Ο Χριστόφορος Χριστοφής σκηνοθετεί στο Μέγαρο ένα μουσικό ιστορικό δράμα, με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Με τη νέα παραγωγή-παραγγελία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών «Το κάλεσμα του Προμηθέα – 1821», ένα μουσικό ιστορικό δράμα στο οποίο συμμετέχει ένα λαμπρό καστ ελλήνων ηθοποιών, συνεχίζεται ο κύκλος εκδηλώσεων 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Το έργο (πρώτη παρουσίαση) ανεβαίνει μόνο για τρεις παραστάσεις στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, την Πέμπτη 7, την Παρασκευή 8 και το Σάββατο 9 Οκτωβρίου στις 8:00 μ.μ.
Το κείμενο και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Χριστόφορος Χριστοφής, ενώ τη μουσική έγραψε ο συνθέτης Νίκος Ξανθούλης, ο οποίος έχει αναλάβει και τη διεύθυνση ορχήστρας. Η χορογραφία είναι της Έρσης Πήττα, τα σκηνικά του Κωνσταντίνου Ζαμάνη και τα κοστούμια της Εριέττας Βορδώνη. Τους φωτισμούς σχεδίασε ο Αντώνης Παναγιωτόπουλος. Στις βιντεοπροβολές, ο Χρήστος Μαγγανάς. Διανομή (με σειρά εμφάνισης): Γιώργος Χριστοδούλου (Γκαίτε), Στάθης Κόικας (Μεφίστο), Σπύρος Σταμούλης (Λόρδος Βύρων), Αλμπέρτο Φάις (Άγνωστος), Παναγιώτης Γεωργούλας (Ξάνθος), Μάξιμος Μουμούρης (Καποδίστριας). Στον ρόλο του Ναπολέοντα, ο Δημήτρης Πιατάς. Χορεύουν: Ελισάβετ Δελακά, Δήμητρα, Κόκκορη, Ασπασία Λαιμού. Τραγουδά η Θεοδώρα Μπάκα.
«Το κάλεσμα του Προμηθέα – 1821» του Χριστόφορου Χριστοφή αναφέρεται, μέσα από το βλέμμα των Ελλήνων της Διασποράς, στο θέμα της εθνικής παλιγγενεσίας 1821-1827, μιας εποχής καθοριστικής για τη διαμόρφωση νέων ιδεών. Από τους φοιτητές της εποχής, τους καλλιτέχνες, τους συγγραφείς, τους πολιτικούς και τους διπλωμάτες –με αναφορές στον Φιλικό Ξάνθο, τον πρίγκιπα Υψηλάντη, τον γάλλο ζωγράφο Ντελακρουά, τον γερμανό συγγραφέα Γκαίτε... τον Ναπολέοντα– μεταφερόμαστε στην έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα, στη σφαγή της Χίου, την πολιορκία του Μεσολογγίου, στον θάνατο του λόρδου Βύρωνα, μέχρι τη δολοφονία του Καποδίστρια στο Ναύπλιο. Όλα τους σημαντικά γεγονότα, που υπήρξαν πηγή έμπνευσης του ρομαντικού κινήματος και καθόρισαν, εν πολλοίς, την ευρωπαϊκή ιστορία γενικότερα.