Υπερβολικά ακριβό θεωρείται το αεροδρόμιο της Αθήνας, ακόμα και μετά την αποχώρηση της Hochtief, που βλέπει τους ταξιδιώτες να μειώνονται χρόνο με τον χρόνο.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Δεν φαίνεται να καλυτέρευσε τα πράγματα η πρόσφατη απόφαση αποχώρησης της γερμανικής Hochtief από το Ελευθέριος Βενιζέλος: Το αεροδρόμιο της Αθήνας παραμένει ένα από τα ακριβότερα του κόσμου, παρά την πίεση από την πτώση της ζήτησης, και οι ξένες αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να το αποφεύγουν. Λογικό, αν σκεφτεί κανείς ότι η χρέωση –μαζί με το διαβόητο… Σπατόσημο– για τις αεροπορικές ανέρχεται σε 42€ ανά επιβάτη, σε σχέση με 36€ των αντίστοιχων ιταλικών και ισπανικών αεροδρομίων.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, ενώ η κίνηση του αεροδρομίου μειώνεται σταθερά από το 2007 (από 16,4 εκατομμύρια αφίξεις – αναχωρήσεις, σε 12,86 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο) η κίνηση στα περιφερειακά αεροδρόμια μένει πρακτικά σταθερή (από 24,8 εκατομμύρια επιβάτες στα 24 εκατομμύρια). Πρακτικά, όλο και λιγότεροι ξένοι επισκέπτες σταθμεύουν στην Αθήνα καθ’ οδόν προς την ελληνική περιφέρεια. Εταιρείες και αεροδρόμια συμφωνούν πως αυτό είναι μεγαλύτερο πρόβλημα απ’ ό,τι οι χρεώσεις του αεροδρομίου.
Μεγαλύτερος πονοκέφαλος είναι το γεγονός ότι ξένες αεροπορικές εταιρείες, όπως οι Τουρκικές Αερογραμμές, διαπραγματεύονται, μετά τη Θεσσαλονίκη, πτήσεις από την Κωνσταντινούπολη και προς άλλες πόλεις, όπως τα Ιωάννινα και η Αγχίαλος. Μια τέτοια εξέλιξη θα παρέκαμπτε το αεροδρόμιο της Αθήνας, «αφαιρώντας» transfer επιβάτες. Η εξέλιξη της ενίσχυσης των αερομεταφορέων στην περιφέρεια της Ελλάδας και της Ε.Ε. στην Τουρκία (Κωνσταντινούπολη και αραβική χερσόνησος) για τις πτήσεις σε πιο μακρινούς προορισμούς (Β. Αμερική, Ασία) συνέπεσε με την πλήρη παρακμή της παλιάς Ολυμπιακής.
Προβλήματα και για τις ελληνικές αεροπορικές
Το 2012 η Ένωση Ελληνικών Αεροπορικών Εταιρειών είχε υπολογίσει πως, αν οι δύο μεγάλες ελληνικές εταιρείες είχαν έδρα την Κωνσταντινούπολη, το 2011 θα είχαν εξοικονομήσει 110 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Οι εταιρείες είχαν υπολογίσει ότι κράτος και αεροδρόμιο απορροφούν 55% του κόστους ανά επιβάτη και ο αερομεταφορέας μόλις το 45% και επισήμαιναν ότι μία μείωση των χρεώσεων στα 22-25 ευρώ ανά επιβάτη θα αποκαθιστούσε την ανταγωνιστικότητα της Αθήνας.