Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποζημιώνουν τις εταιρείες leasing

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να αποζημιώνουν τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης εξαιτίας της σημαντικής πτώσης τιμών στα μεταχειρισμένα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποζημιώνουν τις εταιρείες leasing

Η ραγδαία πτώση των τιμών των μεταχειρισμένων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποζημιώσουν τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, για να καλυφθεί μέρος της ζημίας που έχουν υποστεί λόγω της αγοράς των πανάκριβων EV.


Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης απαιτούν παραχωρήσεις από τους κατασκευαστές EV, συμπεριλαμβανομένων συμφωνιών στις οποίες προβλέπεται ότι οι κατασκευαστές EV θα αγοράζουν πίσω τα οχήματα μηδενικών ρύπων, για να προστατεύσουν τον ισολογισμό τους από μεγάλες ζημίες. Η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και των EV εκτιμάται ότι αγγίζει τα 1,2 τρις δολάρια, αναφέρει το Automotive News Europe.


Οι αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να αποζημιώνουν τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης για τη διολίσθηση της αξίας των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι μειώσεις των τιμών της Tesla πλήττουν τον κλάδο. Η Tesla προσπαθεί να πουλήσει όσο περισσότερα EV μπορεί για να μην υποχρεωθεί να αντιμετωπίσει υψηλά πρόστιμα, από την πολιτική των ρύπων, που καθορίζει πολλές παραμέτρους στη κατασκευή και την χρήση των οχημάτων.
Η Ayvens, η μεγαλύτερη εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης σημάτων, έχει ήδη λάβει επιταγές τις τελευταίες εβδομάδες για να αντισταθμίσει την πτώση των τιμών, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Tim Albertsen.

Οι τιμές των μεταχειρισμένων EV μειώθηκαν κατακόρυφα πέρσι καθώς η εξασθένηση της ζήτησης για νέα αυτοκίνητα EV, υποχρέωσε την Tesla να μειώσει τις τιμές των μοντέλων της, αναγκάζοντας και άλλους κατασκευαστές EV να ακολουθήσουν τη ίδια αδιέξοδη πολιτική. Οι κινήσεις αντηχούν μέσω εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης, όπως η Societe Generale Ayvens και η BNP Paribas Arval, οι οποίες λειτουργούν ως μεσάζοντες στην αγορά εταιρικών αυτοκινήτων που αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% των πωλήσεων στην περιοχή.

Συνήθως, οι συμφωνίες χρηματοδοτικής μίσθωσης βασίζονται στην εκτιμώμενη αξία χρήσης ενός οχήματος τη στιγμή που λήγει η σύμβαση, με πληρωμές που έχουν σχεδιαστεί για την κάλυψη των αποσβέσεων. Εάν η αξία πέσει περισσότερο από το αναμενόμενο, όπως πρόσφατα για τα EV, οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης χάνουν χρήματα από αυτά τα αυτοκίνητα.

Μια σειρά από αυτοκινητοβιομηχανίες αξιοποιούν τις δυνατότητες των εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης, για να πουλήσουν τα αυτοκίνητα που παράγουν. Οι Volkswagen Financial Services, Stellantis, Credit Agricole's Leasys, Mercedes-Benz Mobility κ.α. αποτελούν μέρος του δικτύου απορρόφησης των αυτοκινήτων.

Η Ayvens, που δημιουργήθηκε το 2022 από τη συγχώνευση της ALD Automotive και της LeasePlan, έχει περισσότερα από μισό εκατομμύριο EV στο στόλο της. Η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες με αυτοκινητοβιομηχανίες για να καλύψει τον κίνδυνο απώλειας μεγάλων ποσών που αφορούν την απόσβεση - όπως συμφωνίες για εκ νέου μίσθωση καλοσυντηρημένων αυτοκινήτων για δεύτερη ή τρίτη φορά - είπε ο Albertsen.

Τροφοδοτούμενα από γενναιόδωρες επιδοτήσεις και φορολογικές ελαφρύνσεις, τα εταιρικά αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ευρώπη, με τις Volkswagen, Stellantis και BMW να ηγούνται μιας αγοράς με σχεδόν 13 εκατ. μονάδες πέρσι. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούσαν πέρσι σχεδόν το 16% των πωλήσεων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συμμορφωθούν με τα αυστηρότερα επίπεδα εκπομπών του στόλου ή να πληρώσουν πρόστιμα. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το επιτρεπόμενο επίπεδο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθεί το επόμενο έτος, με τη Volkswagen να είναι ακόμα αρκετά μακριά, σύμφωνα με ανάλυση της Jato. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων πρέπει να αποτελούν το 22% των πωλήσεων φέτος και το 2025 να φθάσουν το 28%.

Αλλά χωρίς σταθερή τιμολόγηση στην αγορά των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, ο στόχος της Ευρώπης για σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035 αποκτά μια ακόμη αρνητική παράμετρο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v