Από 37.990 ευρώ το νέο σπορ SUV Cupra Terramar

Το τελευταίο SUV της Cupra κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά, με σπορ αναλογίες και δυναμικό χαρακτήρα.

Από 37.990 ευρώ το νέο σπορ SUV Cupra Terramar

Το σπορ SUV Cupra Terramar φέρνει την ισπανική αντισυμβατική μάρκα στην καρδιά της ταχύτερα αναπτυσσόμενης κατηγορίας στην Ευρώπη.


Οι σπορ αναλογίες κάνουν το Terramar να ξεχωρίζει, με ύψος 1.584 χιλ., πλάτος 1.863 χιλ., μήκος 4.519 χιλ. και μεταξόνιο 2.681 χιλ.
Από μπροστά, προδίδει τον δυναμικό χαρακτήρα του με μία σχεδίαση που θυμίζει ρύγχος καρχαρία.


Οι σπορ αναλογίες συνεχίζονται από το μπροστινό μέρος του SUV στο πλαϊνό τμήμα, με τις ρέουσες γραμμές που μετατοπίζονται από μπροστά στο πλάι να ενισχύουν την αίσθηση επιδόσεων.


Καθώς το βλέμμα περνά στο πίσω μέρος, οι φαρδιές αναλογίες χαρίζουν στο SUV μια ισχυρή παρουσία, με το ενσωματωμένο και φωτιζόμενο λογότυπο Cupra να είναι τοποθετημένο κεντρικά ανάμεσα στα πίσω φώτα μαζί με την φωτιζόμενη επιγραφή Terramar.

Πρωταγωνιστής ο οδηγός

Η οδηγοκεντρική σχεδίαση της καμπίνας θέτει τον οδηγό στο επίκεντρο ως πρωταγωνιστή. Αποτελώντας τα πρώτα στοιχεία επαφής, το στάνταρ τιμόνι με τα χαρακτηριστικά paddles και τα κουμπιά που μοιάζουν με δορυφόρους μεγιστοποιούν τον έλεγχο, ενώ τα στάνταρ μπάκετ καθίσματα συμβάλουν στην οδηγική εμπειρία.

Η ψηφιοποίηση βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής του οδηγού. Μίας νέας σχεδίασης και βελτιωμένη διεπαφή ανθρώπου / μηχανής (HMI) ενσωματώνεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι καθώς και στο σύστημα infotainment των 12.9”, που διαθέτει ένα slider αφής με ρετρό φωτισμό. Η εμπειρία αναβαθμίζεται με το Head-up Display που προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Η τεχνολογία υποστηρίζει τη φιλοσοφία του μοντέλου με τη χρήση καινοτόμων βιώσιμων υλικών, με μια επιλογή επιλογών που συνδυάζουν το στυλ, τον σπορ χαρακτήρα, καθώς και τα ανακυκλωμένα και ανανεώσιμα υλικά.

Το Terramar προσφέρει επίσης αναβαθμισμένη πρακτικότητα χάρη στη δυνατότητα μετακίνησης των πίσω καθισμάτων – προς τα εμπρός ή προς τα πίσω κατά 15 εκατ. - που αυξάνει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών στα 642 λίτρα (όταν είναι φορτωμένο μέχρι το ύψος της πλάτης των πίσω καθισμάτων και χωρίς διπλό πάτωμα).

Κινητήρες

Συνδυάζονται οι δυνατότητες του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της ηλεκτροκίνησης για να προσφερθούν μια σειρά από συστήματα κίνησης που επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει τις επιδόσεις που ταιριάζουν στις απαιτήσεις του.

Οι πέντε διαφορετικές επιλογές κινητήριων συνόλων που υιοθετούν τρεις διαφορετικές τεχνολογίες προσφέρουν αρκετές δυνατότητες και χαρίζουν στο Terramar έναν ισχυρό χαρακτήρα. Οι κινητήρες TSI (βενζίνη), eTSI (ήπια υβριδικό), καθώς και η νέα γενιά του συστήματος plug-in hybrid (eHybrid) αποδίδουν από 150 ίππους έως 272 ίππους.

Είναι αποκλειστικά εξοπλισμένο με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, ανεξάρτητα από την επιλογή του κινητήρα.

eTSI (ήπια υβριδικό)

Τροφοδοτείται από μια ήπια υβριδική μονάδα (eTSI) που συνδυάζει την αποδοτικότητα της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V με τον βενζινοκινητήρα των 1.5 ο οποίος αποδίδει 150 ίππους. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7τάχυτο κιβώτιο DSG.

Το σύστημα χρησιμοποιεί μια μίζα - γεννήτρια 48V και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, παρέχοντας μεγαλύτερο έλεγχο του συστήματος κίνησης. Το σύστημα δίνει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κινείται με τον κινητήρα σβηστό σε συγκεκριμένα σενάρια οδήγησης, να ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα και να υποστηρίζει τον κινητήρα με κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση.

TSI (βενζίνη)

Οι επιδόσεις διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στους δύο διαθέσιμους TSI κινητήρες βενζίνης των 2.0. Ο πρώτος, διαθέτοντας ισχύ 204 ίππων, συνδέεται με ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και τετρακίνηση (4Drive) που επιτρέπει στο CUPRA Terramar να βελτιστοποιεί την καταμομή της ισχύος.

Η δεύτερη μονάδα TSI είναι ισχυρότερη και διατίθεται στην έκδοση Terramar VZ. Το VZ αποτελεί τη συντομογραφία του Veloz στα ισπανικά, που σημαίνει γρήγορος ή ταχύς και αποτελεί έναν απρόσκοπτο τρόπο για να περιγράψει κανείς τις πιο ισχυρές εκδόσεις της γκάμας.

Ο κινητήρας του Terramar VZ αποδίδει 265 ίππους και συνδυάζεται επίσης με 7τάχυτο κιβώτιο DSG και τετρακίνηση (4Drive), προσφέροντας καθαρόαιμες επιδόσεις και δυναμική.

eHybrid (plug-in hybrid)

Το Terramar αγκαλιάζει την ηλεκτροκίνηση, αξιοποιώντας την προκειμένου να δημιουργήσει μια νέα αίσθηση. Η νέα γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης ενισχύει τις επιδόσεις και προσφέρει διευρυμένη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι η ηλεκτροκίνηση και οι επιδόσεις συνδυάζονται άριστα.

Διατίθεται σε δύο eHybrid παραλλαγές επόμενης γενιάς με απόδοση 204 ίπποι και 272 ίπποι για την έκδοση VZ.

Ο κινητήρας 1.5 TSI συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μεγάλη μπαταρία που προσφέρει ωφέλιμη χωρητικότητα 19,7 kWh. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να διανύσει περισσότερα από 100 χλμ. με μία μόνο φόρτιση. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί γρήγορα σε παροχή με ισχύ έως και 50kW (DC), στο σπίτι χρησιμοποιώντας ένα wallbox 11kW.

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Το Terramar προσφέρει μία ευρεία γκάμα χαρακτηριστικών ασφάλειας και άνεσης που αυξάνουν την αυτοπεποίθηση του οδηγού και των επιβατών. Μια σειρά ενσωματωμένων τεχνολογιών που παρέχουν υποστήριξη χωρίς να λειτουργούν παρεμβατικά, καθιστούν το σπορ SUV ένα από τα ασφαλέστερα και πιο ευκολοδήγητα οχήματα της κατηγορίας.

Μεταξύ των συστημάτων ασφάλειας και άνεσης περιλαμβάνονται τα Predictive Adaptive Cruise Control (ACC), Travel Assist, Side & Exit Assist, Emergency Assist & Attention και Drowsiness Assist.

Το σύστημα Predictive ACC μπορεί να κινεί το όχημα με βάση την διαδρομή και τα δεδομένα GPS που παρέχονται από το σύστημα πλοήγησης, επιτρέποντας την διόρθωση της ταχύτητας κίνησης ανάλογα με τα ισχύοντα όρια και την διάταξη του δρόμου που βρίσκεται μπροστά - στροφές, κυκλικούς κόμβους, διασταυρώσεις, όρια ταχύτητας και κατοικημένες περιοχές. Βάσει των δεδομένων που λαμβάνει από την εμπρόσθια κάμερα και τη λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, το σύστημα μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος όταν αλλάζουν τα όρια.

Καθοδήγηση στο κέντρο της λωρίδας

Το Travel Assist συνδυάζει την καθοδήγηση στο κέντρο της λωρίδας με το ACC για να διατηρεί ενεργά το όχημα στο κέντρο της και να προσαρμόζει την ταχύτητα στη ροή της κυκλοφορίας, σε όλο το εύρος ταχυτήτων.

Με την ανίχνευση τυφλού σημείου η τεχνολογία Side & Exit Assist βλέπει ό,τι δεν μπορούν να δουν τα μάτια σας. Όταν έχετε σταθμεύσει και θέλετε να βγείτε από το όχημα, το Exit Warning εκδίδει μια ηχητική και οπτική προειδοποίηση εάν κάποιος ή κάτι πλησιάζει.

Επικοινωνεί με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης

Το Emergency Assist ενεργοποιείται όταν δεν ανιχνευτεί αντίδραση από τον οδηγό. Το σύστημα εκδίδει ακουστικές προειδοποιήσεις και κραδασμούς μέσω του συστήματος πέδησης προκειμένου να ειδοποιήσει τον οδηγό, ώστε να μπορεί να σταματήσει τελείως το όχημα. Μόλις σταματήσει, μπορεί να επικοινωνήσει απευθείας με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, μέσω του eCall.

Το σύστημα Attention & Drowsiness Assist προειδοποιεί τον οδηγό με ακουστικές και οπτικές προειδοποιήσεις όταν είναι αφηρημένος ή κουρασμένος, φροντίζοντας να παραμένει συγκεντρωμένος στην οδήγηση.

Η γκάμα των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού ενισχύεται με την ενσωμάτωση επτά αερόσακων, συμπεριλαμβανομένου ενός στάνταρ μπροστινού κεντρικού αερόσακου.

Υψηλής απόδοσης φωτισμός

Το Matrix LED Ultra με τεχνολογία HD παρέχει προηγμένη λειτουργικότητα, προβάλλοντας σημαντικές πληροφορίες στον δρόμο μπροστά σας, είτε πρόκειται για προειδοποιήσεις σχετικά με την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είτε για τις καιρικές συνθήκες.

Το προηγμένο αυτό σύστημα λειτουργεί σε συνδυασμό με άλλους ενσωματωμένους αισθητήρες για να φωτίζει τον δρόμο, προσφέροντας προειδοποιήσεις στον οδηγό που αφορούν την παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, την ύπαρξη οδικών έργων, χιονιού και πάγου, την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, το τυφλό σημείο και τις ενδείξεις φλας.

Περιλαμβάνει προαιρετικά ένα προηγμένο σύστημα προστασίας επιβατών με την ονομασία Pre-Crash” Occupant Protection System, το οποίο μπορεί να αντιδράσει προετοιμάζοντας το αυτοκίνητο για μια πιθανή σύγκρουση με βάση τη δυναμική του, αλλά και τις πληροφορίες που παρέχουν τα εμπρός και πίσω ραντάρ.

Ο τιμοκατάλογος του Cupra Terramar ξεκινά από τα 37.990 ευρώ(1.5 eTSI 150 DSG MHEV).

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v