Ο γίγαντας του streaming αιμορραγεί και σκέφτεται να βάλει διαφημίσεις προκειμένου να μειώσεις τις τιμές των συνδρομών.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Για πρώτη φορά στην δεκαετή ιστορία του, το Netflix έχασε συνδρομητές στην αρχή του 2022, και τα πράγματα δεν δείχνουν ευοίωνα, καθώς ο γίγαντας του streaming αναμένεται να χάσει ακόμα περισσότερους κατά τη διάρκεια της άνοιξης.
Η τιμή της μετοχής του έπεσε αρχικά κοντά στο 20% λόγω της είδησης ότι είχε χάσει 200.000 συνδρομητές παγκοσμίως κατά το πρώτο τρίμηνο, ενώ τα προγνωστικά βλέπουν ακόμα 2 εκατομμύρια χρηστών να αποχωρούν από την πλατφόρμα κατά το τρέχον τρίμηνο.
Σε μια αιφνιδιαστική κίνηση, τα στελέχη του Netflix δήλωσαν ότι είναι πλέον ανοιχτοί στην ιδέα να βάλουν διαφημίσεις στην υπηρεσία, προκειμένου να ρίξουν την τιμή της συνδρομής. Ο συνιδρυτής και πρόεδρος του Netflix, Ριντ Χέιστινγκς, είναι εδώ και καιρό αντίθετος στην προσθήκη διαφημίσεων ή άλλων προωθητικών ενεργειών στην υπηρεσία.
Η εταιρεία απέδωσε την πτώση σε διάφορους παράγοντες, όπως το τεράστιο μέγεθός της, τον αυξημένο ανταγωνισμό, την οικονομία, τον πόλεμο στην Ουκρανία, την επιβράδυνση της κυκλοφορίας της ευρυζωνικής σύνδεσης και τον μεγάλο αριθμό ατόμων που μοιράζονται τους λογαριασμούς τους στο Netflix με νοικοκυριά που δεν πληρώνουν. Ανέφερε επίσης ότι η απόφαση να κλείσει την υπηρεσία στη Ρωσία κόστισε στην εταιρεία 700.000 νέες προσθήκες.
Η εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε ένα σχέδιο καταστολής για κόσμο που μοιράζεται τον λογαριασμό του με άτομα εκτός νοικοκυριού, το οποίο εφαρμόζεται για αρχή στις χώρες της Λατινικής Αμερικής (Περού, Χιλή και Κόστα Ρίκα) αλλά αναμένεται να επεκταθεί σε όλο τον πλανήτη.
Σύμφωνα με την τελευταία οικονομική έκθεση, τα 222 εκατομμύρια νοικοκυριά που πληρώνουν μοιράζονται τους λογαριασμούς τους με άλλα 100 εκατομμύρια νοικοκυριά που βλέπουν Netflix τζάμπα.
«Το σχέδιό μας είναι να επιταχύνουμε εκ νέου την αύξηση των προβολών και των εσόδων μας, συνεχίζοντας να βελτιώνουμε όλες τις πτυχές του Netflix – ειδικότερα, την ποιότητα του προγραμματισμού και των προτάσεών μας, αυτό που εκτιμούν περισσότερο τα μέλη μας», δήλωσε το Netflix.
Ο Χέιστινγκς δήλωσε ότι το Netflix εξετάζει το ενδεχόμενο να προσφέρει μια φθηνότερη συνδρομή που θα περιλαμβάνει διαφημίσεις, ως «επιλογή του καταναλωτή».
Οι συνδρομητές του Netflix μειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε 221,6 εκατομμύρια, από 221,8 εκατομμύρια. Κατ’ αυτό το τρίμηνο, η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε τζίρο 7,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.