Καταρρέει η συμφωνία των 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Nissan και της Honda

Οι συζητήσεις για τη συγχώνευση των δύο εταιρειών δεν ολοκληρώθηκαν και πλέον η Nissan αντιμετωπίζει την πρόσθετη απειλή των αμερικανικών δασμών.

Καταρρέει η συμφωνία των 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Nissan και της Honda

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan αντιμετώπιζε πιεστικά οικονομικά προβλήματα στα τέλη του περασμένου έτους, όταν η ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία Honda της πρόσφερε μια σανίδα σωτηρίας.

Πρόκειται για μια συνεργασία ύψους 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα βοηθούσε και τις δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταγωνιστούν τις κινεζικές μάρκες που ανατρέπουν τα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Εμφανείς διαφορές

Ωστόσο, οι συζητήσεις για τη συγχώνευση δεν ολοκληρώθηκαν καθώς σε λίγο περισσότερο από ένα μήνα έγιναν εμφανείς οι διαφορές μεταξύ των δυο αυτοκινητοβιομηχανιών. Η Nissan παρέμεινε στην αρχική της θέση παρά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει και την άμεση ανάγκη να αλλάξει πορεία για να περιορίσει τις απώλειες της, αναφέρει το Reuters.

H Honda, πήρε μια ξαφνική απόφαση και αναθεώρησε τους όρους της συνεργασίας. Πρότεινε να γίνει η Nissan θυγατρική, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα, αναφέρει το Reuters.

Ασθενέστερη θέση

Η Nissan, η οποία για χρόνια μέχρι το 2020 ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας μετά την Toyota, επέμεινε να τυγχάνει σχεδόν ίσης μεταχείρισης στις συνομιλίες παρά την ασθενέστερη θέση της, είπαν γνωστές του θέματος.

Η Honda πίεσε τη Nissan να προβεί σε βαθύτερες περικοπές στο εργατικό δυναμικό της και στην εργοστασιακή της ικανότητα, αλλά η Nissan δεν ήταν πρόθυμη να εξετάσει το ενδεχόμενο να κλείσει ένα σημαντικό εργοστάσιο, ανέφεραν τρεις από τις πηγές.

Τορπίλισαν την συμφωνία

Αυτή η αδιαλλαξία, σε συνδυασμό με την αργή λήψη αποφάσεων από τη Nissan, ήταν μερικές ακόμη από τις αίτιες που τορπίλισαν την συμφωνία που θα είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.

Η Nissan αντιμετωπίζει τώρα την πρόσθετη απειλή των αμερικανικών δασμών σε οχήματα που κατασκευάζονται στο Μεξικό, τα οποία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τέταρτο των πωλήσεών της στις ΗΠΑ.

«Νομίζω ότι είναι πρόβλημα διαχείρισης», είπε η Julie Boote, αναλύτρια στην εταιρεία ερευνών Pelham Smithers Associates, σχετικά με την αναταραχή στη Nissan. «Υπερεκτιμούν εντελώς τη θέση τους και την αξία της επωνυμίας τους, καθώς και την ικανότητά τους ανατρέψουν την αρνητική κατάσταση της επιχείρησης».

Θυγατρική της Honda

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida, επισκέφτηκε τον ομόλογό του στην Honda Toshihiro Mibe την περασμένη εβδομάδα για να τον ενημερώσει ότι θέλει να τερματίσει τις συζητήσεις μετά την πρόταση της Honda, η Nissan να γίνει θυγατρική της Honda, σημειώνει το Reuters.

Η Nissan κατέπληξε τους επενδυτές τον Νοέμβριο 2024, όταν μείωσε την πρόβλεψή της για τα κέρδη κατά 70% λόγω της επιδείνωσης των πωλήσεων στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ανακοίνωσε ένα σχέδιο ανάκαμψης που περιελάμβανε περικοπές 9.000 θέσεων εργασίας και το ένα πέμπτο της παγκόσμιας δυναμικότητας της.

Ο Uchida υποσχέθηκε θα χάσει το ήμισυ του μισθού του και είπε ότι επικεντρωθεί στο να κάνει την επιχείρηση πιο ευέλικτη και πιο ανθεκτική.

Τον Δεκέμβριο, η Nissan και η Honda ανακοίνωσαν σχέδια για συγχώνευση, αποτέλεσμα των συνομιλιών που είχαν από τον Μάρτιο του 2024, όταν δήλωσαν ότι προσπαθούσαν να συνεργαστούν στον τομέα της τεχνολογίας.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v