Χτυπάνε τα καμπανάκια στην αγορά του αυτοκινήτου

Τα πρώτα στοιχεία από την κίνηση στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2025 είναι αρνητικά.

Χτυπάνε τα καμπανάκια στην αγορά του αυτοκινήτου

Τον Ιανουάριο του 2025, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά -2,6%. Συγκεκριμένα, οι μεγάλες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν πτώση, με τη Γαλλία (-6,2%), την Ιταλία (-5,8%) και τη Γερμανία (-2,8%). Η Ισπανία κατέγραψε αντίστροφα αύξηση 5,3%. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν το 15% της αγοράς.

Τον Ιανουάριο, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) αποτελούσαν το 15% του μεριδίου αγοράς, από το χαμηλό επίπεδο σύγκρισης του 10,9% τον Ιανουάριο του 2024. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκαν, κατακτώντας σχεδόν το 34,9% της αγοράς και έγιναν και πάλι η πρώτη πιο προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των αγοραστών αυτοκινήτων της ΕΕ.

Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 39,4% τον Ιανουάριο του 2025, από 48,7% πριν από ένα χρόνο, αναφέρει η ACEA(Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), που εκπροσωπεί τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων της Ευρώπης.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον Ιανουάριο του 2025 , οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 34% στις 124.341 μονάδες, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 15%. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, που μαζί αντιπροσωπεύουν το 64% όλων των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, κατέγραψαν ισχυρά διψήφια κέρδη: Γερμανία (+53,5%), Βέλγιο (+37,2%) και Ολλανδία (+28,2%), ενώ η Γαλλία σημείωσε ελαφρά πτώση -0,5%.

Τον Ιανουάριο του 2025, οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,4%, ενισχύθηκαν από τη σημαντική ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+52,2%), Ισπανία (+23,5%), Γερμανία (+13,7%) και Ιταλία (+10,6%). Αυτό οδήγησε στην εγγραφή 290.014 μονάδων τον πρώτο μήνα του 2025, που αντιπροσωπεύουν το 34,9% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Plug-in υβριδικά

Οι εγγραφές plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν τον Ιανουάριο του 2025, μειώθηκαν κατά 8,5% στις 61.406 μονάδες. Αυτή η μείωση οφείλεται κυρίως σε σημαντικές μειώσεις σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (-66,6%) και η Γαλλία (-54%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,4% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Τον Ιανουάριο του 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική πτώση 18,9%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μείωση. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις εγγραφές να πέφτουν κατακόρυφα κατά 28,2%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-23,7%), την Ιταλία (-17%) και την Ισπανία (-11,1%). Με 244.763 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα, το μερίδιο αγοράς για τη βενζίνη μειώθηκε στο 29,4%, από 35,4% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 27%, με αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 10% για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα τον περασμένο Ιανουάριο. Συνολικά, διψήφιες μειώσεις παρατηρήθηκαν στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v