Νέα εταιρεία θα σε πετά παντού στον κόσμο με 100 ευρώ
Μια νέα start up εταιρεία φιλοδοξεί να σπάσει το φράγμα του χρόνου σε μεγάλες πτήσεις μειώνοντας παράλληλα το κόστος.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Η αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται σε κρίση, η πίεση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι ολοένα και μεγαλύτεροι και πολύς κόσμος δεν πλησίασε καν αεροπλάνο τον τελευταίο χρόνο λόγω πανδημίας.
Η αναβίωση του υπερηχητικού ονείρου το οποίο έσβησε με την απόσυρση του Concorde πριν από δύο δεκαετίες φαίνεται, αρχικά, σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας.
Τα υπερηχητικά Concorde, πετούσαν από το 1969 έως το 2003 όμως το κόστος χρήσης τους ήταν τεράστιο, το ίδιο και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Όμως μια νέα ομάδα νέων επιχειρήσεων δουλεύουν πάνω σε υπερηχητικά και υπερηχητικά αεροπλάνα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την start up Boom Supersonic, η οποία τον περασμένο Οκτώβριο, κυκλοφόρησε πρώτη το πρότυπο αεροσκάφος XB1.
Το CNN Travel ήρθε σε επαφή με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλό της εταιρείας, Blake Scholl, με επίκεντρο αυτή τη φορά το Overture, ένα εμπορικό αεροσκάφος Mach 2.2 το οποίο αναμένεται να βρίσκεται στους αιθέρες το 2026.
"Είτε θα αποτύχουμε είτε θα αλλάξουμε τον κόσμο", λέει ο Scholl. Σημαντική βελτίωση στους χρόνους ταξιδιού έχει να υπάρξει από το Jet Age της δεκαετίας του '50 και του '60 και η ομάδα του ελπίζει να αλλάξει τα δεδομένα.
"Αυτό το χρονικό εμπόδιο είναι αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε. Πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να σπάσουμε το χρονικό εμπόδιο, περισσότερο από το ηχητικό φράγμα", αναφέρει.
Σχεδιασμένο για να χωρά από 65 έως 88 άτομα, το Overture θα κάνει περισσότερες από 500 υπερωκεάνιες διαδρομές με ταχύτητες Mach-2.2, δηλαδή δύο φορές πιο γρήγορα από τα σημερινά υπερηχητικά εμπορικά αεροσκάφη.
Για να έχετε μια εικόνα για τι ταχύτητες μιλάμε, ένα ταξίδι από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο θα διαρκέσει μόλις τρεις ώρες και 15 λεπτά, ενώ το Λος Άντζελες - Σίδνεϊ θα διαρκεί μόλις 8μιση ώρες.
Το τρέχον χρονοδιάγραμμα της Boom Supersonic είναι να πετάξει το πρωτότυπο αεροσκάφος XB1 "γύρω στο τέλος του έτους", να ανοίξει ένα νέο αμερικανικό εργοστάσιο το 2022 και στη συνέχεια να αρχίσει να κατασκευάζει το πρώτο αεροπλάνο Overture, το 2023.
«Βλέπουμε τους εαυτούς ως συνεχιστές του Concorde και στοχεύουμε να διορθώσουμε τα πιο σημαντικά προβλήματα, που είναι η οικονομική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα», λέει ο Scholl.
Το χαμηλό κόστος είναι επίσης πολύ σημαντικό για τον ίδιο. Στόχος του είναι οι αεροπορικές εταιρείες να μπορούν να ορίζουν τιμές σε σημείο παρόμοιο με εκείνο της business class - σε αντίθεση με το Concorde, το οποίο τη δεκαετία του '90 κόστιζε περίπου 12.000 $ για ένα μετ 'επιστροφής ταξίδι ή 20.000$ με τα σημερινά δεδομένα.
"Αυτό δεν είναι ταξίδι, είναι κάτι που μπορεί να ελπίζεις να κάνεις μία φορά στη ζωή", λέει ο Scholl, προτού προσθέσει, "αυτό που θέλουμε να κάνουμε εμείς, είναι να πετάξουμε οπουδήποτε στον κόσμο σε τέσσερις ώρες για 100 δολάρια."