Audi A5: Η εξέλιξη της πολυτελούς σπορ άποψης
Η οικογένεια των Audi A5 ενσωματώνει τους νέους αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσεις με προηγμένη τεχνολογία MHEV plus.
Η οικογένεια των Audi A5 ενσωματώνει τους νέους αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσεις με προηγμένη τεχνολογία MHEV plus.
Audi σημαίνει σπορ οχήματα, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και προοδευτική σχεδίαση – για το «Vorsprung durch Technik». Ιδρυμένο το 1909 από τον August Horch, το Audi Group – το οποίο επίσης ενώνει τις μάρκες Bentley, Lamborghini και Ducati κάτω από μια στέγη – είναι σήμερα ένας από τους πιο επιτυχημένους κατασκευαστές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στην κατηγορία premium.
Η Audi παράλληλα με τη επέκταση της αμιγώς ηλεκτρικής γκάμας της, λανσάρει και μια νέα γενιά μοντέλων με ενεργειακά αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η οικογένεια Audi A5 (Audi A5, Audi S5 Sedan και Avant) με τη σπορ σχεδίαση, το εντελώς νέο εσωτερικό και την εξελιγμένη αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών συστημάτων, είναι η πρώτη που θα ενσωματώσει αυτά τα χαρακτηριστικά. Η προηγμένη τεχνολογία MHEV plus επιτρέπει μερικώς ηλεκτρική και επομένως ακόμα πιο αποτελεσματική οδήγηση.
Μεγαλύτερες διαστάσεις
Τα νέα μοντέλα έχουν μεγαλώσει σε μήκος και πλάτος. Στο μπροστινό μέρος κυριαρχεί η φαρδιά και η σημαντικά πιο επίπεδη μάσκα Singleframe με τρισδιάστατη κυψελοειδή δομή. Σε συνδυασμό με τη λεπτή σχεδίαση των προβολέων, διαμορφώνεται η νέα μπροστινή σχεδίαση του οχήματος και του δίνει μια εντυπωσιακή και δυναμική έκφραση. Επιπρόσθετα, το καπό ευθυγραμμίζεται με το μπροστινό τμήμα. Οι προεξοχές που εκτείνονται εντυπωσιακά από την περιοχή των ώμων στους μπροστινούς και πίσω τροχούς παραπέμπουν στο θρυλικό Audi Urquattro και αποτελούν κεντρικό στοιχείο του σχεδιαστικού DNA της Audi.
Ψηφιακό OLED πάνελ
Προσφέρει ψηφιακά φώτα ημέρας με τεχνολογία LED μπροστά και ψηφιακά πίσω φώτα OLED δεύτερης γενιάς στο πίσω μέρος. Με περίπου 60 τμήματα ανά ψηφιακό OLED πάνελ, τα πίσω φώτα μετατρέπονται σε μια εντυπωσιακή οθόνη στο πίσω μέρος.
Η σχεδίαση του εσωτερικού βασίζεται σε τέσσερα χαρακτηριστικά. Πρώτον, το εσωτερικό έχει ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό, δηλαδή είναι σταθερά προσανατολισμένο στις ανάγκες των επιβατών του. Το δεύτερο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι το ψηφιοποιημένο εσωτερικό (Digital Stage) που ενσωματώνεται καθαρά στο οπτικό πεδίο του οδηγού και του συνοδηγού με τη μορφή των οθονών Audi MMI. Με τη φιλοσοφία Material Driven Design, ικανοποιεί την απαίτηση για ευρυχωρία με υψηλό επίπεδο άνεσης. Η καθαρή διάταξη και η εύκολη λειτουργία του εσωτερικού προσφέρουν μια μοναδική αίσθηση, αποτελώντας το τέταρτο χαρακτηριστικό: την οπτική καθαρότητα (Visual Clarity).
Νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική
Η νέα φιλοσοφία λειτουργίας της οικογένειας Audi A5 αυξάνει την αλληλεπίδραση με το όχημα χάρη στη νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική. Η λεπτή πανοραμική οθόνη Audi MMI με κυρτή σχεδίαση είναι τεχνολογίας OLED. Αποτελείται από το Audi virtual cockpit με οθόνη 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών. Η Audi ολοκληρώνει την ψηφιακή εμπειρία για τους μπροστινούς επιβάτες με την προαιρετικά διαθέσιμη οθόνη συνοδηγού MMI 10,9 ιντσών, η οποία είναι τέλεια ενσωματωμένη στη σχεδίαση του ταμπλό. Διαθέτει αναβαθμισμενο Head-up display. Για πρώτη φορά, ο οδηγός έχει πλέον τη δυνατότητα να ελέγχει το όχημα και τις λειτουργίες του infotainment μέσω του Head-up display.
Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου
Το νέο ήπια υβριδικό σύστημα τεχνολογίας MHEV plus που βασίζεται σε ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και μειώνει τις εκπομπές ρύπων CO2 ενώ αυξάνει την απόδοση. Η γεννήτρια ισχύος του κινητήριου συστήματος (PTG) επιτρέπει τη μερικώς ηλεκτρική οδήγηση που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Το νέο σύστημα τεχνολογίας MHEV plus παρέχει σημαντικά πλεονεκτήματα στις εκπομπές ρύπων CO2 και στην κατανάλωση καυσίμου, σε σύγκριση με ένα σύστημα τεχνολογίας MHEV.
Το σύστημα PTG μπορεί επίσης να προσθέσει έως και 24 ίππους ηλεκτρικής ισχύος στη συνολική ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά την επιβράδυνση, το PTG τροφοδοτεί ενέργεια πίσω στην μπαταρία (ανάκτηση ενέργειες) έως και 25 kW. Ως αποτέλεσμα, οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί και το παρκάρισμα είναι δυνατά σε κάποιο βαθμό. Χάρη στην επιλογή χρήσης ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού, το σύστημα κλιματισμού να λειτουργήσει όταν το όχημα είναι σταματημένο στα φανάρια και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι σβηστός.
Επιβράδυνση χωρίς φρενάρισμα
Με το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου φρένων με δυνατότητα μικτής λειτουργίας σύστημα πέδησης (iBRS), το πεντάλ φρένου και τα υδραυλικά φρένων μπορούν να αποσυνδεθούν πλήρως. Σε μοντέλα με το σύστημα MHEV plus, για παράδειγμα, επιτυγχάνει την απαραίτητη επιβράδυνση χωρίς να χρησιμοποιεί τα φρένα τριβής χάρη στο αναγεννητικό φρενάρισμα. Αυτό σημαίνει ότι η επιβράδυνση επιτυγχάνεται αρχικά αποκλειστικά με ανάκτηση ενέργειας. Τα συμβατικά φρένα επεμβαίνουν μόνο όταν το πεντάλ του φρένου πατηθεί πιο δυνατά. Η αίσθηση του φρένου παραμένει ανεπηρέαστη από αυτό.
Κινητήριες μονάδες
Βενζίνη TFSI ισχύς 204 ίπποι και ροπή 340 Nm. Ντίζελ 2.0 TDI με τεχνολογία MHEV plus 48 Volt, ισχύς 204 ίπποι και ροπή 400 Nm, κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς ή με σύστημα quattro ultra.
Οι σπορ εκδόσεις S5 Sedan και Avant βασίζονται στον κινητήρα V6 TFSI 3.0 ισχύς 367 ίπποι και ροπή 550 Nm. Διαθέτει υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και τεχνολογία MHEV plus για πρώτη φορά.
Η οικογένεια Audi A5 είναι διαθέσιμη για παραγγελία, τα πρώτα αυτοκίνητα θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο.