην συγκεκριμένη ανακοίνωση δεν αναφέρεται καθαρά αν το Βατικανό σκοπεύει να μηνύσει την Benetton για την υπόθεση, παρ’ όλα αυτά υπογραμμίζεται πως η διαφήμιση «προκαλεί ζημιά όχι μόνο στην αξιοπρέπεια του Πάπα και της Καθολικής Εκκλησίας, αλλά και στο φρόνημα των πιστών».

Την περασμένη Τετάρτη πάντως, η Benetton ανακοίνωσε πως αποσύρει την συγκεκριμένη φωτογραφία από την καμπάνια της με τίτλο Unhate, στην οποία μια σειρά από ηγέτες παρουσιάζονται σε τρυφερά τετ-α-τετ. Μεταξύ αυτών, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπάρακ Ομπάμα με τον πρόεδρο της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες και η Καγκελάριος της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ με τον Πρόεδρο της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί.

Η απόσυρση της καταχώρησης έγινε μετά την αρχική διαμαρτυρία του Βατικανού, που αποκάλεσε την άνευ άδειας χρήση της εικόνας του Πάπα σε φωτομοντάζ απαράδεκτη. «Πρόκειται για σοβαρή έλλειψη σεβασμού στον Πάπα, για προσβολή εναντίον των αισθημάτων των πιστών και ένα καθαρό δείγμα του πώς η διαφήμιση μπορεί να παραβιάσει βασικούς κανόνες ανθρώπινου σεβασμού, με σκοπό να τραβήξει την προσοχή μέσω της προκλητικότητας», δήλωσε ο π. Feferico Lombardi, εκπρόσωπος του Βατικανού.

Ένα τεράστιο πανό με την συγκεκριμένη φωτογραφία είχε κρεμαστεί από γέφυρα της Ρώμης κοντά στο Βατικανό εκείνη την ημέρα, αλλά αφαιρέθηκε αργότερα. Ωστόσο, η φωτογραφία παρέμεινε στην βιτρίνα ενός από τα κεντρικά καταστήματα πλάι στην Fontana di Trevi, και φυσικά στους υπολογιστές εκατομμυρίων χρηστών του internet που έσπευσαν να μοιραστούν τα προκλητικά «νέα».

Η Benetton από την πλευρά της δήλωσε πως ο σκοπός της καμπάνιας ήταν «αποκλειστικά η μάχη ενάντια στην κουλτούρα του μίσους σε κάθε του μορφή», αλλά παρ’ όλα αυτά αποφάσισε να αποσύρει την εικόνα. «Λυπούμαστε που η χρήση της εικόνας του Ποντίφικα και του Ιμάμη θα μπορούσε να προσβάλλει το αίσθημα των πιστών κατ’ αυτό τον τρόπο», τονίζει η ανακοίνωση της εταιρίας.

Πηγή: Reuters

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v