Αξιολογούμε το ολοκαίνουργιο BYD Atto 2

Στη Μαδρίτη της Ισπανίας, αξιολογήσαμε το αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV Atto 2 και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Αξιολογούμε το ολοκαίνουργιο BYD Atto 2

Αποστολή στην Ισπανία

Η BYD, αλλάζει τις ισορροπίες στη πιο δημοφιλή κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, την B SUV. Η κορυφαία κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, αποκάλυψε στη Μαδρίτη της Ισπανίας το ολοκαίνουργιο, αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV Atto 2.

Το νέο μοντέλο αποτελεί μια δελεαστική πρόταση γιατί εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων του προκαλεί τον ανταγωνισμό και με την προσιτή τιμή του.

Η BYD, από την πρώτη ημέρα που εισήλθε στην ευρωπαϊκή αγορά δεν έκρυψε τους υψηλούς στόχους της. Η κορυφαία κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να κατακτήσει την αγορά των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων. Αξιοποιεί την δυνατότητα της, να κατασκευάζει στις δικές της εγκαταστάσεις τα βασικά μέρη των μοντέλων της(μπαταρία τύπου Blade Battery και την δομή Cell-to-Body κ.α.), εφαρμόζοντας την τελευταία τεχνολογία. Επίσης, υλοποιεί την απόφαση της να προσφέρει προσιτές τιμές πώλησης για να διαδώσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το μήνυμα της ηλεκτροκίνησης.

Το BYD Atto 2, είναι το πιο προσιτό της SUV, καθώς η τιμή της βασικής έκδοσης είναι 29.990 ευρώ στην Ισπανία. Εκτιμάται ότι στην Ελλάδα η βασική έκδοση θα κοστίζει περίπου 23.000 ευρώ, αν διατηρηθεί η κρατική επιδότηση.

Μια τιμή σοκ, που θα προκαλέσει το ενδιαφέρον και των υποψήφιων αγοραστών αντίστοιχων θερμικών μοντέλων κατάλληλων για το αστικό περιβάλλον. Το Atto 2, υπερέχει όλων των αντίστοιχων θερμικών μοντέλων στον καίριο τομέα του κόστους χρήσης ενώ αποτελεί μια ακόμη προσπάθεια να περιορισθούν οι συνέπειες από τις εκπομπές CO2. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις ξεκινούν τις επόμενες ημέρες. Ο όμιλος Σφακιανάκη εκπροσωπεί την ΒYD στην Ελλάδα και το 2024 κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο στις πωλήσεις, ταξινομώντας 1.578 οχήματα. Με αυτή την επίδοση, η BYD κατέκτησε τη δεύτερη θέση στις ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (επιβατικών και ταξί), αποδεικνύοντας τη δυναμική της από την έναρξη της δραστηριότητάς της στη χώρα τον Απρίλιο του 2024.

To Atto 2 συνδυάζει με επιτυχία τα αδιαμφισβήτητα σχεδιαστικά στοιχεία ενός SUV με τις συμπαγείς διαστάσεις. Έχει μήκος 4.310 χιλ., πλάτος 1.830 χιλ. και ύψος 1.675 χιλ. – επομένως το μήκος και το πλάτος του είναι μικρότερα κατά 145 χιλ. και 45 χιλ. αντίστοιχα από του Atto 3.

Το σχετικά μακρύ μεταξόνιο (2.620 χιλ.) υποστηρίζει τους διαθέσιμους χώρους της καμπίνας των επιβατών και εξασφαλίζει συγχρόνως κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους καθώς και βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, ενισχύοντας την SUV εικόνα του αυτοκινήτου.

 

Το εμπρόσθιο τμήμα του οχήματος περιλαμβάνει κομψά ενσωματωμένους full-LED προβολείς και λεπτά φώτα ημέρας.

Στο πίσω μέρος, η χαρακτηριστική αεροτομή οροφής βρίσκεται πάνω από μια φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου συνδέοντας τα πίσω φώτα «κινέζικου κόμβου», τα οποία έχουν το σχήμα του αριθμού 8 καθώς και το Mobius Infinity Ring που συμβολίζει με τη σειρά του την ατελείωτη καλοτυχία.

Στο εσωτερικό συνδυάζονται η μοντέρνα σχεδίαση και τα υλικά υψηλής ποιότητας με τους άπλετους χώρους και την έξυπνα ενσωματωμένη τεχνολογία. Η καμπίνα διαθέτει επενδεδυμένες επιφάνειες σε όλα τα κύρια σημεία. Σε όλες τις εκδόσεις, τα μπροστινά καθίσματα διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση, κάτι που δεν είναι συνηθισμένο στην κατηγορία B. Επιπλέον, η πιο πλούσια έκδοση εξοπλισμού περιλαμβάνει θέρμανση για τα καθίσματα και το τιμόνι.

Ο επιλογέας κίνησης έχει μια εκλεπτυσμένη εμφάνιση κομμένου διαμαντιού, ενώ η περιοχή γύρω από αυτόν περιλαμβάνει φυσικούς διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες, όπως το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, τη ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος και έναν διακόπτη για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης του οχήματος - Eco, Normal, Sport και Snow - που εστιάζουν αντίστοιχα στην απόδοση, την καθημερινή οδήγηση, την απόκριση του γκαζιού και την ασφάλεια σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.

Η ατμόσφαιρα της καμπίνας αναβαθμίζεται χάρη στην πανοραμική γυάλινη οροφή, η οποία προσφέρει άφθονο φυσικό φως σε όλους τους επιβάτες. Συνοδεύει στάνταρ όλες τις εκδόσεις, μαζί με ένα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο σκιάδιο που συμβάλλει στη διατήρηση μιας ευχάριστης θερμοκρασίας τις πιο θερμές ημέρες.

Η αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 της BYD, η οποία είναι σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, εξασφαλίζει ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο, γεγονός που εγγυάται ότι τα πίσω καθίσματα παραμένουν ιδιαίτερα λειτουργικά για οικογενειακή χρήση, με άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι.

Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών, ενώ υπάρχει δυνατότητα επιλογής για το μέγεθος της οθόνης του συστήματος infotainment - 10,1 ίντσες στις εκδόσεις Active και 12,8 ίντσες στις εκδόσεις Boost. Ανεξάρτητα από την οθόνη, το ενσωματωμένο λογισμικό της BYD προσφέρει υποστήριξη για εφαρμογές όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom και το Amazon Music. Επιπλέον, μπορεί να αναβαθμίζεται μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA).

Το σύστημα περιλαμβάνει ασύρματη συνδεσιμότητα για Android Auto και Apple CarPlay. Οι επιβάτες έχουν ποικίλες δυνατότητες φόρτισης των συσκευών τους, με θύρες USB Type C 60W και Type A 7,5W μπροστά και δύο ακόμη θύρες USB στο πίσω μέρος. Η ανώτερη έκδοση Boost διαθέτει επίσης βάση ασύρματης φόρτισης 15W στην κεντρική κονσόλα.

Όπως και άλλα μοντέλα της BYD, το Atto 2 διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα φωνητικού ελέγχου. Με πρόσβαση μέσω της φράσης «Hi BYD», επιτρέπει στον χρήστη να ενεργοποιήσει πολλές βασικές λειτουργίες, όπως η αλληλεπίδραση με τη θέρμανση και τον εξαερισμό ή ακόμη και το άνοιγμα και κλείσιμο των ηλεκτρικών παραθύρων. Η τεχνογνωσία λογισμικού της BYD προσφέρει επιπρόσθετα λειτουργίες multi-touch που βελτιώνουν τη χρηστικότητα της οθόνης του συστήματος infotainment. Ακόμη και όταν «τρέχει» το Android Auto ή το Apple CarPlay, με σάρωση προς τα πάνω και προς τα κάτω με τρία δάχτυλα, μπορεί να ρυθμιστεί η θερμοκρασία της καμπίνας, ενώ με σάρωση από τη μία άκρη στην άλλη είναι δυνατή η ρύθμιση της ταχύτητας του ανεμιστήρα εξαερισμού.

Πέρα από την ευρύχωρη καμπίνα των επιβατών, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 400 λίτρων – τιμή υψηλότερη σε σχέση με πολλά συμβατικά οικογενειακά hatchback της κατηγορίας C. Αυτή η χωρητικότητα μπορεί να αυξηθεί σε 1.340 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος.

Το νέο Atto 2 υιοθετεί πλήρως την πάγια δέσμευση της BYD στην έρευνα και την εξέλιξη, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της αρχιτεκτονικής e-Platform 3.0, η οποία αποτελεί την καρδιά όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τύπου Blade Battery χωρητικότητας 45.1kWh και, για πρώτη φορά ένα compact μοντέλο της BYD, χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body (CTB). Χάρη σε αυτή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών. Η δομή CTB, η οποία είναι μοναδική για την BYD και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην κατηγορία των compact SUV, προσφέρει βελτιωμένη διάταξη χώρων και εξαιρετικά επίπεδα ακαμψίας.

Η Blade Battery έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει κορυφαία ασφάλεια, αντοχή και απόδοση. Η τεχνολογία που υιοθετεί αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτική και σε χωροταξικό επίπεδο, με τις κυψέλες να βρίσκονται εγκατεστημένες σαν λεπίδες αντί να τοποθετούνται σε πολλαπλές μονάδες. Αυτό επιτρέπει τη συμπίεση περισσότερων κυψελών στην ίδια περιοχή σε σχέση με μια συμβατική μπαταρία.

Επιπλέον, η μπαταρία τύπου Blade Battery χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου. Η χημεία LFP εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ είναι 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο και νικέλιο.

Οι μπαταρίες LFP είναι επίσης πιο ανθεκτικές σε ακραίες θερμοκρασίες, λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας, γεγονός που τους εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Η κατασκευή της Blade Battery παρέχει κορυφαία ασφάλεια, καθώς υπερβαίνει τις προδιαγραφές της αυστηρής δοκιμής Nail Penetration Test - μιας απαιτητικής μεθόδου αξιολόγησης της θερμικής διαφυγής της μπαταρίας και προσομοίωσης των συνεπειών ενός σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.

Η δοκιμασμένη αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 της BYD προσέφερε στους μηχανικούς τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν στο Atto 2 την κατάλληλη ρύθμιση των δυναμικών του χαρακτηριστικών για αστική χρήση, υποστηρίζοντας παράλληλα μια ευέλικτη διάταξη που παρέχει χώρους για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους. Η διάταξη της ανάρτησης με γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω εξασφαλίζει απόκριση, ευελιξία και άνεση. Η ακτίνα στροφής των 5,25 μέτρων είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική για ένα SUV αυτού του μεγέθους, καθιστώντας το ιδανικό για τις αστικές συνθήκες. Επιπλέον, οι συμπαγείς διαστάσεις της πίσω ανάρτησης εξασφαλίζουν έναν πρακτικό χώρο φόρτωσης με χωρητικότητα 400 λίτρων.

Όλες οι εκδόσεις του Atto 2 εφοδιάζονται με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και διαθέτουν ένα συνδυασμό αεριζόμενων δισκόφρενων μπροστά και συμπαγών δίσκων πίσω.

Είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα τοποθετημένο μπροστά που αποδίδει 130 kW (177 ίππους) και 290 Nm ροπής, τιμές ικανές προκειμένου να εξασφαλίσουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,9 ΄΄ και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ωρα. Η μπαταρία τύπου Blade Battery χωρητικότητας 45,12 kWh προσφέρει συνδυασμένη αυτονομία 312 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, ενώ η αυτονομία σε αστικές συνθήκες φτάνει τα 463 χλμ.

Προσφέρει δυνατότητα φόρτισης DC 65kW, η οποία επιτρέπει την επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% της συνολικής χωρητικότητας σε 37 λεπτά, ενώ από το 30% στο 80% απαιτούνται 28 λεπτά. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένας τριφασικός φορτιστής AC 11kW, ο οποίος μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία από πλήρη αποφόρτιση στο 100% σε 5,5 ώρες.

Οι πωλήσεις στις πρώτες αγορές θα ξεκινήσουν τις επόμενες εβδομάδες, με τις παραδόσεις να αναμένονται σύντομα.

Αργότερα μέσα στη χρονιά, στις εκδόσεις Active και Boost, θα προστεθεί η κορυφαία έκδοση Comfort. Αυτή διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία και ισχυρότερο κινητήρα, προσφέροντας αυτονομία περίπου 420 χλμ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v