Το αγαπημένο σου χρώμα μπορεί να συνδέεται με διάφορα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς σου. Δες τα αναλυτικά.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Η ψυχολογία των χρωμάτων έχει χρησιμοποιηθεί στο μάρκετινγκ και το branding εδώ και χρόνια, αλλά τον τελευταίο καιρό, αρκετές έρευνες την χρησιμοποιούν ως βάση και την εφαρμόζουν σε διάφορα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης προσωπικότητας.
Τα χρώματα δεν συνδέονται απλώς με διάφορα συναισθήματα, αλλά μπορούν και να διαμορφώσουν τις αντιλήψεις και την προσωπικότητά μας.
Δες παρακάτω μερικά από τα πιο δημοφιλή χρώματα, τι σημαίνουν και πώς ενδέχεται να «χρωματίζουν» την προσωπικότητά σου.
Κόκκινο
Το κόκκινο είναι μια τολμηρή χρωματική επιλογή που συνδέεται με ενθουσιασμό, πάθος, κίνδυνο, συγκίνηση, ενέργεια και δράση. Είναι χαρακτηριστικό ότι αρκετά brands χρησιμοποιούν κόκκινο χρώμα για τα κουμπιά «call to action» («παραγγείλτε τώρα», «αγοράστε τώρα» κ.λπ.). Αυτό συμβαίνει επειδή το κόκκινο είναι ένα έντονο χρώμα που μπορεί να προκαλέσει έντονα συναισθήματα, και άρα να σε ωθήσει να αγοράσεις κάτι πιο εύκολα.
Αν το αγαπημένο σου χρώμα είναι το κόκκινο τότε είσαι τολμηρός, αναζητάς έντονες συγκινήσεις, είσαι λάτρης της περιπέτειας και μπορεί να είσαι λίγο παρορμητικός.
Πορτοκαλί
Το πορτοκαλί είναι συχνά αντιπροσωπευτικό της δημιουργικότητας, της ευτυχίας, της ελευθερίας, της επιτυχίας και της ισορροπίας. Οι εταιρείες μπορεί να χρησιμοποιήσουν αυτό το χρώμα για να επιστήσουν την προσοχή μας σε μια ελκυστική επικεφαλίδα ή μια σημαντική σημείωση στη σελίδα τους (πολλές "ειδοποιήσεις" είναι πορτοκαλί για να τραβήξουν το μάτι), αν και δεν είναι τόσο τολμηρό και δελεαστικό όσο το κόκκινο.
Αν αγαπάς το πορτοκαλί τότε βγάζεις παιχνιδιάρικη ενέργεια που οι άνθρωποι θαυμάζουν, είσαι αρκετά κοινωνικός και εξωστρεφής, απολαμβάνεις τις βαθιές συζητήσεις και σου αρέσει να είσαι ο οικοδεσπότης σε πάρτι ή εκδηλώσεις. Όσον αφορά την παραγωγικότητα, σου αρέσει να πέφτεις με τα μούτρα στη δουλειά και να κάνεις πράγματα.
Κίτρινο
Ευτυχία, θετικότητα και ζεστός καλοκαιρινός ήλιος είναι μερικά από τα πράγματα που μας θυμίζει το κίτρινο. Οι εταιρείες μπορεί να χρησιμοποιήσουν ένα κίτρινο χρώμα στο λογότυπό τους για να σε κάνουν να νιώσεις χαρούμενος όταν βλέπεις τα προϊόντα τους, ενώ πολλά εικονίδια "δωρεάν αποστολής" σε σελίδες μπορεί να είναι κίτρινα για να τραβήξουν το βλέμμα σε κάτι που είναι χαρούμενο και θετικό.
Αν σου αρέσει το κίτρινο, τότε είσαι θετικό πνεύμα, αισιόδοξος, χαρούμενος, παράτολμος και εμπνέεις ηρεμία για τους γύρω σου. Το χαμόγελο και η ευτυχία σου είναι… μεταδοτική και απλώνεται σε κάθε άτομο που συναντάς.
Μπλε
Το μπλε είναι σταθερό, αρμονικό, ειρηνικό και αξιόπιστο. Εταιρείες που θέλουν να χαρακτηρίζονται για την αντοχή, τη δύναμη ή την αξιοπιστία τους το χρησιμοποιούν στα λογότυπά τους. Δες για παράδειγμα την Dell και την HP ή σελίδες όπως το Facebook, το Twitter και το Vimeo.
Τι λέει για σένα το μπλε; Είσαι αξιόπιστος, ευγενής, συμπονετικός, ειρηνικός, πιστός και ισχυρός. Σου αρέσει να σχεδιάζεις σωστές στρατηγικές για να πετύχεις αυτό που θες, ενώ προσαρμόζεσαι όταν υπάρξουν εμπόδια.
Πράσινο
Δύο από τα πράγματα που κάνουν τον κόσμο να κινείται συνδέονται με το πράσινο χρώμα: η φύση και το χρήμα. Άντε και το ΠΑΣΟΚ. Το πράσινο μπορεί να σημαίνει ανάπτυξη, γονιμότητα, υγεία, πλούτο, ευεξία ή γενναιοδωρία. Το πράσινο μπορεί επίσης να συσχετιστεί με αρνητικούς συνειρμούς όπως η ζήλια ή ο φθόνος.
Αν είσαι «πράσινος» τύπος, τότε θεωρείσαι πρακτικός και προσγειωμένος. Σου αρέσει να δίνεις συμβουλές και θες να βοηθάς τους άλλους. Απολαμβάνεις την ζωή στην ύπαιθρο και θεωρείς σημαντική την ισορροπία στη ζωή. Όσον αφορά την παραγωγικότητα, σου αρέσει να αναλύεις την κατάσταση πριν λύσεις ένα ζήτημα και βρίσκεις πάντα εναλλακτικές σκέψης έξω από το κουτί.
Μωβ
Το μωβ είναι το χρώμα της δύναμης, των προνομίων, της σοφίας και της πνευματικότητας. Το μωβ μπορεί επίσης να προκαλέσει συναισθήματα απογοήτευσης ή να εκληφθεί ως αλαζονικό – γι’ αυτό και αρκετές εταιρείες (Hallmark, Yahoo) θα χρησιμοποιήσουν μια πινελιά μωβ ή θα ανακατέψουν το μωβ με έναν πιο ζεστό χρώμα, όπως π.χ. λευκό.
Αν σου αρέσει το μωβ, τότε είσαι γρήγορος, θες να έχεις την δική σου ταυτότητα, αγαπάς τη μοναδικότητα και θες να ξεχωρίζεις από τη μάζας. Χορεύεις με μουσικές που κανείς άλλος δεν μπορεί να ακούσει, ενώ χαρακτηρίζεσαι για την έντονη δημιουργικότητα και την έμπνευση η οποία σου χτυπά την πόρτα τυχαία.
Ροζ
Το ροζ συνδέεται συχνά με τη θηλυκότητα, το παιχνίδι και την αγάπη, αλλά μπορεί επίσης να εκληφθεί και ως ανώριμο. Θα παρατηρήσεις πολύ το ροζ σε συσκευασίες παιδικών παιχνιδιών ή σε φίρμες που συνδέονται με την παιχνιδιάρικη, ιδιότροπη διασκέδαση. Μάρκες όπως η Victoria Secret, έχουν δηλώσει ότι το συγκεκριμένο χρώμα σημαίνει κάτι χαριτωμένο, διασκεδαστικό, παιχνιδιάρικο και σέξι.
Αν είσαι φαν του ροζ, τότε αγαπάς την διασκέδαση, είσαι παιχνιδιάρης/α και ενίοτε κάπως αφελής. Γενικά είσαι έξω καρδιά άτομο και δεν φοβάσαι να εκφράσεις τα συναισθήματά σου. Η αγάπη και η οικογένεια είναι σημαντικά για σένα.
Λευκό
Είναι το χρώμα της αγνότητας, γι’ αυτό και στους δυτικούς πολιτισμούς, συνδέεται με γάμους και νοσοκομεία, αφού δηλώνει καθαριότητα και τάξη. Οι εταιρείες προσθέτουν συχνά μια πινελιά λευκού ή χρησιμοποιούν λευκό για να αντισταθμίσουν τα πιο έντονα χρώματα, όπως το κόκκινο.
Αν το λευκό είναι το αγαπημένο σου χρώμα, τότε είσαι ήρεμος, ειρηνικός, αθώος και ίσως λίγο αφελής. Σου αρέσουν τα καθαρά και τακτοποιημένα πράγματα και σε ιντριγκάρει η ιδέα μιας «νέας αρχής» ή ενός λευκού καμβά.
Μαύρο
Το μαύρο μπορεί να σημαίνει πολλά και διαφορετικά πράγματα: τόλμη, μοναδικότητα, μυστήριο, ίντριγκα και δύναμη. Αλλά μπορεί επίσης να σημαίνει δυστυχία, σκοτάδι, θλίψη και πόνο. Το μαύρο συνδέεται με το θάνατο και το πένθος, αλλά μπορεί επίσης να συνδεθεί με τη δύναμη, την πολυτέλεια και την ένταση.
Αν σου αρέσει το μαύρο, τότε είσαι τολμηρός και ριψοκίνδυνος, ίσως και λίγο παρορμητικός μερικές φορές. Παραείσαι σοβαρός, έχεις δυνατό χαρακτήρα και εμπνέεις τον σεβασμό. Είσαι αξιόπιστος, αλλά μπορείς να γίνεις και λίγο τρομακτικός.