Μένγκελε: Θρίλερ επιστημονικής φαντασίας στο Θησείον
Ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος και η Μυρτώ Αλικάκη συμπρωταγωνιστούν στην παράσταση του Κώστα Φιλίππογλου που συζητήθηκε και εντυπωσίασε.
Παλαιότερο των 360 ημερών
O «Μένγκελε» του Θανάση Τριαρίδη, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου, θα συνεχίσει τις παραστάσεις του για τρίτη συνεχόμενη θεατρική σεζόν στην Αθήνα. Ύστερα από τις επιτυχημένες, sold-out παραστάσεις στο Faust, ο Μένγκελε «μετακομίζει» από τις 3 Οκτωβρίου στο Θέατρο Θησείον, εγκαινιάζοντας το φετινό του ρεπερτόριο, και συνεχίζει το ταξίδι του σε Θεσσαλονίκη (Θέατρο Αυλαία, 21-25/10) και Πάτρα (Λιθογραφείο, 11-13/12).
Υπόθεση: Δύο άγνωστοι αναμεταξύ τους άνθρωποι της σημερινής εποχής: ένας άντρας (διοικητικός υπάλληλος κάποιας δημοσίας υπηρεσίας) και μία γυναίκα (υποψήφια διδάκτορας Ιστορίας) στο κουπέ ενός ηλεκτροκίνητου τρένου, σε ένα νυχτερινό δρομολόγιο• μία τυπική συζήτηση γνωριμίας. Όλα ξεκινούν με μία ξαφνική διακοπή ρεύματος, οπότε οι δύο πρωταγωνιστές για να ξεπεράσουν την αμηχανία τους θα παίξουν το παιδικό παιχνίδι των ρόλων (όπου ο καθένας από τους δύο αναλαμβάνει να υποδυθεί μία πολύ συγκεκριμένη ιστορική ή φανταστική προσωπικότητα): ο άντρας θα παραστήσει τον "Γιόζεφ Μένγκελε", τον διαβόητο «Άγγελο του Θανάτου» του Άουσβιτς, και η γυναίκα την "Εσθήρ", την εγγονή μίας Εβραίας επιζήσασας, θύματος των φρικτών πειραμάτων του μυστηριώδους γιατρού. Γρήγορα όμως το παιχνίδι θα αλλάξει τροπή για τους δυο εγκλωβισμένους στο κουπέ του τρένου: μήπως στα αλήθεια είναι αυτό που δήθεν υποδύονται; Και πού μπορούν να φτάσουν "παίζοντας" ένα τέτοιο παιχνίδι με την ηθική, με την ανθρώπινη κατάσταση, με όλη την προηγούμενη Ιστορία;
Λίγα Λόγια για το έργο: Ο «Μένγκελε» είναι ένα έργο που επιχειρεί να αναμετρηθεί με την πιο ακατανόητη κτηνωδία στην ιστορία της Δύσης: το Εργαστήρι Πειραμάτων του Γιόζεφ Μένγκελε στο Άουσβιτς-Μπιρκενάου. Μια ακραία ηθική παραβολή (ή και μια μετα-πολιτική δυστοπία), ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας και μια ερωτική τραγωδία συμπλέκονται πέρα από τα όρια της ηθικής, στο αόρατο μεταίχμιο όπου η πιο έξαλλη αγάπη συναντιέται με το απόλυτο κακό.
Είναι το τρίτο θεατρικό έργο του Θανάση Τριαρίδη που ανέβηκε στις σκηνές της Αθήνας, κερδίζοντας τις εντυπώσεις κοινού και κριτικών. Κυκλοφορεί ελεύθερα στο Διαδίκτυο, όπως επίσης και σε βιβλίο από την σειρά δήγμα/θέατρο των Εκδόσεων Ευρασία. Έχει μεταφραστεί στα αγγλικά από τη Χαρά Σύρου και στα γερμανικά από τον Γιάννη Ευαγγέλου και τη Μαριάνε Ουτς.