Το dissonArt Ensemble παρουσιάζει σπάνια έργα σύγχρονων ρώσων συνθετών, σε μια συναυλία με τίτλο «Η Ρωσία στον 20ό και 21ο αιώνα».
Παλαιότερο των 360 ημερών
Οι βραδιές μουσικής δωματίου στο πλαίσιο του Κύκλου «Από τη Ρωσία με αγάπη» συνεχίζονται την Παρασκευή 17 Μαρτίου στις 8:30 μ.μ. στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, με τη συναυλία του dissonArt Ensemble που τιτλοφορείται «Η Ρωσία στον 20ό και 21ο αιώνα». Οι μουσικοί του γνωστού συνόλου, υπό τη διεύθυνση του Βλαδίμηρου Συμεωνίδη, θα δώσουν την ευκαιρία στους φίλους της μουσικής δωματίου να γνωρίσουν σπάνια έργα σύγχρονων ρώσων συνθετών, τα οποία γράφτηκαν από το 1987 έως το 2016.
Από την Γκουμπαϊντούλινα μέχρι τον Χουμπέεφ
Όπως τονίζει ο Χάρης Ξανθουδάκης, επιστημονικός σύμβουλος του Μεγάρου, στο σημείωμά του για το έντυπο πρόγραμμα του Κύκλου «Από τη Ρωσία με αγάπη»: «Οι μοντερνιστές “ανακαλύφθηκαν” σχετικά πρόσφατα και ενέπνευσαν πλήθος νέων συνθετών όπως παλαιότερα τη Σοφία Γκουμπαϊντούλινα, η οποία κέρδισε νωρίς τη διεθνή αναγνώριση, τον Κουρλιάντσκι, τον Χισμάτοφ, τον Χουμπέφ και τη Γκαριφζάνοβα. Πρόκειται για μερικούς από τους νέους ρώσους συνθέτες που ανοίγουν στη μουσική της πατρίδας τους νέους δρόμους και εξασφαλίζουν τη διαρκή παρουσία της στη συνεχιζόμενη πορεία της παγκόσμιας μουσικής προς το μέλλον.»
Έτσι, το dissonArt Ensemble, στο πρόγραμμα της συναυλίας του στο Μέγαρο, θα ερμηνεύσει το Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.2, έργο του 1987, της Σοφίας Γκουμπαϊντούλινα (γενν. 1931) καθώς και πέντε δημιουργίες εκπροσώπων της νεότερης συνθετικής γενιάς.
Θα ακουστούν το έργο Punctuation marks (2008) για φλάουτο, κλαρινέτο, πιάνο βιολί και τσέλο του Ντμίτρι Κουρλιάντσκι (γενν. 1976), η σύνθεση Soglasie (2014) για φλάουτο, κλαρινέτο, κρουστά, 2 βιολιά, βιόλα και τσέλο του Σεργκέι Χισμάτοφ (γενν. 1983), το Study for New Music (2014) για φλάουτο, μπάσο κλαρινέτο, 2 βιολιά, βιόλα, τσέλο, πιάνο και κρουστά του Αλεξάντρ Χουμπέεφ (γενν. 1986), το έργο Half a Dog (2015) για φλάουτο, κλαρινέτο, τσέλο και πιάνο του Άντον Σβετλίτσνι (γενν. 1982) και το Almost broken music box I (2016) για φλάουτο, μπάσο κλαρινέτο, βιολί, βιόλα, τσέλο, κοντραμπάσο και πιάνο της Ελβίρας Γκαριφζιάνοβα (γενν. 1976).
dissonArt Ensemble
Ιδρύθηκε στις αρχές του 2005 στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό τη διάδοση της μουσικής πρωτοπορίας, τόσο στην Ελλάδα όσο πέρα από τα σύνορά της. Με έναν πυρήνα 7 βασικών μελών, εξωτερικούς συνεργάτες και ευέλικτη εσωτερική δομή, το dissonArt ακολουθεί ένα σύγχρονο μοντέλο οργάνωσης ορχηστρικών σχημάτων. Το πρόγραμμά του περιλαμβάνει έργα αναγνωρισμένων συνθετών αλλά και συνθετών που αξίζουν περισσότερη αναγνώριση. Παρότι το ρεπερτόριο του περιλαμβάνει όλες τις πτυχές της μουσικής δημιουργίας που αναπτύχθηκαν από το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα έως σήμερα, το dissonArt δίνει ιδιαίτερη σημασία στην προβολή του έργου ελλήνων συνθετών. Στους βασικούς στόχους του συγκαταλέγονται επίσης συνεργασίες με φορείς και ομάδες άλλων μορφών τέχνης, στο βαθμό που αυτές οδηγούν στη δημιουργία νέων και πρωτότυπων έργων.
Το σύνολο έχει αναπτύξει εκπαιδευτική δραστηριότητα, είτε ερμηνεύοντας έργα φοιτητών σύνθεσης στα Εργαστήρια Σύγχρονης Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, είτε διοργανώνοντας σεμινάρια για μουσικούς που θέλουν να εντρυφήσουν στις σύγχρονες εκτελεστικές πρακτικές. Τα τελευταία τρία χρόνια έχει σταθερή συνεργασία με το Εργαστήρι Σύνθεσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το 2011, το dissonArt ήταν ensemble in residence του ΜΜΘ.
Στην ως τώρα καλλιτεχνική του διαδρομή, έχει εμφανιστεί σε διεθνή φεστιβάλ όπως το Klang (Κοπεγχάγη), Klangspuren (Ίνσμπρουκ), Milano incontra la Grecia (Μιλάνο), 4020.mehr als Musik (Λιντς), Φεστιβάλ Αθηνών και σε αίθουσες όπως οι WDR της Κολωνίας, ΜΜΘ, Brucknerhaus, Μinoritensaal Graz, Piccolo Teatro κλπ. Έχει συνεργαστεί με συνθέτες διεθνούς βεληνεκούς όπως οι Beat Furrer, Γιώργος Απέργης, Manos Tsangaris, Γιώργος Κουμεντάκης, Αugustino di Scipio. Ιδιαίτερα τιμητική ήταν η επιλογή του dissonArt, μεταξύ 35 συνόλων, από το Darmstadt Ιnternational Μusic Courses τον Ιούλιο 2012.