7 αεροπορικές που θα (ξανα)πάρουν τη θέση των low cost

Τη British και την Olympic Air δεν τις ξεχάσαμε ποτέ. Χωρίς low cost επιλογές για τα ταξίδια μας πλέον, καιρός να θυμηθούμε τη Malev, την Etihad, τη LOT, την Gulf Air, την Aeroflot και τη SAS. Ποια μας πηγαίνει πού, με πόσα και –κυρίως– γιατί τις αγαπάμε.
7 αεροπορικές που θα (ξανα)πάρουν τη θέση των low cost
της Ηρώς Κουνάδη

Ίσως τελικά εκείνη η παροιμία των Βρετανών που θέλει «κάθε σύννεφο να κρύβει μια ασημένια επένδυση» να εμπεριέχει μια δόση αλήθειας. Διότι μπορεί το 2009 να μείνει σε πολλούς φανατικούς των ταξιδιών ως η χρονιά που η μεγαλύτερη low cost αεροπορική της Γηραιάς Ηπείρου χρεοκόπησε, θα μείνει όμως σε ακόμα περισσότερους ως η χρονιά των μεγάλων προσφορών των «παραδοσιακών» εταιρειών. Μπορεί η ταξιδιωτική βιομηχανία να δέχθηκε φέτος ένα τεράστιο πλήγμα από την οικονομική κρίση, δεν αποκλείεται όμως αυτό να ήταν ό,τι ακριβώς χρειαζόταν για να χαμηλώσει λίγο το υπεροπτικό της βλέμμα, να ανακτήσει ισορροπίες και να επαναπροσδιορίσει την πορεία της.

Με τη συντριπτική πλειοψηφία των low cost αεροπορικών να έχουν εγκαταλείψει το Ελευθέριος Βενιζέλος και πολλά ακόμη ευρωπαϊκά αεροδρόμια, οι μεγάλοι εθνικοί και μη αερομεταφορείς δεν αισθάνονται πια την ανάγκη να αντιπαραβάλλουν υπερτιμημένες «πολυτέλειες» κι exclusive υπηρεσίες για να διεκδικήσουν ένα κομμάτι της πίτας από τους ανταγωνιστές. Μπορούν, πλέον, να παίξουν επί ίσοις όροις –μεταξύ τους, αλλά και με τις ελάχιστες low cost που έχουν απομείνει– ρίχνοντας τις τιμές, ανακοινώνοντας μεγάλες προσφορές και διατηρώντας ανέπαφες τις υπηρεσίες εκείνες που πραγματικά μας χρειάζονταν –τη δωρεάν μεταφορά των αποσκευών μας και τη δυνατότητα ενός μοναδικού booking και check in για όλες τις ανταποκρίσεις μας, επί παραδείγματι.

Κάθε καταναλωτικό κοινό κάθε αγοράς, όμως, συνηθίζει εύκολα: στα πέντε περίπου χρόνια που κράτησε το πάρτι των low cost αεροπορικών, μπορούσαμε να απαριθμήσουμε με μεγάλη ευκολία κάθε πιθανή κι απίθανη σύνδεση της Αθήνας με ευρωπαϊκές μητροπόλεις που κόστιζε λιγότερα από 100 ευρώ both ways, αλλά όχι περισσότερους από πέντε μεγάλους αερομεταφορείς. British, Air France, Alitalia, Lufthansa, Ολυμπιακή και; Το χάος.

«Αναγκασμένοι» πλέον να αναζητήσουμε τις υπηρεσίες τους, στύψαμε το μυαλό μας να θυμηθούμε ποιος μας πήγαινε πού πριν από πέντε χρόνια, με τι κόστος, και σε τι κατάσταση τον είχαμε αφήσει. Μετά ψάξαμε και μάθαμε τα νέα του καθενός, την εξέλιξή του όλα αυτά τα χρόνια και τις αλλαγές που επέφερε η νέα τάξη πραγμάτων. Τα αποτελέσματα μας εξέπληξαν.

Έτοιμοι για ένα φρεσκάρισμα μνήμης;

SAS
Ο μεγάλος σκανδιναβικός αερομεταφορέας που μετρά εξήντα τρία ολόκληρα χρόνια πτητικής ιστορίας στους ευρωπαϊκούς και όχι μόνο ουρανούς.
Πετάμε για: Κοπεγχάγη, Στοκχόλμη, Όσλο, Ελσίνκι, Γκέτεμποργκ και Μπέργκεν
Και με ανταπόκριση: Σε ολόκληρη την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ασία
Ενδεικτικές τιμές: Αθήνα – Στοκχόλμη 378 ευρώ.
Αγαπημένη λεπτομέρεια: Οι δύο οικονομικές θέσεις, Economy και Economy Extra, με επιπλέον παροχές. Η δωρεάν επιλογή καθίσματος κατά την κράτηση.

Malev
Ο εθνικός αερομεταφορέας της Ουγγαρίας, που έκανε τις καλύτερες προσφορές στις ανταποκρίσεις σε όλη την Ευρώπη, πριν οι low cost του πάρουν το μεγάλο κομμάτι της πίττας μέσα από τα χέρια.
Πετάμε για: Βουδαπέστη
Και με ανταπόκριση: Σε κάθε γωνιά της Ευρώπης
Ενδεικτικές τιμές: Αθήνα – Βουδαπέστη, Πράγα, Άμστερνταμ ή Στοκχόλμη, από 99 ευρώ.
Αγαπημένη λεπτομέρεια: Τι άλλο; Οι προσφορές στις ανταποκρίσεις της, που δε συγκρίνονται με κανενός άλλου εθνικού αερομεταφορέα.

Etihad
Ο εθνικός αερομεταφορέας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, που συχνά συγχέεται με την lux Emirates, η οποία είναι ιδιωτική κι έχει τη βάση της στο Ντουμπάι, το οποίο δεν είναι η πρωτεύουσα των Εμιράτων. Πόσους μύθους μπορείς να καταρρίψεις σε τρεις γραμμές;
Πετάμε για: Άμπου Ντάμπι (την πρωτεύουσα των Εμιράτων, για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους)
Και με ανταπόκριση: Σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή, δημοφιλείς προορισμούς στην Ασία –Ινδία, Ιαπωνία και Φιλιππίνες, μεταξύ άλλων– και την Αυστραλία.
Ενδεικτικές τιμές: Αθήνα – Άμπου Ντάμπι 420 ευρώ. Αθήνα – Νέο Δελχί 549 ευρώ. Αθήνα – Μελβούρνη 889 ευρώ.
Αγαπημένη λεπτομέρεια: Τρεις επιλογές γευμάτων και δωρεάν μεταφορά με πολυτελή πούλμαν από το Άμπου Ντάμπι στο Ντουμπάι, ακόμη κι αν το εισιτήριο σας είναι οικονομικής θέσης. Η κορυφαία Πρώτη Θέση στον κόσμο –τουλάχιστον σύμφωνα με τα World Travel Awards 2009– είναι υπεράνω φαντασίας.

Aeroflot
Ο εθνικός αερομεταφορέας της πάλαι ποτέ Σοβιετικής Ένωσης, και πλέον της Ρωσσίας, και μία από τις παλαιότερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο, ιδρύθηκε το 1923 και δε σταμάτησε να πετά ούτε μέρα από τότε.
Πετάμε για: Μόσχα
Και με ανταπόκριση: Στην Αγία Πετρούπολη και πολλές ακόμη πόλεις της Ρωσίας. Στις ΗΠΑ, την Κούβα, την Ινδία, την Κίνα, την Ιαπωνία και τους δημοφιλέστερους προορισμούς της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Ενδεικτικές τιμές: Αθήνα – Μόσχα 306 ευρώ. Αθήνα – Αγία Πετρούπολη 332 ευρώ. Αθήνα – Ανόι (Βιετνάμ) 992 ευρώ.
Αγαπημένη λεπτομέρεια: Η διατήρηση μικρών χαριτωμένων στοιχείων της σοβιετικής κληρονομιάς της: το σφυροδρέπανο στο logo, η Κούβα ως μοναδικός προορισμός στην Καραϊβική και τη Λατινική Αμερική.

LOT
Ο εθνικός αερομεταφορέας της Πολωνίας που φέτος γιορτάζει τα ογδόντα του χρόνια. Το όνομά του σημαίνει απλά «πτήση», στα πολωνικά.
Πετάμε για: Βαρσοβία και Κρακοβία
Και με ανταπόκριση: Στην υπόλοιπη Ευρώπη, το Ισραήλ, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Βόρεια Αμερική.
Ενδεικτικές τιμές: Αθήνα – Βαρσοβία 200 ευρώ. Αθήνα – Λας Βέγκας 974 ευρώ.
Αγαπημένη λεπτομέρεια: Είναι μέλος της Star Alliance, και συμμετέχει στο πρόγραμμα Miles & More, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να εξαργυρώσετε σε πτήσεις της τα μίλια που έχετε συγκεντρώσει στην Aegean.

Swiss
Η θυγατρική της Lufthansa που προέκυψε από τη χρεοκοπία της θρυλικής Swissair, προκειμένου να μη μείνει η Ελβετία χωρίς εθνικό αερομεταφορέα.
Πετάμε για: Ζυρίχη και Γενεύη
Και με ανταπόκριση: Σε όλη την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, το Μεξικό, τη Λατινική Αμερική, την Κεντιρκή και Νότια Αφρική, τη Μέση Ανατολή και τη Νοτιοανατολική Ασία
Ενδεικτικές τιμές: Αθήνα – Ζυρίχη 252 ευρώ. Αθήνα – Νέα Υόρκη 569 ευρώ.
Αγαπημένη λεπτομέρεια: Η δυνατότητα να κάνουμε check in στην κυριολεξία απ’ όπου θέλουμε: online, μέσω τηλεφώνου, μέσω κινητού ή σε κάποιον από τους κεντρικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς της Ελβετίας.

Gulf Air
Ίσως το λιγότερο διάσημο μέλος του club των high status αεροπορικών της Μέσης Ανατολής –που περιλαμβάνει δυνατά ονόματα όπως η Emirates, η Qatar και η Royal Jordanian– ο εθνικός αερομεταφορέας του Μπαχρέιν πληροί τα υψηλά standards των υπηρεσιών της ελίτ παρέας του.
Πετάμε για: Μπαχρέιν
Και με ανταπόκριση: Στην Ασία και την Αφρική
Ενδεικτικές τιμές: Αθήνα – Μπαχρέιν 512 ευρώ. Αθήνα – Μανίλα (Φιλιππίνες) 747 ευρώ.
Αγαπημένη λεπτομέρεια: Ένα από τα καλύτερα περιοδικά αεροπορικών που έχουμε δει ποτέ, το Gulf Life, και η ασυναγώνιστη πρόβλεψη για τους μικρούς επιβάτες που ακούει στο όνομα Sky Nanny και αναλαμβάνει να κάνει το δικό τους ταξίδι ευχάριστο και το δικό σας ύπνο ήσυχο.

(*) Οι τιμές είναι υπολογισμένες για ταξίδι τις δύο τελευταίες εβδομάδες του Ιανουαρίου και περιλαμβάνουν επιστροφή, φόρους, επίναυλους και λοιπές χρεώσεις.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v