Τα οφέλη από το υβριδικό σύστημα του ανανεωμένου Toyota Yaris Cross
Το Toyota Yaris Cross ενισχύεται και αποκτά ισχυρότερες επιδόσεις, μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου, ενώ προσφέρει ασφαλέστερη και ευκολότερη οδήγηση.
Το Toyota Yaris Cross ενισχύεται και αποκτά ισχυρότερες επιδόσεις, μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου, ενώ προσφέρει ασφαλέστερη και ευκολότερη οδήγηση.
Η Toyota έχει ενδυναμώσει όλες τις σημαντικές πτυχές του δημοφιλούς Yaris Cross, αναβαθμίζοντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συνετέλεσαν ώστε το συμπαγές SUV να κατακτήσει, μεταξύ πολλών ακόμα διακρίσεων, τον τίτλο 2022 World Urban Car κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους κυκλοφορίας του στην αγορά.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης επικεντρώνεται στα βασικά κριτήρια της κατηγορίας. Από τότε που παρουσιάστηκε το 2021, καθιερώθηκε γρήγορα ως ο ισχυρότερος και άκρως ανταγωνιστικός παίκτης στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των B-SUV. Συγχρόνως αποτελεί τον ηγέτη σε πωλήσεις στην κατηγορία του, που θεωρείται το πλέον ανταγωνιστικό τμήμα της κατηγορίας B. Επιπλέον, το Yaris Cross έχει γίνει το μοντέλο της Toyota με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.
Το Yaris Cross, κατασκευάζεται από την Toyota Motor Manufacturing France.
Ασφαλέστερη και ευκολότερη οδήγηση
Το ανανεωμένο Yaris Cross προσφέρει ισχυρότερες επιδόσεις, μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου, ασφαλέστερη και ευκολότερη οδήγηση με τα πιο πρόσφατα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης Toyota T-Mate, ψηφιακή εμπειρία και στιλιστικές λεπτομέρειες που τονίζουν τον σύγχρονο χαρακτήρα του, ενώ επωφελείται από την ποιότητα που προσφέρει η πλατφόρμα GA-B της Toyota.
Η Toyota αναμένει πως όλα τα οχήματα, πλην εκείνων που τροφοδοτούνται αποκλειστικά από αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% της κατηγορίας Β μεταξύ 2024 και 2026. Αυτό το ποσοστό αντιστοιχεί σε ετήσιες πωλήσεις της τάξης των τεσσάρων εκατομμυρίων.
Παράλληλα με το κορυφαίο σύστημα των 116 ίππων, διατίθεται το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης των 130 ίππων. Οι ονομασίες των συστημάτων κίνησης είναι Hybrid 115 και Hybrid 130. Το Hybrid 130 χρησιμοποιεί στοιχεία από την πιο πρόσφατη υβριδική τεχνολογία πέμπτης γενιάς της Toyota, αυξάνοντας την αποδοτικότητα, την ισχύ και την απόκριση.
Αύξηση της ενέργειας
Στο Hybrid 130, το καθιερωμένο πλήρως υβριδικό σύστημα των 1,5 λίτρων διαθέτει ένα νέο άξονα μετάδοσης κίνησης με μεγαλύτερο και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια (MG1). Αυτό, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις στη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU), προσφέρει αύξηση 12% στη συνολική απόδοση του συστήματος - από 116 ίππους σε 130 ίππους. Ταυτόχρονα, η ροπή του κινητήρα MG2 έχει αυξηθεί σε όλο το εύρος στροφών, με τη μέγιστη τιμή της να αυξάνεται κατά 30% από 141 σε 185 Nm.
Το αποτέλεσμα είναι η ταχύτερη επιτάχυνση, με τον χρόνο 0-100 χλμ./ώρα να μειώνεται κατά μισό δευτερόλεπτο φτάνοντας στα 10,7΄΄. Ο σχετικός χρόνος 80-120 χλμ./ώρα για μια τυπική προσπέραση, μειώνεται κατά 0,4 δευτερόλεπτα φτάνοντας στα 8,9΄΄. Όσον αφορά τις εκπομπές CO2, το νέο σύστημα κίνησης επιτυγχάνει τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία του με εκπομπές 101-116 γραμ./χλμ., ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι 4,5-5,2 λίτρα/100χλμ. Οι αντίστοιχες τιμές για το Hybrid 115 είναι 101-115 γραμ./χλμ. και 4,5-5,1 λίτρα/100χλμ.
Αποδοτικότερη οδήγηση
Η απόδοση θερμικού κινητήρα, του κινητήρα μετάδοσης κίνησης αλλά και της υβριδικής μπαταρίας έχει αυξηθει, το αυτοκίνητο διαθέτει πιο δυναμική αίσθηση και απόκριση που συνοδεύεται από επιτάχυνση και επιβράδυνση που αναβαθμίζουν κάθε μετακίνηση, προφέροντας αποδοτικότερη οδήγηση σε αστικούς δρόμους και αξιόπιστη επιτάχυνση για προσπεράσεις στον αυτοκινητόδρομο.
Η περαιτέρω βελτίωση της θερμικής απόδοσης του κινητήρα και η μείωση των απωλειών σε όλο το σύστημα μετάδοσης κίνησης μέσω του ακριβούς ελέγχου κάθε στοιχείου μεταφράζεται σε λιγότερη κατανάλωση ενέργειας, μείωση των εκπομπών CO2 και βελτίωση της αυτονομίας του οχήματος.
Μειωμένος θόρυβος
Η αυξημένη απόδοση της υβριδικής μπαταρίας σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί σε χαμηλότερους ρυθμούς περιστροφής κατά την εκκίνηση του οχήματος και την επιτάχυνση. Η ενίσχυση της απόκρισης στην αρχική φάση της επιτάχυνσης σημαίνει ότι οι στροφές του κινητήρα, ο θόρυβος και η ταχύτητα του αυτοκινήτου αυξάνονται αρμονικά. Αυτό μειώνει συγχρόνως το φαινόμενο της απότομης αύξησης των στροφών και του θορύβου όσο η ταχύτητα αυξάνεται, το οποίο σχετίζεται με τα κιβώτια ταχυτήτων με συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις μετάδοσης (CVT).