Γιατί η Scania εμπιστεύεται 40 χρονιά τον όμιλο «Πέτρος Πετρόπουλος»;
Μια λαμπρή γιορτή για τα 40 χρόνια συνεργασίας του ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος με τον σουηδό κατασκευαστή οργάνωσε πρόσφατα ο ελληνικός όμιλος.
Μια λαμπρή γιορτή για τα 40 χρόνια συνεργασίας του ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος με τον σουηδό κατασκευαστή οργάνωσε πρόσφατα ο ελληνικός όμιλος.
Οι σχέσεις εμπιστοσύνης και αμοιβαίου σεβασμού που για δεκαετίες συνόδευαν τον όμιλο «Πέτρος Πετρόπουλος» με τη Scania Σουηδίας σηματοδοτούν τη νέα δημιουργική και αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής αντιπροσωπείας προς ένα πιο αποδοτικό και «πράσινο» μέλλον για τις οδικές Μεταφορές με αιχμή τα δημοφιλή φορτηγά και λεωφορεία Scania.
Αυτό είναι το συμπέρασμα από τις ομιλίες κορυφαίων στελεχών της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας και του ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, στη διάρκεια μιας ξεχωριστής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 40 χρόνων συνεργασίας των δύο εταιρειών, με επίσημους προσκεκλημένους στρατηγικούς πελάτες τους από τον χώρο των Μεταφορών.
«Με την Πέτρος Πετρόπουλος μοιραζόμαστε κοινές αξίες στο επίκεντρο των οποίων είναι ο σεβασμός στον άνθρωπο», ανέφερε ο Αντιπρόεδρος της Scania Stefano Fedel, απευθυνόμενος στους παρευρισκόμενους.
«Στα 40 χρόνια από το ξεκίνημα της συνεργασίας μας, η Scania έγινε ένας από τους πρώτους παγκοσμίως κατασκευαστές οχημάτων υψηλής ποιότητας και το ίδιο διάστημα, η Πέτρος Πετρόπουλος πέτυχε να εδραιώσει τη μάρκα στην ελληνική αγορά. Κατάφερε, μάλιστα, η σειρά V8 να αποτελεί βασικό συστατικό στην ιστορία της Scania στην Ελλάδα, χάρη στην αξιοπιστία αυτών των φορτηγών, στη χαμηλή κατανάλωση, στην ασφάλεια και στην άνεση που προσφέρουν», συμπλήρωσε ο Stefano Fedel.
Βιώσιμες λύσεις μεταφοράς
Την εκδήλωση καλωσόρισε και χαιρέτισε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, Μιχάλης Οικονομάκης, τονίζοντας: «Η βιωσιμότητα είναι στο DNA της Scania και αυτό αποτυπώνεται στα προϊόντα που κατασκευάζει. Υψηλής ποιότητας και αξιόπιστα φορτηγά παρέχουν στους πελάτες μας λύσεις για βιώσιμες μεταφορές. Είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε με τους συνεργάτες μας της Scania και τις νέες εγκαταστάσεις του Ecoshift στη Μεταμόρφωση, που εστιάζει στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών για βιώσιμη ενέργεια και μικροκινητικότητα. Εκεί παράγεται το πρώτο ηλεκτρικό scooter “NOOS” (made in Greece by Greeks), επιβεβαιώνοντας πως μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα για βιώσιμη ανάπτυξη».
Συγκινητική ήταν η σύντομη ομιλία του Κώστα Πετρόπουλου ο οποίος ευχήθηκε στους συνεργάτες και στους πελάτες να εφαρμόζουν στη ζωή τους τις ανθρώπινες αξίες του αμοιβαίου σεβασμού και αυτό θα τους επιτρέπει να προοδεύουν επαγγελματικά.
Πάθος για Scania
Από την πλευρά του, ο Διευθυντής της Μονάδας Scania Φορτηγών και Λεωφορείων του ομίλου Πετρόπουλος, Πέτρος Πλακάκης, απευθυνόμενος προς τα στελέχη της σουηδικής Αυτοκινητοβιομηχανίας μεταξύ άλλων ανέφερε:
«Μάθαμε πολλά από εσάς: από την οργάνωση μέχρι τις καθημερινές πρακτικές. Πάνω απ’ όλα η Scania μας δίδαξε τι θα πει αμοιβαία εκτίμηση και εμπιστοσύνη και ποια είναι η τεράστια αξία του να δείχνεις σεβασμό στον άνθρωπο. Να κάνεις τίμιο πρωταθλητισμό και να ξέρεις να τηρείς την κάθε σου υπόσχεση. Άλλωστε αυτές οι αξίες είναι κοινές και για εμάς στην Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ».
Απευθυνόμενος κατόπιν στους δεκάδες πελάτες και ιδιοκτήτες φορτηγών και λεωφορείων Scania, ο Πέτρος Πλακάκης σημείωσε:
«Σήμερα, είναι μια γιορτή για εμάς αλλά ταυτόχρονα και δική σας γιορτή για όλα αυτά τα χρόνια της κοινής μας πορείας καθώς όλοι μας μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος για τα εξαιρετικά οχήματα Scania.
Η Scania έχει καθιερωθεί ως ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων παγκοσμίως, προσφέροντας λύσεις που συνδυάζουν την τεχνολογία, την αξιοπιστία και την αποδοτικότητα. Πανίσχυροι κινητήρες, ασφαλείς καμπίνες, εξαιρετική θέση οδήγησης και φυσικά τον μαγικό ήχο του κινητήρα Scania ειδικά στα οχήματα μακρινών αποστάσεων με τους V8 κινητήρες».
Σκιαγραφώντας, κατόπιν, τα επόμενα βήματα σημείωσε:
«H Scania όμως προχωράει στο μέλλον, έχει επενδύσει και σε ηλεκτρικά οχήματα και σε υβριδικά οχήματα και δοκιμάζει και φορτηγά αυτόνομης οδήγησης, τεχνολογίες που θα έρθουν στο κοντινό μέλλον. Τις περιμένουμε με ανυπομονησία. Στην εταιρεία μας έχουμε τη βούληση και τις δυνατότητες να τις εφαρμόσουμε στην Ελλάδα στο πλαίσιο της αυξανόμενης ανάγκης για βιωσιμότητα».
Ο Πέτρος Πλακάκης έκλεισε την ομιλία του με μια σύντομη αναφορά στον μυθικό Γρύπα που κατοικούσε στο παλάτι του Μίνωα στην Κρήτη απ’ όπου και ταξίδεψε ως τη Σουηδία για να ονομαστεί Griffin και να αποτελέσει το σήμα της Scania.
Λαμπρός εορτασμός
Ο όμιλος Πετρόπουλος γιόρτασε τα 40 χρόνια της συνεργασίας του με τη Scania μαζί με δεκάδες συνεργάτες, φίλους και πελάτες στον πλωτό χώρο εκδηλώσεων «Ploes» στο Φάληρο. Από τα highlights της βραδιάς ξεχώρισαν το καλωσόρισμα των επισκεπτών στο κατάστρωμα με θέα τον πανέμορφο Σαρωνικό, τα πολύχρωμα όσο και εντυπωσιακά βεγγαλικά, καθώς και το ξεφάντωμα που ακολούθησε στην πίστα με τη μουσική και τα τραγούδια του γνωστού συγκροτήματος 48 Ώρες.
Σχετικά με τον όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος
Η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος A.E.B.E. είναι σήμερα εισαγωγέας και διανομέας οχημάτων και βαρέων μηχανημάτων. Ήταν ένας από τους ιστορικούς Έλληνες κατασκευαστές κινητήρων και οχημάτων.
Η οικογένεια Πετρόπουλος ασχολείται με μεταλλικές κατασκευές για γενιές. Ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος ήταν γνωστός κατασκευαστής κουδουνιών εκκλησιών και μεταλλικών προϊόντων στα τέλη του 19ου αιώνα, με έδρα την Άμφισσα και αργότερα τη Λαμία. Σύμφωνα με την παράδοση, υπήρχε ένα υποτιθέμενο καλά κρυμμένο «μυστικό» πίσω από την ποιότητα ήχου των καμπανιών Πετρόπουλου - το κουδούνι είναι σήμερα το αναγνωρίσιμο λογότυπο της εταιρείας.
Η εταιρεία στη σημερινή της μορφή ιδρύθηκε από τον Πέτρο Πετρόπουλο στη Θεσσαλονίκη, το 1922. Οι πρώτες δραστηριότητες περιλάμβαναν πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων καθώς και ανακατασκευή κινητήρων και συναρμολόγησης οχημάτων. Αυτή η πρώιμη κατασκευαστική δραστηριότητα περιλάμβανε συναρμολόγηση επιβατικών αυτοκινήτων Ford (1920) και Willys-Overland (1930), και φορτηγά Diamond T και International (1930). Το εργοστάσιο Πετρόπουλος τέθηκε υπό γερμανικό έλεγχο κατά την κατοχή του Άξονα στην Ελλάδα, στον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο. Η εταιρεία επανέλαβε τις δραστηριότητές της μετά τον πόλεμο και το 1948 μετακόμισε την έδρα της στην Αθήνα, όπου είχε ήδη δημιουργήσει θυγατρική.
Η ανοικοδόμηση κινητήρων παρέμεινε σημαντική δραστηριότητα μέχρι το 1953, όταν ο Πετρόπουλος επέκτεινε σημαντικά τη δημοτικότητα του κινητήρα ντίζελ στην Ελλάδα, χάρη στη συνεργασία του με τη βρετανική F. Perkins Limited. Το 1956 ο Πετρόπουλος έκανε μια τολμηρή κίνηση, επενδύοντας στην παραγωγή γεωργικών ελκυστήρων (τρακτέρ). Το μοντέλο Π-35, που κυκλοφόρησε το 1956, καθώς και το πιο ισχυρό Π-55 που ακολούθησε σύντομα, βασίστηκαν σε σχέδια International Harvester (παρόλο που τροφοδοτούνται από κινητήρες Perkins). Έχοντας ανταγωνιστικές τιμές, αυτά τα τρακτέρ έγιναν αμέσως επιτυχία.
Η εταιρεία εγκατέλειψε την παραγωγή της δικής της σειράς τρακτέρ και επικεντρώθηκε στην παραγωγή κινητήρων και στη συναρμολόγηση φορτηγών και ελκυστήρων (τα φορτηγά και τα τρακτέρ που συναρμολογήθηκαν από τον Πετρόπουλο εξήχθησαν στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή). Το 1974 συμμετείχε στο τολμηρότερο έργο, ανάπτυξη και παραγωγή μιας νέας «έξυπνης» οικογένειας φορτηγών 4Χ4 (μοντέλα Unitrak / Polytrak / Militrak). Τα φορτηγά πουλήθηκαν αρκετά καλά στους αγρότες, αλλά ο ελληνικός στρατός παρήγγειλε μόνο μικρούς αριθμούς της έκδοσης Militrak
Ο Πετρόπουλος έχει αναπτύξει μια ποικιλία άλλων βιομηχανικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροπαραγωγών και των περονοφόρων ανυψωτικών οχημάτων (κυρίως της επιτυχημένης οικογένειας περονοφόρων Dynalift με κινητήρα ντίζελ ή ηλεκτροκινητήρα).
Το 1994, προσπάθησε να συνεχίσει την παραγωγή φορτηγών, με ένα όχημα σχεδιασμένο από την ελβετική Bucher-Guyer Duro, το οποίο θα παραγόταν στην Ελλάδα ως Militrak II Duro, για τον Ελληνικό Στρατό, με ελληνική προστιθέμενη αξία 55%. Ωστόσο, το όχημα δεν υιοθετήθηκε από τις ένοπλες δυνάμεις.
Από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 ο Πετρόπουλος έχει αλλάξει αποφασιστικά στις εισαγωγές, τις συναλλαγές και τις υπηρεσίες διατηρώντας περιορισμένη μόνο βιομηχανική δραστηριότητα. Η εταιρεία διατηρεί ένα μικρό μουσείο μέσα στις εγκαταστάσεις του, με εκθέματα που περιλαμβάνουν ένα αναπαλαιωμένο τρακτέρ Π-35 και ένα Polytrak.