Πώς ετοιμάζονται τα ξενοδοχεία για τον κορωνοϊό;

Ποιες αλλαγές θα δούμε ως πελάτες στα ξενοδοχεία και πως προετοιμάζονται οι ξενοδόχοι για τη νέα και… περίεργη αυτή σεζόν;
Πώς ετοιμάζονται τα ξενοδοχεία για τον κορωνοϊό;

του Νικόλα Γεωργιακώδη

Διακοπές θα πάμε τελικά, κάποια ξενοδοχεία θα ανοίξουν, όμως τα πράγματα δε θα είναι σε καμία περίπτωση το ίδιο… καλοκαιρινά με πέρυσι.

Τι αλλαγές θα γίνουν και πώς ετοιμάζονται οι ξενοδόχοι για τη νέα σεζόν;  

Τι αλλάζει για τους πελάτες;

Το νέο πρωτόκολλο λειτουργίας των ξενοδοχείων ορίζει την υποχρεωτική διεύρυνση της διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών (check out μέχρι τις 11.00 πμ και check in από τις 3.00 μμ), έτσι ώστε να διασφαλιστεί πως το δωμάτιο θα καθαρίζεται και θα απολυμαίνεται σωστά. Μάλιστα αρκετά ξενοδοχεία είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρονικές εναλλακτικές για το το check in-check out (βλ. tablet) τα οποία επίσης θα μπορούν να απολυμαίνονται μετά από κάθε χρήση, αλλά και πλεξιγκλάς στον χώρο της ρεσεψιόν.


news.gtp.gr

Τα πρωτόκολλα βέβαια είναι φυσικό να διαφέρουν ανάλογα με τη δυναμικότητα του ξενοδοχείου. Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο στην πόλη το οποίο θα έχει 100 δωμάτια θα αναγκαστεί να διαχειριστεί διαφορετικά τους πελάτες στη ρεσεψιόν σε σχέση με ένα ξενοδοχείο στην ύπαιθρο, με 13 δωμάτια, και μεγάλους κοινόχρηστους χώρους. Στην πρώτη περίπτωση το social distancing θα πρέπει να γίνει προσπάθεια για να διατηρηθεί, ενώ στη δεύτερη ακόμα και γεμάτο να είναι το ξενοδοχείο, είναι σαφώς ευκολότερο να υπάρξει απόσταση μεταξύ των πελατών.

Αναφορικά με τη χρήση της πισίνας, θα απαγορεύεται να λειτουργήσουν οι εσωτερικές πισίνες, ενώ ο μέγιστος αριθμός ατόμων που θα μπορούν να κάνουν βουτιές δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερος από έναν λουόμενο ανά 5 τετραγωνικά μέτρα νερού. Κάτι αντίστοιχο θα ισχύσει και για την ηλιοθεραπεία στις ξαπλώστρες, η διάταξη για τις οποίες θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε η απόσταση μεταξύ των ακρότερων σημείων των καθισμάτων δυο ατόμων που βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ομπρέλες ή δύο ατόμων που μένουν σε διαφορετικό δωμάτιο, να είναι τουλάχιστον 2 μέτρα προς κάθε κατεύθυνση.

Δεδομένου ότι στις υπηρεσίες εστίασης των ξενοδοχείων θα ισχύουν οι ίδιοι κανόνες με τα εστιατόρια, αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές στις μέχρι τώρα συνήθειες που είχαμε αναφορικά με την καθιερωμένη πρωινή ή και μεσημεριανή/ βραδινή επίσκεψη στον μπουφέ. Για παράδειγμα αρκετοί ξενοδόχοι εξετάζουν τη πιθανότητα ύπαρξης a la carte μενού για τα γεύματά τους, όπως και το ενδεχόμενο πρωινού στο δωμάτιο. Βέβαια σε μικρότερες επιχειρήσεις, όπου ο αριθμός των δωματίων είναι μικρότερος από 50, ο μπουφές θα μπορεί να υφίσταται αρκεί να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις μεταξύ των πελατών, αλλά και των τραπεζιών του εστιατορίου.


Tui

Τέλος, όσον αφορά τα δωμάτια, δίνονται δύο επιλογές για τις αναχωρήσεις: είτε κανονικός καθαρισμός και αναμονή 24 ωρών πριν το δωμάτιο δοθεί στον επόμενο πελάτη, είτε σχολαστικός καθαρισμός και απολύμανση στις επίμαχες επιφάνειες δωματίου και μπάνιου. Είναι βέβαια αρκετά πιθανό τα δωμάτια που θα μείνουμε φέτος να έχουν… μειωμένη διακόσμηση, μιας και στις οδηγίες συνίσταται η απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων, αλλά και κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης.

Τι λένε οι ξενοδόχοι

Ανάμεικτα συναισθήματα έχουν προκαλέσει τα νέα πρωτόκολλα λειτουργίας στους ξενοδόχους της χώρας, οι οποίοι όμως σε κάθε περίπτωση ήδη μελετούν ενδελεχώς και ξεκινούν να εφαρμόζουν τις νέες οδηγίες έτσι ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν πλήρως στις αυξημένες πλέον απαιτήσεις των πελατών.

«Έχουμε ήδη επενδύσει στην εκπαίδευση του προσωπικού μας, και έχουμε ξεκινήσει διαδικασίες με διαπιστευμένες εταιρείες όσον αφορά τον κορωνοΐο. Στο κομμάτι της εστίασης θα πρέπει σίγουρα να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί φέτος, ενώ για την υποδοχή συζητάμε για το αν θα βάλουμε ή όχι πλέξιγκλας, μιας και αποτελεί σύσταση και όχι αναγκαιότητα σε ξενοδοχεία μικρότερα των 50 δωματίων. Θεωρητικά δεν έχουμε υποχρέωση, όμως ως προς τους πελάτες μας οφείλουμε να τους κάνουμε να νιώσουν μεγαλύτερη ασφάλεια», μας λέει ο κ. Θανάσης Παπετανάς, Director of Operations των deluxe ξενοδοχείων Canaves Oia Luxury Resorts Santorini.



Το μεγαλύτερο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι έλληνες ξενοδόχοι αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Παπετανά, είναι οι πολύ αυστηρές οδηγίες των μεγάλων tour operator για τα πρότυπα εντός ξενοδοχείου. «Αν δεν τηρήσεις τα πρωτόκολλα κατά γράμμα, υπάρχουν πάντα τρόποι να αποδοθούν νομικές ευθύνες», επισημαίνει.

Πάντως αρκετοί όμιλοι με πολλά καταλύματα εξετάζουν το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν μόνο ένα κομμάτι τους, ενώ αρκετά μεγάλα ξενοδοχεία θα παραμείνουν κλειστά για τη σεζόν. «Είναι πιο εύκολο για τα ξενοδοχεία μικρότερης δυναμικής να εφαρμόσουν τα πρωτόκολλα, αλλά θα χρειαστεί να επενδύσουν σε περισσότερο προσωπικό. Δεδομένων των πρωτοκόλλων, ναι μεν η σεζόν θα έχει μικρότερες πληρότητες, αλλά το προσωπικό δεν θα είναι λιγότερο. Θα πρέπει να κρατήσουμε το ίδιο προσωπικό για να κρατήσουμε ψηλά τα υγειονομικά στάνταρ», τονίζει.

Από την πλευρά του, ο κ. Αλέκος Καστρινός, ιδιοκτήτης του Perivoli Country Hotel στο Ναύπλιο, έχει ήδη ξεκινήσει μαζί με το προσωπικό του ξενοδοχείου τη μελέτη του νέου σχεδίου. «Η στιγμή που ανακοινώθηκαν τα πρωτόκολλα δεν ήταν η καλύτερη δυνατή. Καλούμαστε να ανοίξουμε σε μια εβδομάδα και τα νέα μέτρα ανακοινώθηκαν μόλις την προηγούμενη», αναφέρει χαρακτηριστικά, στεκόμενος επίσης στο γεγονός πως δεν υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά για το αν κάποια από τα πρωτόκολλα αφορούν όλα τα ξενοδοχεία ή μόνο όσα είναι από 50 δωμάτια και πάνω.



«Εμείς έχουμε ξεκινήσει να δουλεύουμε πάνω στα τρέχοντα πρωτόκολλα, όμως σε σχετική ερώτηση που έγινε στη συνέντευξη τύπου αναφέρθηκε πως θα ανακοινωθούν εν καιρώ πρωτόκολλα για τα μικρότερα ξενοδοχεία. Πότε θα γίνει αυτό; Όπως όλα τα μέτρα που ανακοινώνονται κατά καιρούς, έτσι και αυτά χρήζουν αρκετών διευκρινήσεων», επισημαίνει.

Σύμφωνα με τον κ. Καστρινό πάντως, αρκετά από τα προαπαιτούμενα υγιεινής που έχουν οριστεί τηρούνταν ήδη από το προσωπικό του ξενοδοχείου καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του μέχρι σήμερα. «Απολύμανση στο δωμάτιο κάναμε σε καθημερινή βάση, σχολαστικά, τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά την αναχώρηση του πελάτη. Οποιοσδήποτε επαγγελματίας που σέβεται την επιχείρησή του πρέπει να κάνει καθαρισμό και απολύμανση στα δωμάτια και στις εγκαταστάσεις. Το ίδιο ισχύει και με τη συντήρηση των κλιματιστικών. Ίσως το μοναδικό πράγμα που αλλάζει, αλλά εμείς το τηρούσαμε ούτως η άλλως για περιβαλλοντικούς λόγους, είναι ο μη συχνός καθαρισμός του δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής και η κατάργηση της καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών, παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη», τονίζει.

Τι θα γίνει με τις τιμές;

Σύμφωνα με τους δύο ανθρώπους του χώρου, οι τιμές σε σχέση με πέρσι δε θα έχουν σημαντική μείωση και είναι λογικό, αν αναλογιστούμε τα λειτουργικά έξοδα στα οποία αναγκάζονται αρκετά καταλύματα να κάνουν. Προσφορές πάντως θα υπάρχουν.

«Το κόστος λειτουργίας θα είναι πιο αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν. Σίγουρα υπάρχει μια μικρή μείωση τιμών παντού, λόγω του πρώτου σοκ, δεν γνωρίζω όμως αν αυτό θα συνεχιστεί. Με την ανακοίνωση των πρωτοκόλλων υγείας, μπορούμε να έχουμε και μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τα λειτουργικά μας κόστη. Την τιμή μπορούμε να τη μειώσουμε μέχρι ένα σημείο, αρκεί να μην απαξιώσουμε την υπηρεσία και το προϊόν που προσφέρουμε», αναφέρει σχετικά ο κ. Καστρινός. Η μόνη αλλαγή που έχει κάνει στις κρατήσεις είναι η περίοδος της ακύρωσης χωρίς χρέωση, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να ακυρώνουν μέχρι και 24 ώρες πριν την κράτηση.

Επίσης, αυτή τη στιγμή στο ξενοδοχείο του τρέχει μια εκπτωτική προσφορά 27% αποκλειστικά για κρατήσεις εντός ελληνικής αγοράς, μέσω της σελίδας του ή τηλεφωνικών κρατήσεων. «Τώρα διαμορφώνουμε σιγά σιγά τις τιμές και τα πακέτα που θα προσφέρουμε με βάση τα νέα πρωτόκολλα, γιατί οποιαδήποτε μείωση θα πρέπει να γίνεται πάντα σε συνάρτηση με το κόστος λειτουργίας», προσθέτει.

«Έχουμε κάνει κάποιες μειώσεις για να μείνουμε ανταγωνιστικοί, αλλά είναι πολύ σημαντική η θέση που θέλει να κρατήσει το κάθε ξενοδοχείο στην Ελλάδα μετά από όλο αυτό. Μια επιχείρηση η οποία σέβεται τον εαυτό της, τηρεί τα πρωτόκολλα, και είναι έτοιμη να πάει στην επόμενη μέρα δεν πρέπει να χαμηλώσει τις τιμές ή να κάνει φευγαλέες κινήσεις. Πρέπει να κρατήσει το κεφάλι ψηλά και να είναι έτοιμη να υποδεχτεί τους πελάτες όπως τους δεχόταν και πριν», λέει σχετικά ο κ. Παπετανάς.

«Ειδικά στον τουρισμό πολυτελείας, ο πελάτης έρχεται με αυξημένες απαιτήσεις από τη χώρα μας. Όλα αυτά τα χρόνια μετά την κρίση έχουμε καταφέρει να πετύχουμε πολλά και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να κάνουμε συμβιβασμούς στην ποιότητα. Ποιότητα αναγκαστικά σημαίνει και πιο ψηλές τιμές», προσθέτει.

«Θα γίνουν πράγματα γιατί από του χρόνου θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια διεθνή αγορά: μια Ιταλία η οποία θα έρθει πολύ δυναμικά, μια Ισπανία, μια Τουρκία η οποία επίσης θα έρθει να ανταγωνιστεί εμάς. Είναι χώρες οι οποίες φέτος δεν μπορούν  να υποδεχτούν τόσο εύκολα τουρίστες. Επομένως πρέπει να κρατήσουμε το προϊόν μας ποιοτικό. Κάποιες τιμές θα μειωθούν, κάποιες προσφορές θα γίνουν και το 2020. Αλλά είναι μια σεζόν στην οποία έτσι κι αλλιώς θέλουμε να δηλώσουμε μια παρουσία, παρά να έχουμε κερδοφορία», καταλήγει.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v