Οι ελληνικές σειρές, κωμικές ή δραματικές, που κατάφεραν να μας κάνουν να συγκινηθούμε μέχρι δακρύων.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Το Νησί
Από τις πιο καλογυρισμένες δραματικές σειρές του Mega, το Νησί ακολουθεί την ιστορία μιας κοινωνίας που είναι αναγκασμένη να εξορίζει τους λεπρούς στο αντικρινό νησί. Η εικόνα του βαρκάρη (Στέλιου Μάινα) να περνά απέναντι την γυναίκα του (Κατερίνα Λέχου) ξέροντας ότι δεν θα την ξαναδεί έχει χαραχτεί ανεξίτηλα στη μνήμη μας.
Χαρά Αγνοείται
Σε μια μικρή κοινωνία, ένα όμορφο νεαρό κορίτσι εξαφανίζεται και η οικογένειά της κάνει τα πάντα για να ξεδιαλύνει το μυστήριο της εξαφάνισής της. Η Μαρία Καβογιάννη είναι η πιο συγκινητική φιγούρα της σειράς, περνώντας από την κωμωδία στην οποία την είχαμε συνηθίσει, στο δράμα, με σπαρακτικούς μονολόγους και «κραυγές» αγωνίας προς κάθε κατεύθυνση.
Στο Παρά Πέντε
Ήταν μία από τις πιο αστείες σειρές της ελληνικής τηλεόρασης. Αλλά και μία από αυτές που κατάφεραν να παντρέψουν την κωμωδία με τις αναπάντεχα δακρύβρεχτες σκηνές. Το επεισόδιο που αφηγούνται ο καθένας από τους πέντε πρωταγωνιστές τις ζωές τους, νομίζοντας πως θα πεθάνουν, εκείνο το συνταρακτικό χριστουγεννιάτικο επεισόδιο όπου η Γαρυφαλλιά κινδυνεύει να χάσει το παιδί της, η περίοδος που η παρέα απομόνωσε την Ντάλια και φυσικά το τέλος, με τον θάνατο της γιαγιάς Σόφης και τον θρήνο της Θεοπούλας είναι στιγμές που απαίτησαν μεγάλη ποσότητα από χαρτομάντιλα.
Το Δεληγιάννειο Παρθεναγωγείο
Η πιο άρτια και ενδιαφέρουσα παραγωγή σε σενάριο Ρώμα-Χατζησοφιά μας ταξίδεψε πολύ πίσω, στην εποχή της μεταξικής δικτατορίας και την πρώτη περίοδο της Κατοχής. Οι πιο συγκινητικές στιγμές στο Παρθεναγωγείο ήταν σίγουρα η αλλαγή της ρατσίστρίας μαθήτριας, που έκρυψε την εβραία συμμαθήτριά της, και η αυτοθυσία του διευθυντή του Ιδρύματος, για να σώσει τα κορίτσια από την εκδικητικότητα των Γερμανών.
Η Αίθουσα του Θρόνου
Ακριβή παραγωγή εποχής, υπέροχο καστ, απίστευτη μουσική και ένα σενάριο βασισμένο σε σημαντικό βιβλίο του ακαδημαϊκού Τάσου Αθανασιάδη. Η Αίθουσα του Θρόνου είχε όλα τα συστατικά για να γίνει μία από τις πιο προσεγμένες σειρές των ‘90s και κατάφερε να μας συγκινήσει με τον έρωτα της Γλαύκης με τον Λουκά, αλλά και να μας συγκλονίσει σε σκηνές όπως ο θάνατος της πιστής βοηθού του γέροντα, που υποδύθηκε εξαίσια ο Αλέκος Αλεξανδράκης.
S1ngles
Η ατάκα, η μοντέρνα αφήγηση και το χιούμορ ήταν τα βασικά όπλα του Γιώργου Φειδά στους S1ngles. Αλλά η πρώτη σεζόν, ειδικά στο τέλος της, μας επεφύλασσε μία από τις πιο συγκλονιστικές στιγμές της: Τον θάνατο του Λουκά, λίγο πριν τον γάμο του με τη Ράνια. Εξίσου συγκινητική είναι και η επανένωσή τους, μερικές σεζόν αργότερα, όταν αποκαλύφθηκε πως το τροχαίο του ήταν σκηνοθετημένο. Άκρως συγκινητικός ήταν και ο χωρισμός της Λίλας από τον Αρθούρο, επίσης στο φινάλε της πρώτης σεζόν.
Το Δέκα
Το μυθιστόρημα του Καραγάτση μεταφέρθηκε στη μικρή οθόνη με μαεστρικό τρόπο, συστήνοντάς μας μια μικρογραφία της ελληνικής κοινωνίας της δεκαετίας του ’50. Ο γάμος – και το τραγικό τέλος του – μεταξύ Κίτσου και Μαρίας και ο αγνός έρωτας του Καλογερά με την γυναίκα του ανιψιού του, μας χάρισαν στιγμές άξιες όμορφων δακρύων.
Εθνική Ελλάδος
Η πιο «αληθινή» προσπάθεια του Γιώργου Καπουτζίδη, μπορεί να μην τέλειωσε ποτέ, λόγω των εξελίξεων στο Mega, αλλά πρόλαβε στον πρώτο της κύκλο να μας αποδείξει πόσο επιδέξια μπορεί ο σεναριογράφος να χειριστεί τα συναισθήματά μας. Να μας βάλει στον ψυχισμό ενός ακροδεξιού, να μας κάνει να νιώσουμε το δράμα μιας γυναίκας σε αδιέξοδο, να δούμε τι κρύβεται πίσω από τον φανταχτερό κόσμο του θεάματος και να συγκινηθούμε με τις ιστορίες ανθρώπων με κινητικές δυσκολίες ή… συναισθηματικές αναπηρίες. Από τις πιο συνταρακτικές στιγμές ήταν το ατύχημα του Ρίτσαρντ καθώς και το φινάλε με τον δραματικό μονόλογο της Ευαγγελίας Μουμούρη, που είναι έτοιμη να αυτοκτονήσει. Δεν θα μάθουμε ποτέ ποιον βρήκε η σφαίρα…
Οι στάβλοι της Εριέτας Ζαΐμη
Δεκάδες ήταν οι κρατούμενες στις γυναικείες φυλακές του Καλάμου, στην κωμωδία των Ρήγα-Αποστόλου. Δεκάδες ήταν και οι προσωπικές τους ιστορίες, που τις έφεραν πίσω από τα σίδερα της φυλακής, καθώς και οι μεταξύ τους τριβές, που, εκτός από απανωτές ατάκες, μας χάρισαν και συγκινητικές στιγμές: Η Κακουδάκη που βοηθά την Καίτη να δραπατεύσει επειδή αγάπησε. Οι κρατούμενες που εμποδίζουν με τον ωραιότερο τρόπο τον Παυλάτο να παραιτηθεί. Η έκπληξη του Παυλάτου στην Κακουδάκη, όταν της φέρνει τον γιο της που είχε να δει χρόνια. Ο σπαραγμός της Οικονόμου στο χριστουγεννιάτικο επεισόδιο, όταν κανείς από τους δικούς της δεν ενδιαφέρεται να μάθει αν ζει ή πέθανε. Η προθυμία όλων των κοριτσιών να θυσιαστούν για να καταφέρουν να ξεφύγουν στο τέλος οι υπόλοιπες. Είναι μερικές από τις δραματικές παρεμβολές στην κωμωδία – δείτε συγκεντρωμένες τις καλύτερες εδώ.