Toyota Yaris Hybrid 130: Περισσότερη ισχύς, πιο ελκυστική οδήγηση

Το ιαπωνικό μικρό SUV της Toyota αποκτά νέο υβριδικό κινητήρα 130 ίππων και αναβαθμισμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά.

Toyota Yaris Hybrid 130: Περισσότερη ισχύς, πιο ελκυστική οδήγηση

Το Toyota Yaris Hybrid 130, προσφέρει την επιλογή ενός νέου, πιο ισχυρού πλήρους υβριδικού ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Καρπώνεται τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας Toyota πέμπτης γενιάς για μεγαλύτερη επιτάχυνση, σε συνδυασμό με τον θεμελιωδώς ευκίνητο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το πλήρες υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα 1.5 έχει ένα εξαιρετικό ιστορικό από την κυκλοφορία του, που βασίζεται στην κορυφαία απόδοση καυσίμου και εκπομπών ρύπων και στην ικανότητά του να κινείται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στην πλήρως ηλεκτρική λειτουργία EV.

Ισχύς 130 ίπποι

Η βασική αλλαγή είναι η εισαγωγή ενός νέου υβριδικού κιβωτίου ταχυτήτων με ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια (από 59 kW έως 62 kW), μαζί με προσαρμογές στο λογισμικό και το υλικό στη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU). Το αποτέλεσμα είναι μια αύξηση 12% στη συνολική ισχύ του συστήματος, από 116 ίππους σε 130 ίππους. Μέγιστη ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα MG2 αυξημένη κατά 30%, από 141 Nm σε 185 Nm, διαθέσιμη σε όλο το εύρος στροφών.

Αυτό μεταφράζεται σε ταχύτερη επιτάχυνση, μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη για να μειώσει το σημείο αναφοράς 0-100 χλμ./ώρα στα 9,2΄΄. Παρομοίως, υπάρχουν πιο γρήγορες επιδόσεις σε ταχύτητες προσπέρασης, με τα 80-120 χλμ./ωρα να επιτυγχάνονται σε 7,5΄΄.

Η μακρόχρονη εμπειρία της Toyota στην υβριδική τεχνολογία διασφαλίζει ότι οι εκπομπές CO 2 παραμένουν οι καλύτερες στην κατηγορία με 87-98 γραμ./χλμ. ενώ η κατανάλωση καυσίμου παραμένει ισχυρή στα 3,9-4,3 λίτρα/100 χλμ. (δεδομένα συνδυασμένου κύκλου WLTP).

Μεγιστοποιεί την οδήγηση EV

Η οικονομία καυσίμου ενισχύεται περαιτέρω με χαρακτηριστικά όπως το Predictive State of Charge Control για κατηφόρα και συνθήκες συμφόρησης, χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό δεδομένων από το σύστημα πλοήγησης για να διασφαλιστεί ότι το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μεγιστοποιεί την οδήγηση EV για βελτίωση της απόδοσης καυσίμου ανάλογα με τη διαδρομή, την κυκλοφορία και κλίση.

Η Toyota μεταμορφώνει επίσης την εμπειρία χρήστη του νέου Yaris με ψηφιακή τεχνολογία, επεκτείνοντας από τις πληροφορίες του οδηγού έως την ψυχαγωγία και τη συνδεσιμότητα επί του οχήματος, ακόμη και την πρόσβαση στο όχημα.

Ανάλογα με την έκδοση, τοποθετείται ψηφιακή οθόνη οργάνων οδηγού 7 ή 12,3 ιντσών. Και οι δύο έχουν ευκρινώς καθορισμένα έγχρωμα γραφικά που είναι ευανάγνωστα σε όλες τις συνθήκες φωτισμού.

12 επιλογές μοτίβου οθόνης

Η έκδοση 12,3 ιντσών (εκδόσεις High, Premiere Edition και GR SPORT) μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να ταιριάζει στις προτιμήσεις του οδηγού για περιεχόμενο πληροφοριών και στυλ παρουσίασης. Υπάρχουν 12 επιλογές μοτίβου οθόνης, με οθόνες πολλαπλών πληροφοριών στην αριστερή, στο κέντρο και στη δεξιά πλευρά.

Η κεντρική οθόνη πολλαπλών πληροφοριών είναι αφιερωμένη στις πληροφορίες που χρησιμοποιούνται πιο συχνά, όπως η κατάσταση του προηγμένου συστήματος ασφαλείας, οι ρυθμίσεις και οι ειδοποιήσεις οδηγού. Η αριστερή και η δεξιά οθόνη καλύπτουν λεπτομέρειες όπως πληροφορίες ταξιδιού, κατανάλωση καυσίμου, ήχο και λεπτομέρειες πλοήγησης. Μπορούν επίσης να προστεθούν widget στην αριστερή και δεξιά οθόνη για πρόσβαση σε περισσότερες πληροφορίες, χρησιμοποιώντας τους διακόπτες στο τιμόνι. Μπορούν να αποθηκευτούν έως και τρεις διαφορετικοί συνδυασμοί διάταξης για χρήση σε διαφορετικούς τύπους ταξιδιών.

Παρέχεται περαιτέρω προσαρμογή με μια επιλογή από τέσσερα θέματα οθόνης – Casual, Smart, Tough και Sporty – και ένα, δύο ή κανένα καντράν. Η οθόνη 7 ιντσών (μεσαία έκδοση) προσφέρει εννέα μοτίβα, τρία στυλ και μια επιλογή από τρεις οθόνες λειτουργιών – ταχύμετρο, ένδειξη υβριδικού συστήματος και αναλογικό ταχύμετρο.

Ευκολότερη, πιο διαισθητική λειτουργία

Το Toyota Yaris Hybrid 130 παρουσιάζει το πιο πρόσφατο πακέτο πολυμέσων Toyota Smart Connect, σχεδιασμένο για ευκολότερη, πιο διαισθητική λειτουργία με διεπαφή γρήγορης αντίδρασης. Περιλαμβάνει πρόσβαση σε ένα σύστημα πλοήγησης που βασίζεται σε σύννεφο που συμβάλλει στη διασφάλιση του σχεδιασμού ταξιδιού με χρόνο αποδοτικό με ενημερωμένες πληροφορίες για διαδρομές, κυκλοφοριακά συμβάντα και καθυστερήσεις.

Η πρόσβαση στο σύστημα γίνεται μέσω οθόνης αφής 10,5 ιντσών ή μέσω προφορικών εντολών. Η αναγνώριση φωνής έχει περάσει σε άλλο επίπεδο, με τον φωνητικό πράκτορα "Hey Toyota" να μπορεί να ανταποκρίνεται σε αιτήματα χρησιμοποιώντας πιο φυσικές, συνομιλητικές μορφές ομιλίας. Για παράδειγμα, πείτε "Hey Toyota, έχω κρυώσει" και το σύστημα θα αυξήσει αυτόματα τη θερμοκρασία του κλιματισμού. Ο φωνητικός πράκτορας μπορεί να ακούσει αιτήματα χωρίς να χρειάζεται να χαμηλώσει ή να απενεργοποιήσει την αναπαραγωγή ήχου.

Απρόσκοπτη σύνδεση

Οι σημερινοί οδηγοί θέλουν μια εύκολη, απρόσκοπτη σύνδεση smartphone όταν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους και στο νέο Yaris δεν θα μπορούσε να είναι απλούστερη η ασύρματη ενσωμάτωση τόσο για τα συστήματα Apple CarPlay όσο και για τα συστήματα Android Auto.

Η Toyota κάνει επίσης τη ζωή ευκολότερη και απλούστερη, παρέχοντας ενημερώσεις λογισμικού για τις λειτουργίες πολυμέσων και τις προηγμένες λειτουργίες ασφάλειας μέσω του αέρα, χρησιμοποιώντας τη μονάδα επικοινωνίας δεδομένων του αυτοκινήτου. Στη συνέχεια, αυτά μπορούν να ληφθούν και να εγκατασταθούν όταν είναι βολικό για τον ιδιοκτήτη, χωρίς να χρειάζεται να μεταφερθεί το αυτοκίνητο στο κέντρο σέρβις.

Η ψηφιακή μεταμόρφωση του Yaris περιλαμβάνει τη νέα λειτουργία Smart Digital Key, που παρέχεται στάνταρ στην εκδοση Premiere Edition και ως επιλογή για μοντέλα GR SPORT και Mid grade.

Συνδεδεμένο με την εφαρμογή MyT της Toyota, επιτρέπει σε έως και πέντε χρήστες να έχουν πρόσβαση στο όχημα χρησιμοποιώντας το smartphone τους. Είναι σχεδιασμένο για απόλυτη άνεση: μπορείτε να κλειδώσετε, να ξεκλειδώσετε ή να ξεκινήσετε το όχημα χωρίς να χρειάζεται να βγάλετε το τηλέφωνό σας από την τσάντα ή την τσέπη σας.

Είναι συμβατό τόσο με συσκευές Apple όσο και με Android και η σύνδεση ενός έτους περιλαμβάνεται στην τιμή αγοράς του αυτοκινήτου.

Απομακρυσμένη λειτουργία κλιματισμού

Η εφαρμογή MyT παρέχει επίσης χρήσιμες λειτουργίες όπως απομακρυσμένο κλείδωμα και ξεκλείδωμα του οχήματος, λειτουργία κλιματισμού για θέρμανση ή ψύξη της καμπίνας πριν από ένα ταξίδι και ενεργοποίηση φώτων κινδύνου για να εντοπίσετε το αυτοκίνητο σε ένα πολυσύχναστο χώρο στάθμευσης.

Το Toyota Yaris Hybrid 130 προχωρά ακόμη παραπέρα, με πρόσθετα και βελτιωμένα χαρακτηριστικά που θα ενισχύσουν την ηγετική του θέση σε όλα τα επίπεδα ασφάλειας και θα βοηθήσουν την Toyota να προχωρήσει προς τον απώτερο στόχο της για την εξάλειψη όλων των τροχαίων ατυχημάτων.

Το Toyota T-Mate αγκαλιάζει όλα τα προηγμένα χαρακτηριστικά που κάνουν το νέο Yaris πιο ασφαλές και πιο εύκολο στην οδήγηση και το παρκάρισμα, χαρακτηριστικά που έχουν γίνει πιο αποτελεσματικά από ποτέ με νέες και βελτιωμένες λειτουργίες. Αυτά περιλαμβάνουν τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποστήριξης οδηγού Toyota Safety Sense.

Αύξηση πεδίου ανίχνευσης κινδύνου ατυχήματος

Είναι εξοπλισμένο με νέα κάμερα και ραντάρ που μπορεί να σαρώσει πιο μπροστά και ευρύτερα από πριν, αυξάνοντας σημαντικά το πεδίο ανίχνευσης κινδύνου ατυχήματος. Για παράδειγμα, αυτό σημαίνει ότι το Pre-Collision System (PCS) μπορεί πλέον να αναγνωρίσει επιπλέον πιθανή μετωπική πρόσκρουση και ευρύτερο φάσμα αντικειμένων στη διαδρομή του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων πεζών, ποδηλατών και, για πρώτη φορά, μοτοσικλετών.

Το Acceleration Suppression είναι μια νέα λειτουργία Toyota Safety Sense που θα παρεμβαίνει για να επιβραδύνει οποιαδήποτε απότομη επιτάχυνση του αυτοκινήτου όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα.

Το Proactive Driving Assist (PDA) είναι επίσης νέο, σχεδιασμένο για να βοηθά στην αποφυγή γνωστών κινδύνων ατυχήματος όταν οδηγείτε με χαμηλές ταχύτητες. Παρέχει ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός βγαίνει από το γκάζι για να επιβραδύνει όταν ανεβαίνει πίσω από ένα πιο αργό όχημα ή όταν μπαίνει σε μια στροφή. Το PDA παρέχει επίσης SteeringAssist : όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε μια στροφή, αυτό θα ρυθμίσει τη δύναμη του τιμονιού για να βοηθήσει τον οδηγό να κάνει μια ομαλή και σταθερή στροφή.

Άρρωστος οδηγός

Το νέο σύστημα επείγουσας διακοπής οδήγησης (EDSS) μπορεί να υποστηρίξει τον οδηγό σε περίπτωση που αρρωστήσει ή είναι ανίκανος. Ενεργό όταν είναι ενεργοποιημένο το Lane Trace Assist, ανιχνεύει εάν ο οδηγός δεν έχει κάνει εισόδους διεύθυνσης, πέδησης ή επιτάχυνσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Αρχικά ο οδηγός θα λάβει ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις και αν δεν υπάρξει απάντηση από τον οδηγό, θα σταματήσει απαλά το αυτοκίνητο, θα ενεργοποιήσει τα αλάρμ και θα ξεκλειδώσει τις πόρτες.

Το Safe Exit Assist (SEA) , που διατίθεται προαιρετικά, παρέχει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις για να αποτρέψει το ακούσιο άνοιγμα μιας πόρτας αυτοκινήτου στη διαδρομή οχημάτων και ποδηλατών που πλησιάζουν προς τα πίσω. Το σύστημα υπενθύμισης πίσω καθισμάτων (RSRS) είναι μια άλλη καινοτομία που υπενθυμίζει στον οδηγό με προειδοποιήσεις και ηχητικές ειδοποιήσεις εάν έχει αφήσει ένα παιδί ή κατοικίδιο στο πίσω κάθισμα, βοηθώντας στην αποφυγή του κινδύνου ατυχημάτων «καυτού αυτοκινήτου».

Εκτός από αυτές τις πρόσθετες λειτουργίες, το νέο Yaris επωφελείται από αναβαθμίσεις σε καθιερωμένα χαρακτηριστικά Toyota Safety Sense. Το Adaptive Cruise Control (ACC) έχει αναθεωρηθεί για ταχύτερη απόκριση και λειτουργία με πιο φυσική και καθησυχαστική αίσθηση. Για παράδειγμα, όταν ένα άλλο όχημα κινείται στη λωρίδα κυκλοφορίας του Yaris, η επιβράδυνση είναι πιο σταδιακή. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει μεγαλύτερη ρύθμιση απόστασης από όχημα σε όχημα και η λειτουργία μείωσης ταχύτητας καμπύλης του συστήματος ενεργοποιείται νωρίτερα, δίνοντας πιο ομαλό έλεγχο ταχύτητας.

Αποτρέπει το ακούσιο πέρασμα

Νέα συστήματα έχουν προστεθεί στο ACC, σχεδιασμένα να κάνουν τις προσπεράσεις ασφαλέστερες. Η Υποστήριξη Πρόληψης Προσπέρασης αποτρέπει το ακούσιο πέρασμα από τη λάθος πλευρά ενός οχήματος («επιχείρηση») και το Προκαταρκτικό Έλεγχο Επιβράδυνσης/Σύνδεσης με φλας βοηθά τον οδηγό να επανέλθει με ασφάλεια στη λωρίδα κυκλοφορίας μετά την προσπέραση, με κατάλληλη ταχύτητα και απόσταση από άλλα οχήματα.

Το Lane Departure Alert έχει αναθεωρηθεί έτσι ώστε να αναγνωρίζει πότε ο οδηγός έχει βγει από τη λωρίδα όταν προσπαθεί να αποφύγει ένα εμπόδιο (πεζό ή άλλους χρήστες του δρόμου) και να ακυρώνει προσωρινά την Προειδοποίηση Αναχώρησης Λωρίδας.

Η λειτουργία κεντραρίσματος λωρίδας του Lane Trace Assist (LTA) έχει βαθμονομηθεί εκ νέου για να λειτουργεί με πιο φυσική αίσθηση και τώρα μόνο μια ρύθμιση του περιοριστή ταχύτητας με ένα πάτημα είναι το μόνο που χρειάζεται για να ταιριάζει με τις πληροφορίες σημάτων κυκλοφορίας που αναμεταδίδονται από το Road Sign Assist .

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v