Οδηγούμε στην Αττική το αμιγώς ηλεκτρικό Kia EV3
Tο νέο Kia EV3 ήρθε στην Ελλάδα κι εμείς δεν χάσαμε αφορμή να το τεστάρουμε στους δρόμους της Αττικής.
Tο νέο Kia EV3 ήρθε στην Ελλάδα κι εμείς δεν χάσαμε αφορμή να το τεστάρουμε στους δρόμους της Αττικής.
Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκίνησης και παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η Kia υλοποιεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα εξηλεκτρισμού στην ιστορία της. Το 2025 θα λανσάρει 5 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τα EV3, EV4, EV5, PV5(επαγγελματικό) και την ειδική έκδοση EV9 GT. Τώρα στη γκάμα της φιγουράρουν τρία μοντέλα μηδενικών ρύπων, τα EV9, EV6 και Niro EV.
Στις αρχές του 2026, αναμένεται το EV2 ενώ σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του όγκου των πωλήσεων της μάρκας που αναβαθμίζει την οδηγοκεντρική προσέγγιση θα διαδραματίσει και το ολοκαίνουργιο Κ4, ένα μοντέλο με θερμικό κινητήρα χαμηλών ρύπων σε δυο εκδόσεις, mild hybrid που αναμένεται φέτος και αυτοφορτιζόμενο που αναμένεται το 2026.
Έμφαση στην αυτονομία
Οδηγώντας το ολοκαίνουργιο Kia EV3 στην Αττική, αξιολογήσαμε όλα τα στοιχεία του και δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην αυτονομία, καθώς η απόδοση της μπαταρίας αποτελεί το πρώτο ερώτημα των υποψήφιων αγοραστών αυτοκίνητων μηδενικών ρύπων.
Το αυτοκίνητο με τις ζελατίνες – μόλις είχε αφιχθεί στην Ελλάδα - που μας εμπιστεύθηκε η Kia Ελλάς, φέρει μπαταρία Standard Range χωρητικότητας 58,3 KWh. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η μικτή αυτονομία είναι 436 χλμ. και εντός της πόλης 584 χλμ. Εξαιρετικά στοιχεία για το αστικό περιβάλλον αλλά και για το ταξίδι εφόσον υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης σε σταθμό με ταχυφορτιστή DC. Ας κάνουμε λίγο ακόμη υπομονή μέχρι να ενισχυθεί το δημόσιο δίκτυο για να ταξιδεύουμε μέχρι τα σύνορα χωρίς κανένα πρόβλημα όσον αφορά την φόρτιση της μπαταρίας.
Υπάρχει και μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 81,4 kWh, η οποία εξοπλίζει την έκδοση Long Range, οπότε η αυτονομία φθάνει τα 605 χλμ.
Και στις δύο εκδόσεις όσον αφορά την μπαταρία, η ηλεκτρική ενέργεια μεταδίδεται σε έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW(204 ίππων), ροπή 283 Nm, ο οποίος εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,4΄΄. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 170 χλμ./ώρα.
Διαθέτει ένα υπερσύγχρονο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης με κίνηση στους εμπρός τροχούς που βασίζεται στην πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP).
i-Pedal
Το EV3 είναι το πρώτο μοντέλο που επωφελείται από τη νέα τεχνολογία i-Pedal 3.0 της Kia, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας κατά την διάρκεια της πέδησης, ανάλογα με τις προτιμήσεις του, και ταυτόχρονα επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ. Με το EV3, η Kia είναι ο πρώτος κατασκευαστής που φέρνει τη λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) στην κατηγορία των κόμπακτ ηλεκτρικών SUV, δίνοντας στους επιβάτες την ελευθερία και την ευελιξία να τροφοδοτούν εξωτερικές συσκευές όπως φορητούς υπολογιστές, μικρά ψυγεία, καφετιέρες ή σεσουάρ μαλλιών.
Παραδίδει ακαριαία την ενέργεια
Στο δρόμο το "δικό μας" αυτοκίνητο, πετούσε. Φθάνει ένα απλό άγγιγμα του γκαζιού για να παραδώσει ακαριαία την ενέργεια του ο ηλεκτρικός κινητήρας στους μπροστινούς τροχούς. Να σημειώσουμε ότι η οδήγηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου διαφέρει από την οδήγηση ενός μοντέλου με θερμικό κινητήρα και γι αυτό απαιτείται προσοχή και σύνεση. Ευκολά, κάνεις ζημιά ακόμη και στο γκαράζ αν δεν προσέξεις την ακράτητη ηλεκτρική ενέργεια.
Ανεβήκαμε τις ανηφορικές διαδρομές στην Εκάλη, όπου τα θηριώδη θερμικά SUV αγκομαχούσαν για να κινηθούν. Το Kia EV3, συμπεριφέρθηκε σαν να ήταν μπροστά του μια κατηφόρα. Δεν καταλαβαίνει τίποτα, αντιδρά άμεσα, αναβαίνω την πλαγιές κάθετα και δεν δυσανασχετεί.
Πού είναι τα θερμικά σύνολα που εκτός από τον θόρυβο, τους κραδασμούς και την πίεση, έχουν και άλλες συνέπειες, όπως μυρωδιές από τον ενεργοβόρο κινητήρα και τα κινούμενα μηχανικά μέρη;
Στο Kia EV3, χαράξαμε την διαδρομή και ανεβήκαμε σαν "πασάδες", χωρίς να σκεφθούμε αν θα φθάσει στην κορυφή. Υποδειγματική συμπεριφορά και πρωτόγνωρη αίσθηση ασφάλειας.
Στον αυτοκινητόδρομο, κινήθηκε με εξαιρετικό τρόπο κρύβοντας τα περίσσια κιλά του, λόγω της μπαταρίας. Μας έκανε εντύπωση η πολύ καλή απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και η ευκολία στον χειρισμό του. Οι αναρτήσεις αντέδρασαν αποτελεσματικά και στα σαμαράκια απορροφώντας άμεσα την επίδραση του αυξημένου βάρους.
Ησυχία
Βέβαια, το "κερασάκι στην τούρτα" που έχει στόχο την προστασία του περιβάλλοντος είναι η ησυχία. Μετά την δοκιμή οντά μπήκαμε στο δικό μας αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα νοιώσαμε σαν να ζούμε στη πρωτόγονη εποχή. Χαώδης διαφορά.
Ο εσωτερικός χώρος είναι όπως τον έχουν φαντασθεί τα παιδιά. Άνετος, φωτεινός, φιλικός και με τεχνολογία που συναγωνίζεται το smartphone. Ο εσωτερικός σχεδιασμός προσφέρει μια ευρύχωρη καμπίνα που φιλοξενεί άνετα πέντε άτομα.
Διαμόρφωση χαλάρωσης
Η κομψή κεντρική κονσόλα ενσωματώνει ένα συρόμενο τραπεζάκι και έναν αποθηκευτικό χώρο. Να τονίσουμε τον πολυρυθμιζόμενο φωτισμό περιβάλλοντος και τα εξαιρετικά άνετα καθίσματα, τα οποία ενσωματώνουν μια διαμόρφωση χαλάρωσης.
Με ένα χώρο αποσκευών 25 λίτρων μπροστά και ένα πορτμπαγκάζ 460 λίτρων πίσω, προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του.
Διαισθητικές πληροφορίες
Μια ευρεία οθόνη σχεδόν 30 ιντσών - η οποία αποτελείται από έναν πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη για το σύστημα κλιματισμού 5,0 ιντσών και μια άλλη οθόνη AVN 12,3 ιντσών - ενσωματώνει απρόσκοπτη λειτουργία αφής των λειτουργιών ελέγχου του κλιματισμού και παρέχει σαφή γραφικά και διαισθητικές πληροφορίες στον οδηγό. Η οθόνη επεκτείνεται επίσης προς το κέντρο του ταμπλό, παρέχοντας στον συνοδηγό πρόσβαση στις λειτουργίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης.
Το EV3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που διαθέτει την τεχνολογία AI Assistant της Kia, η οποία παρουσιάστηκε πρόσφατα επίσημα στο κόμπακτ σεντάν Kia K4. Η τεχνολογία αυτή παρέχει νέους και καινοτόμους τρόπους αλληλεπίδρασης και ελέγχου των λειτουργιών του αυτοκινήτου τους, άμεσα και διαισθητικά, ενισχύοντας την ευκολία και βελτιστοποιώντας την παραγωγικότητα κατά τη διάρκεια της παραμονής τους. Αυτός ο ψηφιακός βοηθός, που προσεγγίζει το ανθρώπινο στοιχείο, υποστηρίζει ανά πάσα στιγμή τους χρήστες καθώς εξερευνούν τον κόσμο.
Γεωμετρικό αμάξωμα
Κοιτάζοντας την εξωτερική σχεδίαση παραδεχθήκαμε την ομάδα σχεδίασης. Παρατηρήσαμε την εντυπωσιακή γραμμή οροφής και το γεωμετρικό αμάξωμα που συνδυάζονται άψογα για να εκφράσουν τη σχεδιαστική φιλοσοφία Opposites United. Έχει μήκος 4.300 χιλ., πλάτος 1.850 χιλ., ύψος 1.560 χιλ. και μεταξόνιο 2.680 χιλ.
Η μακριά κεκλιμένη οροφή και το πίσω τζάμι διαμορφώνουν έναν εξαιρετικά τεχνολογικό σχεδιασμό αμαξώματος.
Οι τετράγωνοι θόλοι των τροχών συνδυάζονται με τις διαχωριστικές γραμμές των μυωδών φτερών που τονίζονται με μαύρο και γκρι πλαστικό τελείωμα.
Από εμπρός, αποπνέει μια ιδιαίτερα επιβλητική παρουσία. Τα κάθετα φωτιστικά σώματα συμβάλλουν στη δημιουργία μιας πολύ ελκυστικής σχεδίασης.
Μια νέα, στιβαρή ερμηνεία του εμβληματικού σχεδιασμού Tiger Face της Kia, ενσωματώνει την πιο πρόσφατη φωτεινή υπογραφή της μάρκας. Τοποθετημένα κάθετα, τα φώτα ημέρας (DRL) τονίζουν περαιτέρω το Tiger Face σχεδιασμό για να τονίσουν έναν ιδιαίτερα χαρακτήρα.
Νέα γλώσσα υψηλής τεχνολογίας
Το πίσω μέρος συνυπογράφει τη νέα γλώσσα υψηλής τεχνολογίας. Η πλατιά πίσω διακοσμητική γραμμή που τονίζει τη σύνδεση μεταξύ του στιβαρού σχεδιασμού της κολόνας C και της δυναμικής γραμμής οροφής ενισχύει περαιτέρω την δυναμική του αυτοκινήτου. Ο σχεδιασμός των πίσω φώτων είναι απλοποιημένος και πρωτότυπα γεωμετρικός. Αντικατοπτρίζοντας την υπογραφή του μπροστινού Tiger Face, ο σχεδιασμός των πίσω φώτων δημιουργεί μια ευρεία και τεχνολογική σχεδίαση, η οποία προβάλλει μια φουτουριστική αίσθηση.
Η τιμή της βασικής έκδοσης του Kia EV3 με μπαταρία 58,3 kWh είναι 37.9900 ευρώ, με την έκπτωση 3.000 ευρώ και την κρατική επιδότηση 9.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά Γ΄ Κύκλος» η τιμή μειώνεται στα 28.990 ευρώ. Μια εξαιρετική τιμή για ένα τόσο προηγμένο αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων!
Η έκδοση EV3 Long Range με μπαταρία 81,4 kWh, αντίστοιχα κοστίζει 41.990 ευρώ και 32.990 ευρώ. Ξεκίνησαν οι πωλήσεις.