Αυτοί είναι οι… καλύτεροι κακοί, οι πιο απολαυστικοί παλιοχαρακτήρες που αγαπήσαμε – ή μισήσαμε – στην ελληνική τηλεόραση.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Γιώργου Κόκουβα
Η Σωσώ κάνει φάρσες. Η Ξινή στάζει δηλητήριο. Ο Ευλογητός δολοφονεί και η Σάντρα μηχανορραφεί. Και άλλοι έξι «κακοί» των ελληνικών σειρών επιδίδονται σε φεστιβάλ εγκλημάτων, συνομωσιών ή απλώς βιτριολικών ατακών, κάνοντας λίγο (έως πολύ) πιο ενδιαφέροντα τα ελληνικά σίριαλ.
Η Σωσώ Παπαδήμα (Εγκλήματα)
Έκανε τηλεφωνικές φάρσες σε ανυποψίαστους γεράκους, έβαζε αμπούλες βρόμας και σφεντόνες στην σχολική τσάντα του γιου της, κάρφωνε τους γείτονές της στην πολεοδομία, έριχνε φόλες στα ζωντανά της γειτονιάς και σχεδίαζε τον φόνο του συζύγου της με κάθε ανατριχιαστικό τρόπο που μπορεί να φανταστεί κανείς. Τελικά, σκότωσε όλο το καστ της σειράς με μια φιάλη αερίου κι ένα πούρο. Ε ναι, η Σωσώκα ήταν ο πιο απολαυστικά κακιασμένος ρόλος στην ελληνική τηλεόραση.
Ο Ευλογητός (Λάμψη)
Ο καλύτερος ίσως villain που εμπνεύστηκε ποτέ ο Νίκος Φώσκολος, είχε μια απαίσια μάσκα, και καλοχτενισμένα, ίσια μακριά μαλλιά, κρατούσε πάντα στην τσέπη του ένα κόκκινο σπρέι για να γράφει «Μετανοείτε» στους τοίχους, αφού πρώτα άφηνε στην άκρη τους τα πτώματα των δολοφονικών του επιθέσεων. Μην τον κρίνετε όμως, δεν το έκανε από δική του πρωτοβουλία. Ήταν, σύμφωνα με τα δικά του λόγια, «ο απεσταλμένος του Θεού και έχω την εντολή να καθαρίσω το ναό Του από τους έμπορους των ψύχων και τους αργυραμοιβούς των συνειδήσεων». Αυτό στην πράξη σήμαινε ότι θα σκότωνε όποιον διεφθαρμένο αστυνομικό, πόρνη, νταβατζή, καταπατητή δασών και έμπορο ναρκωτικών που την έστηνε έξω από τα προνήπια, έπεφτε στα χέρια του.
Η Ρωξάνη Ντάνου-Κουλουμπή (Οι Στάβλοι της Εριέττας Ζαΐμη)
Η διευθύντρια των φυλακών Καλάμου ήταν η απόλυτη «κακιά» της ατακαδόρικης σειράς των Ρήγα-Αποστόλου: Οργάνωνε «αυτοκτονίες» κρατουμένων που δεν συμπαθούσε, έκανε πλιάτσικο στις αποθήκες της φυλακής για να χτίσει το εξοχικό στο Καπανδρίτι, έστηνε πλεκτάνες ενοχοποίησης του Παυλάτου για να τον ξεφορτωθεί από την διοίκηση της φυλακής και έκανε κόλαση την καθημερινότητα των γυναικών στους περίφημους «Στάβλους». Αλλά πρέπει να της αναγνωρίσουμε δύο πράγματα: Έκανε όλες τις κακίες της με στιλ, και αποχώρησε… σαν σωστή κυρία.
Η Ξινή (Το Ρετιρέ)
Καλή κουβέντα δεν θα ακούσετε από το ξινό της στοματάκι. Η Αμαλία, αδερφή του φαρμακοτρίφτη που ερωτεύτηκε η Κατερίνα Γιουλάκη στο δαλιανίδειο έπος του Mega, στάζει φαρμάκι σε κάθε ευκαιρία για τη νύφη της, προσπαθεί να τους χωρίσει και γεμίζει την καθημερινότητα στο φαρμακείο με γκρίνια σε level που δύσκολα έχει φτάσει ακόμη και ο πιο ενοχλητικός άνθρωπος που ξέρετε. Επιπλέον, είναι και γρουσούζα: Στην τελευταία της επίσκεψη στο Ρετιρέ, το κέικ κάηκε, η γάτα έβγαλε αφρούς, κάποιος έπαθε έμφραγμα, ενώ έγινε σεισμός και η πολυκατοικία άρχισε να γκρεμίζεται. Όχι κι άσχημα.
Η Αννέτα Μπεζεντάκου (Είσαι το Ταίρι μου)
Η νύφη από την Αυστραλία καταφθάνει στο πλούσιο σπιτικό της οικογένειας Μπεζεντάκου, και η αδερφή του γαμπρού, η Αννέτα – ερμηνευμένη υπέροχα από την Δάφνη Λαμπρόγιαννη – θα κάνει τα πάντα για να την ξεφορτωθεί. Και μπορεί τελικά να βρήκε τον δάσκαλό της, αλλά στο μεταξύ μας χάρισε μερικές από τις πιο φαρμακερές ατάκες της σειράς του Λευτέρη Παπαπέτρου, γεμάτες βιτριολική κακεντρέχεια για τα κιλά της νεοφερμένης στην οικογένεια.
Ο Πρωθυπουργός (Στο Παρά Πέντε)
Ο Γιώργος Καπουτζίδης έθεσε ξεκάθαρα τα δύο «στρατόπεδα» στην πιο δημοφιλή σειρά του: Ήταν εξ αρχής μια μάχη μεταξύ του καλού και του κακού. Και ενώ το καλό ήταν η παρέα των πέντε και οι οικογένειές τους, το κακό εκπροσωπούταν αρχικά από τους δύο αγνώστων στοιχείων μαυροφορεμένους διώκτες τους, και τελικά, όπως μάθαμε στο τέλος του πρώτου κύκλου, από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της χώρας, ο οποίος εμπλεκόταν στο σκάνδαλο που ερευνούσε η παρέα του ασανσέρ.
Ο Μαντάς (Τι Ψυχή θα Παραδώσεις Μωρή;)
«Έρχεται ο Μαντάς». Με αυτή τη φράση ξεκίνησε η κωμική περιπέτεια των Ρήγα-Αποστόλου, που μπορεί να μην τελείωσε ποτέ (η σειρά διακόπηκε άδοξα, παρά την μεγάλη απήχησή της, στο έβδομο επεισόδιο), αλλά πρόλαβε να μας μυήσει στον αγώνα των τεσσάρων γυναικών ενάντια στον ισχυρό άνδρα, τον πρόεδρο φιλανθρωπικών ιδρυμάτων Γεράσιμο Μαντά, που με την ιδιότητα του κοινωνικού λειτουργού, τις βίαζε στο ίδρυμα κατά την διάρκεια των παιδικών τους χρόνων.
Ο Διαμαντής Αμυράς και ο Άγγελος Αντύπας (Βέρα στο Δεξί)
Ηγετική φυσιογνωμία ενός παντοδύναμου ομίλου, ο Αμυράς (Κώστας Καζάκος) ξεκίνησε ως ο σατανικός κακός της Βέρας στο Δεξί, ένας αδυσώπητος άντρας που δεν δίστασε να κλείσει στη φυλακή την γυναίκα του γιου του, να στήσει συνωμοσίες για το κέρδος των επιχειρήσεών του και να βάλει το δεξί του χέρι, τον Στράτο, να κάνει βρόμικες δουλειές για λογαριασμό του. Μέχρι που στα μισά της σειράς, οι κανόνες του παιχνιδιού άλλαξαν. Ο Αμυράς έβαλε μυαλό και συμμάχησε με τους υπόλοιπους ήρωες για να αντιμετωπίσουν τον νεοφερμένο κακό. Τον Άγγελο Αντύπα (Δάνης Κατρανίδης), τον άνδρα που όλοι θεωρούσαν νεκρό (και δη δολοφονημένο από την γυναικοπαρέα της σειράς), αλλά επέστρεψε ξαφνικά για να αποκαλύψει ότι είναι αδερφός του Στράτου και να κάνει τη ζωή όλων κόλαση.
Η γιαγιά Μαρκάτου (Ντόλτσε Βίτα)
Άλλη μια απόδειξη ότι οι κωμωδίες «βγάζουν» υπέροχους παλιοχαρακτήρες, το Ντόλτσε Βίτα των Ρήγα-Παπαπέτρου μας σύστησε στην πιο απολαυστική γιαγιά της ελληνικής τηλεόρασης, την φοβερή και τρομερή κυρία Όλγα (ή αλλιώς Μπουμπουλίνα), που ήταν ο φόβος και ο τρόμος όλων των ηρώων της σειράς. Οι αυστηρές της αρχές, οι αιχμηρές της ατάκες, οι κατάρες της, τα μπουγελώματα, οι τρελές απαιτήσεις της και η αδυναμία της στον Χίτλερ ήταν μερικά από τα… τρισχαριτωμένα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα.
Η Σάντρα (Λάμψη)
Η Σάντρα ήταν σατανική. Από αυτές τις φοβερά σατανικές γυναίκες που μόνο στις κλασικές σαπουνόπερες συναντά κανείς, οι οποίες για να κατακτήσουν έναν ισχυρό άντρα θα έκαναν τα πάντα. Αυτό κάνει και η Σάντρα (Λουκία Παπαδάκη) στην Λάμψη του Νίκου Φώσκολου: Μηχανορραφεί χωρίς τέλος εναντίον της αδέκαστης εισαγγελέως Βίρνας, χρησιμοποιεί εγκυμοσύνες για να χωρίσει αντρόγυνα, εκβιάζει, απειλεί και δεν διστάζει να κινηθεί ενάντια ακόμα και στο αντικείμενο του πόθου της, τον (άλλο κακό της υπόθεσης) παντοδύναμο Γιάγκο Δράκο.