Βανάκια: Η μόδα που κέρδισε (και κερδίζει) την Αμερική

Κάποτε η χίπικη ζωή δεν έμοιαζε τόσο θελκτική. Τα πράγματα όμως αλλάζουν κάθε μέρα. Ειδικά στην Αμερική.
Βανάκια: Η μόδα που κέρδισε (και κερδίζει) την Αμερική

Ήταν Φεβρουάριος του 2012 όταν η Έμιλι Κινγκ και ο Κόρεϊ Σμιθ αποφάσισαν να ταξιδέψουν στην Κεντρική Αμερική. Σε μία από τις στάσεις τους στη Νικαράγουα, ο Σμιθ βοήθησε έναν περιπλανώμενο σέρφερ να επισκευάσει τη σανίδα του. Όταν ο καιρός δεν έδινε περιθώρια για σερφ, οι τρεις τους αποφάσισαν να «αράξουν» στον χώρο με τις αιώρες που παρείχε το θέρετρο. Η Έμιλι με τον Κόρεϊ είχαν έναν μικρό τσακωμό και ο Χάντιγκτον για κάποιον παράξενο λόγο σκέφτηκε και τους πρότεινε αυτό που δε θα περίμενε κανείς: να περνάνε πολύ καιρό μαζί σε έναν περιορισμένο χώρο, και συγκεκριμένα σε ένα van.



Έναν χρόνο πριν, ο Χάντιγκτον (ο περιπλανώμενος σέρφερ, ντε) άφησε το διαμέρισμά του στη Νέα Υόρκη και τη δουλειά του στη Ralph Lauren για να μείνει σε ένα van του 1987. Περνούσε τις μέρες του κάνοντας σερφ, εξερευνώντας τον κόσμο και τραβώντας φωτογραφίες το van του με φόντο κάτι εκθαμβωτικά τοπία. Τότε το Instagram ήταν στα γενοφάσκια του και για τον Χάντιγκτον οι 1.000.000 ακόλουθοι ήταν παιχνιδάκι. Η αξιοζήλευτη ζωή του και τα hashtags #homeswhereyouparkit ή #livesimply έγιναν σύντομα πολύ διάσημα, αλλά αυτό που κέρδισε την προσοχή του κοινού ήταν το #vanlife.

Σύντομα η Κινγκ και ο Σμιθ, πήραν κι εκείνοι την μεγάλη απόφαση να μείνουν σε ένα van και να ασπαστούν αυτόν τον νέο τρόπο ζωής. Πλέον ήταν θέμα χρόνου η «ζωή στο van» να γίνει ένα trend που ήρθε για να μείνει.



Το hashtag vanlife (η ζωή στο van) είναι αστεία αναφορά στο τατού του ράπερ θρύλου Tupac, “thug life”. Έξι χρόνια μετά, περισσότερες από 1.200.000 δημοσιεύσεις είχαν το hashtag vanlife. Το 2013, ο Χάντιγκτον χρησιμοποίησε το Kickstarter για να εκδώσει το άλμπουμ με τις φωτογραφίες που είχε μαζέψει, του οποίου οι πωλήσεις ήταν τόσο υψηλές που έφτασε την 4η έκδοση.

Το hashtag vanlife δεν αφορά απλώς τη ζωή (και όχι τις διακοπές) σε ένα van. Αφορά μία ολόκληρη κουλτούρα. Μία ματιά στο Instagram θα σε πείσει. Έναστροι ουρανοί, φωτιές σε παραλίες, γιόγκα με φόντο τη δύση του ηλίου και ατελείωτες ακτογραμμές. Ένα ταξίδι με το van για κάποιους αρκούσε ώστε να πάρουν την απόφαση να περάσουν μερικά χρόνια από τη ζωή τους σε ένα τεσσάρων τροχών εξατομικευμένο σπίτι, μακριά από τις μεγαλουπόλεις, τα αυστηρά ωράρια και, κυρίως, κοντά στη φύση.



Τον Αύγουστο του 2018 το hashtag vanlife έφτασε τις 3.5 εκατομμύρια δημοσιεύσεις και μέσα σε δύο χρόνια (τώρα δηλαδή που διαβάζεις αυτές τις γραμμές) αισίως αγγίζει τα 7.2 εκατομμύρια.

Η νομαδική ζωή τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πολύ δημοφιλής στις καθοδηγούμενες από τα κοινωνικά δίκτυα ταξιδιωτικές τάσεις. Κι ενώ κάποτε αυτή η τάση αφορούσε ξεκάθαρα τους συνταξιούχους, τώρα εγείρει το ενδιαφέρον και των millenials -εκείνων που είναι γεννημένοι από το 1981 μέχρι το 1995. Σύμφωνα με έρευνα της ταξιδιωτικής ιστοσελίδας ypulse.com το 70% των 18-34 χρηστών των κοινωνικών δικτύων λένε ότι για εκείνους είναι σημαντικό τα μέρη που ταξιδεύουν να φαίνονται εντυπωσιακά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το 45% να δηλώνει ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό.

Η #vanlife τάση, φυσικά, έχει τον ίδιο αντίκτυπο και στα ταξίδια. Η γενιά των millennials καταναλώνει διαρκώς «λαχταριστές» ταξιδιωτικές φωτογραφίες στα σόσιαλ, σχεδόν σε
ανάλογο βαθμό που καταναλώνει φωτογραφίες με φαγητά. Το αποτέλεσμα είναι να νιώθουν και οι ίδιοι την ανάγκη να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν μέρη που αξίζουν να φωτογραφίσουν και να τα ανεβάσουν στους δικούς τους λογαριασμούς. Για την ακρίβεια δύο στους πέντε χρήστες λένε στο ypulse ότι προτιμούν να ταξιδέψουν σε κάποιο μέρος που θα τους δοθεί η ευκαιρία να ανεβάσουν πιο όμορφες φωτογραφίες. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα-δημοσκόπηση το 78% των ερωτηθέντων 18-34 χρονών θα προτιμούσε να ταξιδέψει σε μέρη που δεν έχει ξαναπάει, αντί να δει πιο δημοφιλείς προορισμούς. Κι όλα αυτά μπορεί να τους τα προσφέρει άνετα ένα ταξίδι με van. 



Σύμφωνα με την Jennifer Young, ιδιοκτήτρια του Outdoorsy, η #vanlife δεν έγινε απλώς τάση, αλλά κίνημα. Οι άνθρωποι θέλουν έναν απλό και «συμπυκνωμένο» τρόπο να ταξιδεύουν και αντί να ενδιαφέρονται για το πώς θα έχουν την άνεσή τους, να εστιάζουν στο τοπίο γύρω τους. Τι τους ενδιαφέρει γενικά; Θέλουν να βλέπουν φύση γύρω τους; Να μένουν σε διάφορα μέρη; Να δοκιμάζουν διάφορες γεύσεις; Να περνάνε τον χρόνο τους σε μέρη που μπορούν να πετύχουν ανθρώπους με παρόμοια ενδιαφέροντα; Αυτό είναι κάτι που δύσκολα το επιτυγχάνεις σε ένα «ψυχρό» ξενοδοχείο. Μπορείς όμως να το πετύχεις ταξιδεύοντας με ένα van.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v