Ο κορυφαίος Έλληνας τζαζίστας Τάκης Μπαρμπέρης διαθέτει πλέον το σύνολο των δίσκων του σε ψηφιακή μορφή και μιλάει στο In2life για το εγχείρημα αυτό.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Μέλος του ιστορικού τζαζ γκρουπ Iskra και δημιουργός του σχήματος Μοντέλο '63, ο Τάκης Μπαρμπέρης έχει χαράξει την προσωπική του μουσική πορεία στην ελληνική τζαζ, η οποία χαρακτηρίζεται από fusion, rock, funk, με αναφορές σε δημοτικές και ινδικές μελωδίες, ρυθμούς και ηχοχρώματα.
Πρόσφατα, ο έλληνας μουσικός ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει όλη την δισκογραφία του ψηφιακά μέσω Amazon, iTunes, Google Play, Spotify και Cd Baby. Πρόκειται για τα άλμπουμ «Are you Happy?», «Something from July», «Episodes», «Porto Kayio», «Naiva», «In Parallel» και φυσικά το τελευταίο του άλμπουμ «Jargon».
Το In2life επικοινώνησε με τον ταλαντούχο τζαζίστα, ο οποίος μίλησε για το εγχείρημά του, τους λόγους που τον οδήγησαν εκεί, αλλά και την θέση της τζαζ στην Ελλάδα.
Τι σε έκανε να κυκλοφορήσεις τη δουλειά σου σε digital μορφή; Θεωρείς ότι το CD έχει πεθάνει; ‘Οχι το CD δεν έχει πεθάνει ακόμα, το αγοραστικό κοινό απλά μειώνεται συνεχώς εδώ και αρκετά χρόνια, πράγμα που αποδυναμώνει με τη σειρά του το CD. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι και η ατονία των εταιρειών παραγωγής ως προς την επένδυση και την κάλυψη των εξόδων μας. Η διάθεση της μουσικής από το διαδίκτυο είναι πλέον η μόνη λύση για κάποιους ανεξάρτητους δημιουργούς σαν και μένα τώρα πια, γιατί μετριάζει έστω το υλικό κόστος ενός cd. Χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ακόμα τα έξοδα ηχογράφησης, μίξης και mastering.
Κυκλοφόρησα όλη τη δισκογραφία μου ψηφιακά για όλους τους παραπάνω λόγους και γιατί έπειτα από χρόνια κατάφερα να πάρω τα δικαιώματα απ΄όλες τις δουλειές μου. Εξάλλου σίγουρα η ψηφιακή διανομή της μουσικής είναι νομίζω - δυστυχώς ή ευτυχώς - το μέλλον. Αν το ελληνικό κοινό, που είναι πολύ πίσω όσον αφορά το θέμα “κατεβάζω και πληρώνω τη μουσική που μου αρέσει”, βοηθούσε λίγο σ’αυτό, νομίζω ότι θα μπορούσαμε όλοι να κάνουμε λίγο πιο εύκολα τη δουλειά μας και σίγουρα να παραμείνουμε δημιουργικοί και στο μέλλον.
Τι «παίζει» με την τζαζ σκηνή στην Ελλάδα; Τι θα πρέπει να γίνει για να αναδειχθεί και να αποκτήσει μεγαλύτερο κοινό; Η τζαζ στην Ελλάδα νομίζω ότι βρίσκεται σε πολύ αξιόλογο επίπεδο. Πολλά νέα γκρουπ, πολλά νέα ταλαντούχα παιδιά με σπουδές στη μουσική που θα πρέπει να παλέψουν κι αυτοί με τη σειρά τους όπως κάναμε και συνεχίζουμε ακόμα και εμείς, οι μουσικοί δηλαδή της γενιάς μου, να διαμορφώσουν ένα κοινό.
Ένα κοινό το οποίο σε γενικές γραμμές έχει πολύ μικρή παιδεία στη μουσική, κατακλυσμένο από μια επιφανειακή μουσική μόνο για εύκολη διασκέδαση, και να το κάνουν να τους πιστέψει και να ασχοληθεί μαζί τους. Αυτό απαιτεί σταθερότητα από μέρους μας, με συνεχείς ζωντανές εμφανίσεις, έκδοση πρωτότυπων και με αυθεντικότητα δουλειών, που σιγά σιγά θα κερδίσουν εκείνους που, θα λέγαμε, δεν θέλουν να κρατούν κλειστά τα αυτιά τους.