Το ρεαλιστικό όραμα της Renault Group για την βιώσιμη μετακίνηση

O γαλλικός όμιλος επιθυμεί να διαδραματίσει πιο ενεργό ρόλο στη βιώσιμη κι αυτόνομη μετακίνηση αναπτύσσοντας μια ηλεκτρική και προεξοπλισμένη πλατφόρμα minibus.

Το ρεαλιστικό όραμα της Renault Group για την βιώσιμη μετακίνηση

Η Renault Group έχει θέσει ένα ρεαλιστικό όραμα για την τεχνολογία, βασισμένο στην αρχή ότι αυτή έχει αξία μόνο εάν είναι κοινόχρηστη, οικονομικά προσβάσιμη και πραγματικά χρήσιμη σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.

Σε ό,τι αφορά τα ΙΧ, η Renault προσφέρει ήδη κορυφαίου επιπέδου συστήματα υποβοήθησης οδήγησης στα περισσότερα από τα μοντέλα της. Παρόλα αυτά, περαιτέρω αυτοματοποίηση ορισμένων λειτουργιών, με στόχο την επίτευξη πλήρους αυτονομίας του οχήματος, φαίνεται προς το παρόν απίθανη, δεδομένων των σημερινών κανονισμών, των προσδοκιών των πελατών και του κόστους της περίπλοκης αυτής τεχνολογίας.

Διάφορες λύσεις αυτοματισμών

Όσον αφορά τις δημόσιες συγκοινωνίες, στοχεύει να διαδραματίσει έναν ιδιαίτερα ενεργό ρόλο στη βιώσιμη και αυτόνομη μετακίνηση. Για το σκοπό αυτό αναπτύσσει μια ηλεκτρική, ρομποτική και προ-εξοπλισμένη πλατφόρμα miniBus, που θα φιλοξενεί διάφορες λύσεις αυτοματισμών, από εξειδικευμένους συνεργάτες.

Τα πειράματα έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια, ενώ άλλα πρόκειται να ανακοινωθούν μέσω της WeRide, του παγκόσμιου ειδικού στα αυτόνομα οχήματα, με μια πρώτη επίδειξη αυτόνομης οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του τουρνουά τένις του Roland-Garros 2024.

Η στρατηγική των αυτόνομων οχημάτων 

Υπάρχει μια διεθνής συμφωνία σχετικά με τα 6 επίπεδα της «αυτοματοποιημένης και αυτόνομης οδήγησης», που αρχίζουν από το επίπεδο L0, χωρίς καμία υποβοήθηση οδήγησης, έως το επίπεδο L5, το απόλυτο επίπεδο στο οποίο το όχημα είναι πλήρως αυτόνομο σε όλες τις καταστάσεις και κινείται χωρίς χειριστή/οδηγό.

Στην περίπτωση των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, επικεντρώνει τις προσπάθειές του στο επίπεδο L2 ή ακόμα και στο L2+, με αρκετά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ή η αυτόματη λειτουργία προσπέρασης. Αν και υποβοηθούμενος, ο οδηγός εξακολουθεί να έχει τον έλεγχο της οδήγησης.

Πολύπλοκα περιβάλλοντα

Υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα τεχνολογικής πολυπλοκότητας μεταξύ της αυτονομίας του επιπέδου L2 και του επιπέδου L3, επειδή το όχημα πρέπει να μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια σε πολύπλοκα περιβάλλοντα, αλλά με περιορισμένη επαγρύπνηση από την πλευρά του οδηγού. Σε αυτό το στάδιο, το κόστος που θα επιβάρυνε τους πελάτες, σε σχέση με τα οφέλη που θα προέκυπταν από την αυτόνομη οδήγηση, θα καθιστούσε τη ζήτηση περιορισμένη ή ακόμη και μηδενική.

Ταυτόχρονα, διασφαλίζει ότι η αρχιτεκτονική των οχημάτων της Renault Group μπορεί να εξελιχθεί προς την αυτονομία της οδήγησης, εάν οι προσδοκίες, οι κανονισμοί ή το κόστος των τεχνολογιών, καταστήσουν οικονομικά συμφέρουσα  αυτή την προοπτική.

Από την άλλη, σε ό,τι αφορά στα δημόσια ΜΜΜ, εκτιμά ότι η ανάγκη για αυτόνομα mini Buses υπολογίζεται σε αρκετές χιλιάδες τα επόμενα χρόνια.

Αυτόνομο miniBus

Στην Ευρώπη, περισσότερες από 400 μεγάλες πόλεις θα υιοθετήσουν σταδιακά το μέτρο των ζωνών χαμηλών εκπομπών ρύπων για τις μετακινήσεις των κατοίκων τους.

Πεπεισμένη για τα οφέλη των αυτόνομων δημόσιων συγκοινωνιών, η Renault διεξάγει εδώ και αρκετά χρόνια δοκιμές για να καθορίσει την καλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες των τοπικών αρχών, όπως συμβαίνει με το «Mach 2 project» που ανακοινώθηκε το 2023, στο πλαίσιο του οποίου από το 2026 θα διατίθεται ένας στόλος από αυτοματοποιημένα ηλεκτρικά minibuses, ενσωματωμένα στο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών του Chateauroux Metropole (Γαλλία).

Σε τελικό στάδιο, αυτές οι δοκιμές θα οδηγήσουν τον γαλλικό όμιλο να προσφέρει μια ρομποτική πλατφόρμα ηλεκτρικών miniBuses με βάση το νέο Master, ικανή να ενσωματώνει λύσεις αυτοματισμού από εξειδικευμένους συνεργάτες όπως η EasyMile, η Milla και η WeRide.

Τα πιο ευέλικτα, αυτόνομα miniBuses θα μπορούν να λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια 24/7 και θα αποτελούν εναλλακτική λύση μηδενικών εκπομπών ή αποτελεσματικό συμπλήρωμα των υπαρχουσών λύσεων (τρένο, τραμ, λεωφορείο), όσον αφορά στο κόστος και τις εκπομπές CO2/χλμ. ανά επιβάτη. Το επιπλέον κόστος της ρομποτοποίησης και του αυτοματισμού θα μπορούσε να αντισταθμιστεί από την απουσία οδηγών. Για την εύρυθμη λειτουργία του στόλου οχημάτων, θα απαιτηθεί ένα απλό σύστημα εξ αποστάσεως παρακολούθησης και ελέγχου.

WeRide

Έχει ξεκινήσει μια νέα συνεργασία με τη WeRide, έναν παγκοσμίου φήμης γνώστη της αυτόνομης οδήγησης, με στόχο την εμπορική ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας οχημάτων με επίπεδο αυτονομίας L4, ικανών δηλαδή να διαχειρίζονται από μόνα τους καταστάσεις οδήγησης, σε ένα καθορισμένο τομέα κίνησης, με εξ αποστάσεως έλεγχο, χωρίς οδηγό/χειριστή.

Μαζική αυτόνομη κινητικότητα

Όταν, το 2018, η Alliance Ventures επένδυσε στη νεοσύστατη εταιρεία WeRide, η οποία τότε έκλεινε μόλις ένα χρόνο λειτουργίας, προέβλεψε την έντονη μελλοντική ανάγκη για μαζική αυτόνομη κινητικότητα. Έκτοτε η WeRide έχει γίνει παγκόσμια δύναμη στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων, με περισσότερα από 700 αυτόνομα οχήματα σε λειτουργία (συμπεριλαμβανομένων 300 minibuses) που έχουν διανύσει περισσότερα από 28 εκατομμύρια χιλιόμετρα στην Ασία, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αμερική, αλλά σύντομα και στην Ευρώπη, χάρη στο γαλλικό όμιλο.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v