Οδηγούμε το ανανεωμένο Honda HR-V e:HEV
Το ανανεωμένο Honda HR-V e:HEV εντυπωσιάζει με χαμηλή κατανάλωση, κορυφαία υβριδική τεχνολογία και άνετη οδήγηση, αλλά υστερεί στην τιμή και στον χώρο αποσκευών.

Το ανανεωμένο Honda HR-V e:HEV εντυπωσιάζει με χαμηλή κατανάλωση, κορυφαία υβριδική τεχνολογία και άνετη οδήγηση, αλλά υστερεί στην τιμή και στον χώρο αποσκευών.
Η Honda βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην αξιολόγηση των αυτοκινητοβιομηχανιών λόγω των υψηλών στάνταρ που διέπουν όλες τις δραστηριότητες της. Τώρα μάλιστα έχει στόχο να απορροφήσει την Nissan για να δημιουργηθεί η τρίτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Οι συνομιλίες μεταξύ των δυο μαρκών συνεχίζονται και ίσως σύντομα να ανακοινωθεί η νέα συμφωνία.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που κατάφερε στο παρελθόν να ξεπεράσει σε πωλήσεις και την Toyota έχει στο παλμαρέ της μια ακόμη επιτυχία, ανταγωνίζεται και τις πολυτελείς γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, Mercedes-Benz, BMW και Audi.
Λιγότερες βλάβες στους κινητήρες
Μάλιστα είναι και η μάρκα που με βάση σχετικές μελέτες έχει τις λιγότερες βλάβες στους κινητήρες τους οποίους κατασκευάζει, καθώς οι κινητήρες της είναι ελαττωματικοί σε μόλις 1 στα 344 οχήματα (ποσοστό ζημιών 0,29%).
Η νέα γκάμα των μοντέλων της έχει πολλά κοινά στοιχεία, τα οποία αναδεικνύουν την πρόοδο της μάρκας σε όλους τους τομείς.
Στραγγίζει κάθε σταγόνα βενζίνης
Εμπορικό ενδιαφέρον και για την ελληνική αγορά παρουσιάζει και το ανανεωμένο Honda HR-V e:HEV, ένα μοντέλο που χάρη στην υψηλή τεχνολογία του συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος καθώς στραγγίζει κάθε σταγόνα βενζίνης. Στην πόλη η μέση κατανάλωση βενζίνης ήταν 3,7 λίτρα/100 χλμ.
Εκτιμούμε ότι αν είχε και πιο προσιτές τιμές πώλησης θα πρωταγωνιστούσε στην αγορά. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή για να γίνει αντιληπτή η προσπάθεια της Honda να δημιουργήσει ένα έξυπνο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό SUV, κατάλληλο και για το αστικό περιβάλλον.
Το πιο σημαντικό τμήμα
Πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Honda HR-V e:HEV, επικεντρωθήκαμε στη λειτουργία του υβριδικού συστήματος που αποτελεί και το πιο σημαντικό τμήμα του ιαπωνικού αυτοκινήτου.
Από την στιγμή που θα πάρει μπροστά το σύστημα παραγωγής ενέργειας, ξεκινά η συνεργασία τριών κινητήρων. Το υβριδικό σύστημα e:HEV αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες που συνεργάζονται με έναν βενζινοκινητήρα 1.5 DOHC i-VTEC που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Επίσης, περιλαμβάνει μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης συνδεδεμένα με μία μονάδα ελέγχου ισχύος.
Με αυτή τη διάταξη, το HR-V αποδίδει συνολική ισχύ 131 ίππων και μέγιστη ροπή 253 Nm. Ο κατασκευαστής δίνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6΄΄, μια τιμή που όπως διαπιστώσαμε στη δοκιμή δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα.
Θυμίζει αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο
Η εκκίνηση του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ομαλή και θυμίζει αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο καθώς όπως παρατηρήσαμε το επίπεδο θορύβου είναι πολύ χαμηλό και το σύστημα κίνησης λειτουργεί υποδειγματικά. Στο αστικό περιβάλλον, το ιαπωνικό coupe-SUV, ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του οδηγού όσον αφορά την επιτάχυνση, την ευκολία των χειρισμών, την ευελιξία και την οικολογική προσέγγιση. Δεν προβληματίζει τον οδηγό ούτε στο μποτιλιάρισμα καθώς το υβριδικό σύστημα κίνησης είναι φιλικό ως προς την λειτουργία του προς τον οδηγό.
Χαμηλή κατανάλωση στην πόλη
Μας έκανε εντύπωση η χαμηλή κατανάλωση στην πόλη. Με το πρόγραμμα Eco και προσεκτική διαχείριση του γκαζιού, έκαψε μόλις 3,7 λίτρα/100 χλμ. Μια εξαιρετική τιμή που δύσκολα συναντάμε σε ανταγωνιστικά μοντέλα. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 5,7 λίτρα/100 χλμ., πολύ καλή τιμή. Εκπομπές CO2 122 γραμ./χλμ.
Εντοπίσαμε όμως ένα σημαντικό μειονέκτημα, συγκεκριμένα όταν ο οδηγός πατήσει βαθιά το γκάζι για να αποκτήσει επιτάχυνση το αυτοκίνητο τότε ακούγεται ένα βουητό.
Κύριο χαρακτηριστικό του ανανεωμένου Honda HR-V e:HEV είναι η ομαλή και άνετη οδήγηση τόσο σε αστικές διαδρομές όσο και σε υψηλές ταχύτητες, στον αυτοκινητόδρομο.
Βέλτιστη απόδοση
Οι τρεις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος e:HEV εναλλάσσονται απρόσκοπτα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη απόδοση κάθε επιμέρους στοιχείου, κατά την οδήγηση τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (Electronic Control Unit) ελέγχει αυτόματα και συνεχώς την εναλλαγή μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση.
Όταν ταξιδεύαμε με σταθερή ταχύτητα, για παράδειγμα στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα λειτουργησε με τον βενζινοκινητήρα (Engine Drive), καθώς αυτή είναι η πιο αποδοτική λύση. Όταν απαιτείται ισχυρότερη επιτάχυνση, για παράδειγμα σε μία προσπέραση, το σύστημα μεταβαίνει σε υβριδική λειτουργία (Hybrid Drive) για να αυξήσει την ελκτική ισχύ. Η υβριδική λειτουργία συμβάλλει επίσης στην απόδοση, επιτρέποντας τη χρήση της ενέργειας από τη γεννήτρια που κινεί ο βενζινοκινητήρας για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου
Οι επιλογές προγραμμάτων οδήγησης προσθέτουν ακόμη περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση. Η λειτουργία Normal, που προσφέρεται ως προεπιλογή, εξασφαλίζει καλή απόδοση κατά την καθημερινή οδήγηση, ενώ για ακόμη πιο δυναμικές επιδόσεις είναι διαθέσιμο το πρόγραμμα Sport, Το πρόγραμμα Econ ρυθμίζει το σύστημα κλιματισμού A/C και την απόκριση του γκαζιού για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Μέσω του προγράμματος Β του κιβωτίου, επιλέξαμε το επιθυμητό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την κύλιση ή το φρενάρισμα. Χρησιμοποιώντας τα paddles του τιμονιού, το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επακόλουθη δύναμη πέδησης μπορούν να είναι σημαντικά υψηλότερα από ό,τι στο πρόγραμμα D.
Ελάχιστα αισθητή στους επιβάτες
Διαπιστώσαμε ότι η μετάβαση ανάμεσα στις λειτουργίες της μονάδας ισχύος - συμπεριλαμβανομένης της εκκίνησης του κινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας- είναι ελάχιστα αισθητή στους επιβάτες. Η χρήση ενός κιβωτίου ταχυτήτων μιας μόνο σχέσης αντί του συμβατικού συστήματος διαχωρισμού ισχύος με πλανητικά γρανάζια υψηλής τριβής μειώνει σημαντικά την αντίσταση και την κατανάλωση ενέργειας κατά την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.
Αξίζει να σημειώσετε:
1.Αναβαθμισμένο εξοπλισμό από την έκδοση Elegance η οποία αποτελεί μια υπερπλήρη εξοπλιστικά έκδοση: Επιπλέον στον βασικό εξοπλισμό της η έκδοση Elegance (σε σχέση με το μοντέλο 2024) διαθέτει Δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα σχέσεων, φιμέ πίσω κρύσταλλα, νέες λειτουργίες Honda Sensing (ADAS) όπου περνάει η τεχνολογία των νεότερων μοντέλων ZR-V και e:Ny1 και προστίθενται τα Intelligent Speed Assist, Traffic Jam Assist και το βελτιωμένο Adaptive Cruise Control.
2.Προσθήκη του συστήματος Adaptive Driving Beam στους προβολείς από την έκδοση Advance, το λεγόμενο και Matrix LED στον ανταγωνισμό, το οποίο προέρχεται από τα νεότερα ZR-V και CR-V.
3.Προσθήκη του συστήματος Multi Around View Monitor από τις εκδόσεις Advance Style (πανοραμική απεικόνιση 360).
4.Προσθήκη στην γκάμα της έκδοσης Advance Style Plus η οποία περιλαμβάνει γυάλινη πανοραμική οροφή (δεν υπήρχε προ facelift).
5.Βελτιωμένο υβριδικό σύστημα e:HEV. Αναλυτικότερα έχει αυξηθεί το ποσοστό λειτουργίας αμιγώς EV σε σχέση με το μοντέλο του 2024 και έχει βελτιωθεί το Linear Shift Control το οποίο εξομοιώνει την λειτουργία ενός συμβατικού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων κατά την επιτάχυνση. Αυτό ελαχιστοποιεί το φαινόμενο του ‘πατιναρίσματος’ όταν δηλαδή τα υβριδικά συστήματα λειτουργούν με πολύ υψηλές στροφές κινητήρα για να παράγουν ενέργεια και αυξάνεται ο θόρυβος. Τέλος έχει αλλάξει η λογική ελέγχου μεταξύ των λειτουργιών EV-HYBRID-ENGINE ώστε να μειώνονται οι άσκοπες εναλλαγές ανάμεσα τους και να διατηρείται περισσότερο στον αυτοκινητόδρομο η λειτουργία ENGINE, η οποία κρατάει χαμηλότερα το επίπεδο θορύβου κατά την κίνηση με υψηλές ταχύτητες.
6.Βελτιωμένα χαρακτηριστικά NVH (καλύτερη ηχομόνωση σε σχέση με το μοντέλο του 2024 με στόχο την περεταίρω μείωση του θορύβου όταν το σύστημα λειτουργεί στην φάση Hybrid και αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα για την παραγωγή ενέργειας.
7.Δυνατότητα απόκτησης με το Honda Dream Offers, με προνομιακό επιτόκιο 5,5%, από 0€ προκαταβολή και έως 84 μήνες εξόφληση.
Μας αρέσει: Η απόδοση του υβριδικού συστήματος, η χαμηλή κατανάλωση, η ευελιξία στην πόλη, η οδική συμπεριφορά, η λειτουργία των αναρτήσεων, η αίσθηση στιβαρότητας και ασφάλειας, η άνεση, η μοντέρνα σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού χώρου.
Δεν μας αρέσει: Η τιμή πώλησης είναι πολύ ακριβό - από τα ακριβότερα στη κατηγορία του, το περιορισμένο δίκτυο πώλησης στην Ελλάδα, η αδιαμόρφωτη τιμή μεταπώλησης, ο σχετικά μικρός χώρος αποσκευών και η χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό.
Σχετικά με το κόστος χρήσης, εκτιμούμε ότι η διαφορά στη τιμή πώλησης θα καλυφθεί σε μεγάλο ποσοστό από την χαμηλή κατανάλωση.
Τιμές: HR-V 5D 1.5 Hybrid Auto Elegance 35.300 ευρώ, Advance 38.500 ευρώ, Advance Style 41.900 ευρώ, Advance Style Plus SR 43.500 ευρώ.