Η Stellantis θα πιάσει τους στόχους του CO2 για το 2025
Η Stellantis θα συμμορφωθεί με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενδιάμεση μείωση των εκπομπών CO2 το 2025, δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας στην Ευρώπη.
Η Stellantis θα συμμορφωθεί με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενδιάμεση μείωση των εκπομπών CO2 το 2025, δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας στην Ευρώπη.
Ο Ζαν Φιλίπ Ιμπαρατό, επικεφαλής της εταιρείας στην Ευρώπη, ανέφερε ότι η Stellantis έχει θέσει σαν στόχο την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και ενδεχομένως να μειωθεί η παραγωγή των βενζινοκίνητων οχημάτων, για να επιτύχει η εταιρεία τον μέσο ορό των εκπομπών CO2 που έχει θέσει η ΕΕ για τα αυτοκίνητα που θα πουληθούν το 2025.
Δεν θα πληρώσει πρόστιμα
Ο Ζαν Φιλίπ Ιμπαρατό, ο οποίος ανέλαβε τη θέση του επικεφαλής της Stellantis στην Ευρώπη τον Οκτώβριο 2024, είπε ότι η εταιρεία δεν έχει πρόθεση να πληρώσει πρόστιμα από την ΕΕ το 2025, προσθέτοντας ότι αυτό δεν ήταν καν «σημείο συζήτησης» για την Stellantis.
Η προσπάθεια της Stellantis στηρίζεται και στο λανσάρισμα νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων κατά την διάρκεια του 2025. «Έχουμε 14 νέα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν έως το πρώτο εξάμηνο του 2025», δήλωσε.
Αύξηση των πωλήσεων των EV
«Για να επιτύχουμε το νέο αυστηρό όριο της ΕΕ, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της Stellantis στην Ευρώπη θα πρέπει να αυξηθούν από το 12% που είναι το 2024, στο 21%.»
Σχετικά με τα πρόστιμα δήλωσε «αν δεν τα καταφέρουμε τα πιθανά πρόστιμα είναι 300 εκατομμύρια ευρώ για κάθε χαμένη ποσοστιαία μονάδα.»
Δυο λύσεις υπάρχουν «όταν βρίσκεστε σε μια τέτοια κατάσταση, είτε αυξάνετε τους όγκους πωλήσεων των EV είτε μειώνετε τους όγκους πωλήσεων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE)», δήλωσε ο Ιμπαρατό.
«Η μείωση των όγκων των πωλήσεων των ICE θα έχει ανεπιθύμητες συνέπειες και θα επιφέρουν περιορισμό της παραγωγής και απολύσεις στις θέσεις εργασίας».
Ο Ζαν Φιλίπ Ιμπαρατό συμπλήρωσε ότι η πρόσφατη απόφαση της Stellantis να επανενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA), μετά την αποχώρησή του από τον όμιλο στις αρχές του 2023, σημαίνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα ευθυγραμμιστεί με τις επίσημες προτάσεις της ACEA.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ή ACEA, ενώνει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων της Ευρώπης.