Low cost στο Ελ. Βενιζέλος: Αυτό το καλοκαίρι... πετάμε

Μία νέα low cost μας πάει Ντουμπάι, η χρεοκοπημένη Sterling αναστένεται, οι συνδέσεις με τη Σκανδιναβία επανέρχονται, η Ιταλία και το Δουβλίνο είναι ένα βήμα πιο κοντά μας. Εσείς, που θα... πεταχτείτε φέτος το καλοκαίρι;
Low cost στο Ελ. Βενιζέλος: Αυτό το καλοκαίρι... πετάμε
της Ηρώς Κουνάδη

Ο Μάρτιος είναι με διαφορά ο συγκλονιστικότερος μήνας του χρόνου αν ανήκεις στη συντριπτική μειοψηφία των κατοίκων του λεκανοπεδίου που παρακολουθούν τις εξελίξεις στο Διεθνές Αεροδρόμιο, το οποίο αποκαλούν χαϊδευτικά Ελ-Βεν, για να εμπνευστούν τα επόμενα ταξίδια τους, ή απλά για να χαρούν που μία ακόμα low cost εταιρεία προστέθηκε στις επιλογές τους. Κάπου εκεί περί τα τέλη του ανακοινώνεται το «θερινό πρόγραμμα των δρομολογίων» που καλά κρατεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου –οπότε και ανακοινώνονται οι ετήσιες απογοητεύσεις, ήτοι οι εταιρείες που φεύγουν γιατί οι φόροι του λατρευτού μας hub τους ρίχνουν τα κέρδη.

Το εν λόγω πρόγραμμα συνήθως περιλαμβάνει έναν καταιγισμό σκανδιναβικών αερομεταφορέων –εθνικών και low cost– που ανταποκρίνονται στο λαϊκό αίτημα των χωρών τους για ήλιο και θάλασσα, κάποιες low cost που επανέρχονται δριμύτερες μετά τη χειμερινή αποχώρησή τους, και μια-δυο εκπλήξεις, υπό τη μορφή εταιρειών που είχαν χρεοκοπήσει και επανασυστάθηκαν –συνήθως επειδή αγοράστηκαν από άλλες– ή άλλων που αγνοούσαμε την ύπαρξή τους.

Μέγιστο παράδειγμα της τελευταίας αυτής περίπτωσης είναι η Air Arabia, η «μεγαλύτερη και καλύτερη low cost της Μέσης Ανατολής» (υπάρχει κι άλλη;), η οποία καταφθάνει τέλη Απριλίου, με τα κόκκινα Airbus A320 της, και υπόσχεται να μας… πετάξει στη Sharjah –αν αναρωτιέστε τι είναι αυτό, πρόκειται για το εμιράτο δίπλα στο Ντουμπάι, περί τα 15 λεπτά απόσταση– σε τιμές που ξεκινούν από τα 250 ευρώ μετ’ επιστροφής και φόρων. Σημειώστε ότι οι διαφημίσεις της δεν έχουν ακόμη συμμορφωθεί με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που λέει ότι οι τιμές που διαφημίζονται πρέπει να περιλαμβάνουν φόρους και λοιπές χρεώσεις, οπότε ενδέχεται να δείτε banner και αφίσες «από 50 ευρώ», καθότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα εντός ΕΕ στην οποία προσγειώνεται.

Στα θετικά της, το γεγονός ότι σε αντίθεση με τις υπόλοιπες low cost πουλάει απευθείας τις ανταποκρίσεις της, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να κλείσετε μια πτήση Αθήνα – Δαμασκό με ανταπόκριση στην Sharjah, όπως θα κάνατε στο site ενός εθνικού αερομεταφορέα, χωρίς να χρειάζεται να κάνετε δύο ξεχωριστές κρατήσεις. Οι τιμές δεν αποδεικνύονται ιδιαίτερα συμφέρουσες –τουλάχιστον όχι για τους περισσότερους προορισμούς της Μέσης Ανατολής, οι οποίοι έχουν ήδη απευθείας σύνδεση με την Αθήνα– αλλά επιφυλασσόμαστε, και υποσχόμαστε να επανέλθουμε για νεότερα.

Η άλλη μεγάλη είδηση είναι η νεκρανάσταση της Sterling, της low cost που μας πηγαινοέφερνε στην Κοπεγχάγη, η οποία χρεοκόπησε περί τα τέλη του 2008, για να αγοραστεί λίγο καιρό αργότερα από την Cimber, που κατείχε τη μερίδα του λέοντος στην αγορά των εσωτερικών πτήσεων της Δανίας. Έχασε, δυστυχώς, το funky λογότυπο με τις καρδούλες και μετονομάστηκε σε Cimber Sterling, κράτησε όμως το δρομολόγιο Αθήνα – Κοπεγχάγη, που φέτος το καλοκαίρι θα κοστίζει περί τα 230 ευρώ με επιστροφή και φόρους. Σημειώστε ότι διατίθενται και οι ανταποκρίσεις για κάποιες πόλεις της Δανίας, καθώς και για το σουηδικό Norrkoping.

Στις επιστροφές, έχουμε την παλιά αγαπημένη Germanwings, η οποία πετάει απευθείας για Κολωνία, σε τιμές που ξεκινούν από τα 150 ευρώ με επιστροφές, φόρους, χρεώσεις κλπ. Δυνατό σημείο της, το ιδιαίτερα διευρυμένο δίκτυο ευρωπαϊκών προορισμών, που εκτείνεται από τη Ρώμη μέχρι το Ρέικιαβικ της Ισλανδίας, και από το Λονδίνο μέχρι τη Μόσχα, που μας δίνει τη δυνατότητα να… πετάξουμε παντού, αρκεί να κάνουμε δύο ξεχωριστές κρατήσεις, π.χ. Αθήνα – Κολωνία και Κολωνία – Ρέικιαβικ καθότι οι ανταποκρίσεις δεν πωλούνται ως πακέτο. Μειονέκτημα αυτού του εγχειρήματος είναι ότι σε περίπτωση καθυστέρησης της πρώτης πτήσης χάνετε τη δεύτερη και δεν έχετε δικαίωμα αποζημίωσης, γεγονός που λύνεται, βέβαια, αν φροντίσετε να κλείσετε τη δεύτερη πτήση μια ή δυο μέρες αργότερα –ούτως ή άλλως η Κολωνία είναι ιδανική για ένα σύντομο city break πριν συνεχίσετε το ταξίδι σας.

Έτερη επιστροφή, αυτή της ιρλανδικής Aer Lingus, που ξαναβάζει τα Airbus A320 της στο δημοφιλές –τουλάχιστον τα καλοκαίρια– δρομολόγιο Αθήνα – Δουβλίνο, και μας… πετάει με σήμα το πράσινο τριφύλλι στην ιρλανδική πρωτεύουσα, σε τιμές που ξεκινούν από 200 ευρώ. Φόροι και λοιπές χρεώσεις περιλαμβάνονται στην τιμή, ενώ είναι και μία από τις λίγες low cost που δε χρεώνουν τις βαλίτσες που παραδίδετε στο check in –τουλάχιστον όχι ακόμα. Επίσης, η Aer Lingus είναι και μία από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές low cost –μαζί με την Air Berlin, την οποία δυστυχώς δεν είδαμε να επιστρέφει στην Αθήνα– που διασχίζει τον Ατλαντικό και πετά σε αρκετές αμερικανικές πόλεις από το Δουβλίνο, σε ανταγωνιστικές τιμές: ενδεικτικά, μία πτήση Δουβλίνο – Σικάγο στις αρχές Ιουνίου μας δίνει τελική τιμή 443 ευρώ.

Αν, πάλι, δε θέλετε να απαρνηθείτε τον ήλιο της Μεσογείου ούτε για ένα Σαββατοκύριακο, η ιταλική My Air αναλαμβάνει να σας πάει στο Μπάρι με μόλις 150 ευρώ πήγαινε έλα, μαζί με φόρους. Ο στόλος της αποτελείται από funky κατακόκκινα Airbus A320 και Bombardier, ενώ η εταιρεία συνεργάζεται με τη Sky Europe δίνοντάς μας τη δυνατότητα να κλείσουμε επίσης πτήσεις για Πράγα και Βιέννη στο site της.

Το έτερον ήμισυ της Alitalia, η Air One επεκτείνει το δίκτυο των προορισμών της από Αθήνα, και μας πηγαίνει Νάπολη, Μπολόνια και Μιλάνο –όχι ότι χρειαζόμασταν κι άλλη αεροπορική που να πηγαίνει Μιλάνο, βέβαια– σε ανταγωνιστικές τιμές που ξεκινούν από τα 95 ευρώ με επιστροφές και φόρους, χωρίς να θεωρεί τον εαυτό της low cost, χωρίς να μας στερεί, δηλαδή, το προνόμιο του δωρεάν σνακ που δεν τρώγεται παρά μόνο από επιβάτες αεροπλάνου που ψάχνουν εναγωνίως τρόπους να σκοτώσουν το χρόνο on board και να ξεχάσουν το γεγονός ότι δεν καπνίζουν πίνοντας κάτι που αμυδρά και μόνο θυμίζει καφέ. Ο στόλος της αποτελείται από… ό,τι μπορείτε να φανταστείτε: Airbus A320 και A330, Boeing 737, Bombardier και Avro.

Προς Βορρά, και συγκεκριμένα Όσλο και Βαρσοβία, πετά η low cost Norwegian. Οι τιμές του καλοκαιριού είναι ήδη αρκετά ανεβασμένες –οι οργανωτικοί Σκανδιναβοί έχουν κλείσει ήδη τα εισιτήρια των καλοκαιρινών διακοπών τους, οπότε τα εναπομείναντα πωλούνται ακριβά– αλλά μια πτήση για Όσλο το Σεπτέμβριο ξεκινά από τα 190 ευρώ με φόρους. Οι τιμές για Βαρσοβία είναι ακόμη σε αυτά τα επίπεδα, και για τους καλοκαιρινούς μήνες. Ο στόλος αποτελείται από 24 Boeing 737.

Τέλος, η φιλανδική Blue1 επιστρέφει στους αθηναϊκούς αιθέρες, και πετά προς Ελσίνκι με τα MD-90 και τα Avro RJ 85 της, σε τιμές που ξεκινούν από 260 ευρώ για Μάιο ή Σεπτέμβριο –πάντα με επιστροφή και φόρους. Για Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο ξεχάστε το –ισχύει ό,τι και στην περίπτωση της Norwegian.

Εννοείται ότι οι low cost που ήταν εδώ και το χειμώνα παραμένουν: easyJet, Sky Europe, Vueling, clickAir και Air Baltic μας πηγαίνουν… στα γνωστά μέρη με τις γνωστές τιμές. Σημειώστε το νέο δρομολόγιο της easyJet για Μάντσεστερ, και τη –γνωστή πλέον– επέκταση του δικτύου της Aegean στα… 5Β: Βρυξέλλες, Βερολίνο, Βιέννη, Βαρκελώνη, Βενετία στις γνωστές ανταγωνιστικές τιμές χωρίς τα μειονεκτήματα των low cost.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v