Ένα Facebook ειδικά σχεδιασμένο για τον εργασιακό χώρο έρχεται σύντομα στις οθόνες και τις ζωές μας, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Τη δυνατότητα να διατηρούμε δύο διαφορετικά προφίλ, ένα προσωπικό και ένα επαγγελματικό, θα μας δίνει σε λίγο καιρό το Facebook, που ετοιμάζει, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, τη νέα του εκδοχή. Και το όνομα αυτής, Facebook at Work, ήτοι Facebook στη δουλειά.
Η νέα υπηρεσία του κορυφαίου κοινωνικού δικτύου θα δίνει την δυνατότητα στους χρήστες του να κάνουν chat με τους συναδέλφους τους, να κάνουν νέες επαγγελματικές επαφές, να συνεργάζονται στη δημιουργία επαγγελματικών εγγράφων (στη λογική του Google Docs) κ.α.
Ο νέος διαδικτυακός τόπος θα μοιάζει εμφανισιακά με το κυρίως Facebook, αλλά θα επιτρέπει στους χρήστες να διαχωρίζουν αυστηρά το προσωπικό προφίλ τους (με τις προσωπικές φωτογραφίες και βίντεό τους ή με τις πολιτικές απόψεις τους) από το επαγγελματικό προφίλ τους.
Η ιδέα προέκυψε από τους εργαζόμενους στο Facebook, οι οποίοι διαθέτουν ήδη ένα τέτοιο «υπο-δίκτυο» για τη μεταξύ τους επικοινωνία. Γιατί λοιπόν, σκέφτηκαν, να μην επεκταθεί αυτή η δυνατότητα σε όλους τους χρήστες του Facebook;
Σε πρώτη φάση, το Facebook at Work αναμένεται να «κλέψει» μερίδιο αγοράς από το αμιγώς επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο LinkedIn, το οποίο έχει περίπου 90 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες και αποτελεί το κύριο «εργαλείο» επαγγελματικής δικτύωσης διεθνώς.
Για να καταφέρει το Facebook να διεισδύσει στους επαγγελματικούς χώρους ως εργαλείο δουλειάς, θα πρέπει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και των στελεχών τους, οι οποίοι συχνά διεξάγουν εμπιστευτικές συνομιλίες στο διαδίκτυο και ανταλλάσσουν ευαίσθητες εμπορικές πληροφορίες, τις οποίες δεν θα ήθελαν να δουν να διαρρέουν. Πολύ περισσότερο που το Facebook έχει κατ’ επανάληψη δεχτεί κριτικές ότι χρησιμοποιεί καταχρηστικά τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του.
Επιπλέον, αρκετές εταιρείες μέχρι σήμερα απαγορεύουν τη χρήση του Facebook στους εργαζόμενούς τους για να μην πέφτει η παραγωγικότητά τους, οπότε θα πρέπει πρώτα να πειστούν ότι όντως το Facebook θα χρησιμοποιείται για δουλειά και όχι για… κουτσομπολιό.