Νέα αύξηση φωτιά στα ακτοπλοϊκά - Η τρίτη της φετινής σαιζόν

Αυξάνονται κι άλλο τα ακτοπλοϊκά από την 1η Ιουλίου, καθώς η κυβέρνηση αρνείται να λάβει μέτρα.
Νέα αύξηση φωτιά στα ακτοπλοϊκά - Η τρίτη της φετινής σαιζόν
Για την περίπτωση που δεν είχες ήδη εξοργιστεί αρκετά με τις φετινές τιμές των ακτοπλοϊκών, ερχόμαστε να σου πούμε πως από αύριο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προχωρούν σε νέα αύξηση, την τρίτη για την φετινή σαιζόν, η οποία θα αγγίξει το 7-8%.

Όπως διαβάζουμε στο σχετικό ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, οι αυξήσεις στα ναυτιλιακά καύσιμα έχουν αγγίξει το 168% και θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν, με τις εταιρείες να μετακυλύουν το 40% αυτής της αύξησης στον επιβάτη.

Σύμφωνα με πηγές του κλάδου που επικαλείται ο ΣΚΑΪ, ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου. Ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο, από 480 δολ. που ήταν πέρυσι.

Για τι αυξήσεις μιλάμε;

Ένα οικονομικό εισιτήριο από τον Πειραιά στη Σύρο πέρυσι κόστιζε 32,50€. Τον φετινό Ιούνιο η τιμή άγγιξε τα 42,50€, ενώ από 1η Ιουλίου θα πάει στα 45,50€.

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έχει προτείνει στην κυβέρνηση μια σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση της αύξησης του κόστους, τα οποία περιλαμβάνουν:

- Πλαφόν τιμών το οποίο θα έχει σημείο αναφοράς τη μέση τιμή καυσίμων του Δεκεμβρίου του 2021. Η επιδότηση προτάθηκε να καλυφθεί από πόρους προερχόμενους από τα ταμεία της Ε.Ε. Εκτιμώμενη δαπάνη για τον κλάδο 12-18 εκατ. ευρώ ανά μήνα.

- Προσωρινή μείωση ΦΠΑ στον χαμηλό συντελεστή του 6% μέχρι να επανέλθει η μέση τιμή των καυσίμων στην αντίστοιχη του Δεκεμβρίου 2021 και στη συνέχεια διατήρησή του στον μεσαίο συντελεστή, που είναι το 13%.

- Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών των ναυτικών. Εκτιμώμενη δαπάνη ενίσχυσης για όλο τον κλάδο 2 εκατ. ευρώ τον μήνα.

- Αύξηση κατά 30% της αποζημίωσης υφιστάμενων συμβάσεων εξυπηρέτησης γραμμών δημόσιας υπηρεσίας μονοετούς διάρκειας. Εκτιμώμενη δαπάνη 2,3 εκατ. ευρώ ανά μήνα εφαρμογής του μέτρου και μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2022.

- Ενίσχυση της ρευστότητας με άμεση καταβολή των 50 εκατ. ευρώ που οφείλονται στις εταιρείες από την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, των λεγόμενων άγονων γραμμών.

- Προσωρινή αναστολή υποχρεωτικών εκπτώσεων ή αποζημίωση του απολεσθέντος εσόδου βάσει προσκομίσεως παραστατικών μέχρι την επαναφορά των καυσίμων στη μέση τιμή του Δεκεμβρίου 2021. Εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 4 εκατ. ευρώ ανά μήνα εφαρμογής του μέτρου.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v