Η ΕΕ ανακοινώνει μέτρα για την ενίσχυση των EV αλλά απαιτεί αύξηση της παραγωγής μπαταριών στην ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα συνεργαστεί με τις χώρες της ΕΕ για να ενισχύει τη ζήτηση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.

Η ΕΕ ανακοινώνει μέτρα για την ενίσχυση των EV αλλά απαιτεί αύξηση της παραγωγής μπαταριών στην ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει μέτρα αυτή την εβδομάδα με στόχο την τόνωση της ζήτησης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, θα ζητήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν την παραγωγή μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ, αναφέρει το Reuters.

Στελέχη της ΕΕ θα ανακοινώσουν το σχέδιο δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία στις 5 Μαρτίου με στόχο να διασφαλισθεί ότι οι παραγωγοί αυτοκινήτων της ΕΕ μπορούν να εξηλεκτρίσουν τους στόλους τους και να ανταγωνιστούν με πιο προηγμένους ανταγωνιστές τους από την Κίνα και τις ΗΠΑ.

Το προσχέδιο, το οποίο επικαλείται το Reuters, θα κάνει προτάσεις στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ σχετικά με τις ενέργειες που μπορούν να κάνουν με την υποστήριξη της ΕΕ για να επιταχύνουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων σε στόλους εταιρικών αυτοκινήτων, που αποτελούν περίπου το 60% της αγοράς νέων αυτοκινήτων του μπλοκ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα συνεργαστεί επίσης με τις χώρες της ΕΕ για να αξιολογήσει τον καλύτερο τρόπο παροχής κινήτρων για αγορές ηλεκτρικών οχημάτων και επιλογές χρηματοδότησης και θα προτείνει να εξαιρεθούν τα βαρέα οχήματα μηδενικών εκπομπών από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οι πωλήσεις νέων EV μειώθηκαν κατά 5,9% το 2024, σύμφωνα με την ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, η οποία ανακοίνωσε ότι για την πτώση των πωλήσεων εν μέρει ευθύνεται και η περιορισμένη υποδομή του δικτύου δημόσιας φόρτισης. Ο ξαφνικός τερματισμός των επιδοτήσεων από τη Γερμανία τον Δεκέμβριο του 2023 και η έλλειψη φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι τώρα συνέβαλαν επίσης, στη πτώση της ζήτησης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η μελέτη της Επιτροπής διαπιστώσει ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να χάσει μερίδιο αγοράς στην τεχνολογία των EV και αντιμετωπίζει σημαντικά υψηλότερο κόστος σε σχέση με τους ανταγωνιστές σε εξαρτήματα των EV, ιδίως στις μπαταρίες, που αντιστοιχούν στο 30-40% της αξίας ενός EV.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v