Οδηγούμε το νέο VW Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 150 DSG

Η Volkswagen ανασχεδίασε πλήρως την τρίτη γενιά του best seller της, το οποίο λανσάρεται στην Ελλάδα με αρχική τιμή τα 34.400 ευρώ.

Οδηγούμε το νέο VW Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 150 DSG

Αποστολή στην Αρκαδία

Η VW πρόσθεσε στη γκάμα της την τρίτη γενιά του SUV Tiguan. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο το οποίο διαδέχεται το παγκόσμιο best seller της κατηγορίας του. H Kosmocar, οργάνωσε δημοσιογραφική αποστολή στην Αρκαδία για να οδηγήσουμε και να αξιολογήσουμε το νέο μοντέλο, το οποίο λανσάρεται και στην ελληνική αγορά με αρχική τιμή 34.300 ευρώ. Αυτή η τιμή αφορά την βασική έκδοση 1.5 eTSI MHEV ACT 130 ίππων DSG.

Η Volkswagen ανασχεδίασε πλήρως την τρίτη γενιά του best seller της - οι πωλήσεις του ξεπερνούν μέχρι στιγμής τις 7,6 εκατ. μονάδες - και το αναβάθμισε σε όλους τους τομείς. Χάρη στις σημαντικές βελτιώσεις στην αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,28 αντί για 0,33) και στα υπερσύγχρονα συστήματα κίνησης, είναι ένα από τα πιο αποδοτικά SUV της μεσαίας κατηγορίας.

Plug-in Hybrid

Τέσσερα από τα οκτώ συνολικά κινητήρια σύνολα είναι καινούργια υβριδικά. Η γκάμα ξεκινά από δύο ήπια υβριδικά συστήματα 48 V (eTSI) και καταλήγει σε δύο plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης. Τα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης, προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χλμ. και καθιστούν το Tiguan ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Ο συνδυασμός του ηλεκτροκινητήρα και του νέου turbo κινητήρα βενζίνης 1.5 παρέχει συνδυασμένη αυτονομία άνω των 900 χλμ. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις ακόμη και στη βασική το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (DSG).

Η Volkswagen έχει εξελίξει δύο εντελώς νέες plug-in υβριδικές μονάδες κίνησης. Αποδίδουν συνδυαστικά είτε 204, είτε 272 ίππους. Χάρη σε μια μπαταρία που έχει χωρητικότητα 19,7 kWh, η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί από τα περίπου 60 χλμ. του προηγούμενου μοντέλου σε περίπου 120 χλμ. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με έως και 11 kW σε οικιακό wall box εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και με έως και 50 kW σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC).

Mild Hybrid

Η Volkswagen προσφέρει την 3η γενιά του Tiguan με δύο νέες υβριδικές μονάδες 48 V. Αυτοί οι κινητήρες eTSI αποδίδουν 130 ίππους είτε 150 ίππους. Και οι δύο εκδόσεις eTSI διαθέτουν ενεργή διαχείριση κυλίνδρων (Active Cylinder Management - ACT).

Παράλληλα με τους τέσσερις υβριδικούς κινητήρες, είναι διαθέσιμο και με δύο turbo κινητήρες πετρελαίου (TDI) 2.0, απόδοσης 150 είτε 193 ίππων. Οι 2.0 TSI και το Tiguan 2.0 TDI των 193 ιππων διαθέτουν στάνταρ τετρακίνηση 4MOTION. Η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης των τετρακίνητων εκδόσεων φτάνει τα 2.300 κιλά. Όλα τα υπόλοιπα Tiguan έχουν κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Όλες οι ήδη διαθέσιμες εκδόσεις κίνησης του νέου Tiguan με μια ματιά:

Plug-in υβριδικά: eHybrid 204 ίππων, eDSG 6 σχέσεων, μετάδοση στους εμπρός τροχούς. eHybrid, 272 ίππων, eDSG 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς. Ήπια υβριδικά: 1.5 eTSI, 130 ίππων, DSG 7 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς. 1.5 eTSI, 150 ίππων, DSG 7 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς. Turbo κινητήρες πετρελαίου: 2.0 TDI, 150 ίππων, DSG 7 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς. 2.0 TDI, 193 ίππων, DSG 7 σχέσεων, 4MOTION. Turbo κινητήρες βενζίνης: 2.0 TSI, 204 ίππων, DSG 7 σχέσεων, 4MOTION. 2.0 TSI 265 ίππων, DSG 7 σχέσεων, 4MOTION.

Βέλτιστη συνδεσιμότητα

Η καινούργια σχεδίαση του ταμπλό με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του modular infotainment matrix (MIB4) είναι ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό του στυλ. Είναι διαισθητικό στη λειτουργία, προσφέρει βέλτιστη συνδεσιμότητα και έχει καθαρό και έξυπνο σχεδιασμό. Οι επιμέρους τομείς περιλαμβάνουν το νέο Digital Cockpit Pro (ψηφιακός πίνακας οργάνων με αντι-ανακλαστική επίστρωση σε μορφή tabletlandscape), μια μεγάλη οθόνη infotainment με διαγώνιο 32,8 cm [12,9 ίντσες / προαιρετικά 38,1 εκατ. (15,0 ίντσες)] με εντελώς νέα δομή μενού και γραφικών, ένα καινούργιο head-up display1 (προβολή στο παρμπρίζ) και το νέο κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD. O ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA είναι επίσης νέος. Επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό πολυάριθμων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φυσικής γλώσσας. Επιπλέον, ο IDA απαντά σε ερωτήσεις για όλα τα πιθανά θέματα. Για να το κάνει αυτό, το σύστημα έχει πρόσβαση σε online βάσεις δεδομένων και - ως νέο χαρακτηριστικό - στο ChatGPT (τεχνητή νοημοσύνη, AI). Το ChatGPT θα είναι διαθέσιμο ως αναβάθμιση.

Υψηλής ποιότητας υλικά

Το εσωτερικό του Tiguan ορίζει ένα νέο πρότυπο με τα υψηλής ποιότητας υλικά και την κατασκευή του, καθώς και με προαιρετικές λεπτομέρειες, όπως οι διακοσμητικές ραφές και τα στοιχεία αντίθεσης στις επιφάνειες. Τα νέα εμπρός καθίσματα ergoActivePlus με πνευματική οσφυϊκή στήριξη τεσσάρων σημείων και νέα πνευματική λειτουργία μασάζ πίεσης 10 σημείων, ταιριάζουν απόλυτα με τον υψηλής ποιότητας χαρακτήρα αυτού του SUV. Επιπλέον μπορεί να ρυθμιστεί η αυτόματη ενεργοποίηση της θέρμανσης και του εξαερισμού των καθισμάτων, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία.

Πλούσιος εξοπλισμός στη βασική έκδοση

Προσφέρεται στην εισαγωγική έκδοση Tiguan, στη μεσαία έκδοση Life, στην ειδική έκδοση More και στην κορυφαία έκδοση R-Line. Η εισαγωγική έκδοση του Tiguan φέρει στον βασικό εξοπλισμό στοιχεία όπως το Digital Cockpit Pro, την οθόνη των 32,8 cm (12,9 ιντσών) του συστήματος infotainment, το Driving Experience Control, το σύστημα ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία Car2X, τον πρόσθετο κεντρικό αερόσακο (εμπρός) και τους πλευρικούς αερόσακους πίσω, τον αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών Climatronic, τις θύρες USB-C με δυνατότητα φόρτισης 45 Watt (εμπρός), τις μαύρες ράγες οροφής και τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης όπως Side Assist & Rear Cross Traffic Alert(Σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα επιτήρησης πίσω κυκλοφορίας και υποβοήθηση εξόδου από θέση στάθμευσης), Front Assist με CityEmergency Braking και Pedestrian και Cyclist Monitoring (Λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών), Front Cross Traffic Assist (προειδοποίησης οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδησης), Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), Rear View Κάμερα οπισθοπορείας, προηγμένο σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και Dynamic Road Sign Display(Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας). Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.

Ισορροπημένο αυτοκίνητο

Κατά την διάρκεια της επίσημης παρουσίασης οδηγήσαμε και τις δυο διαθέσιμες εκδόσεις, 1.5 MHEV 150 ίππων DSG Life και 1.5 MHEV 150 ίππων DSG R-Line (με ζάντες 19 και 20 ιντσών). Από τα πρώτα χιλιόμετρα  διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο που πάρα τις μεγάλες διαστάσεις του, είναι ευέλικτο και δεν κουράζει τον οδηγό.

Όπως σε κάθε μοντέλο της VW, έτσι και στο Tiguan, ξεχωρίζουν η ποιότητα της κατασκευής και τα υψηλά χαρακτηριστικά του πλαισίου. Στο δρόμο συμπεριφέρεται σαν ένα ενιαίο τμήμα. Απουσιάζουν οι θόρυβοι, οι κραδασμοί και οι ταλαντώσεις. Προσεφέρει άνετο και ήσυχο ταξίδι. Το σύστημα διεύθυνσης έχει την κατάλληλη ποσότητα υποβοήθησης και δεν επιβαρύνει τον οδηγό στους χειρισμούς στους δρόμους με πολλές στροφές. Μας έκανε εντύπωση η απόδοση του μοτέρ και η σχετικά χαμηλή κατανάλωση. Οι μηχανικοί έχουν προσέξει κάθε λεπτομέρεια και εξασφάλισαν ένα άρτιο σύνολο που εκτιμάμε ότι αξίζει τα λεφτά του.

Οι τιμές για το νέο VW Tiguan ξεκινούν από τις 34.300 ευρώ (1.5 eTSI MHEV ACT 130 ίππων DSG).

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v