Η Ιταλία θα επιδοτήσει τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η κυβέρνηση της Ιταλίας εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να υποστηρίξει την αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) με επιδοτήσεις συνολικού ύψους 930 εκατ. ευρώ.
Η κυβέρνηση της Ιταλίας εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να υποστηρίξει την αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) με επιδοτήσεις συνολικού ύψους 930 εκατ. ευρώ.
Το πρόγραμμα της ιταλικής κυβέρνησης στοχεύει στην ενίσχυση των ασθενέστερων οικονομικά πολιτών που επιθυμούν να αποσύρουν το παλαιό τους αυτοκίνητο που φέρει θερμικό κινητήρα(βενζίνη είτε ντίζελ) με ένα νέο αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων. Οι επιδοτήσεις αν τελικά εγκριθούν θα δοθούν σε οικογένειες με χαμηλό εισόδημα και αφορούν την αγορά αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Ιταλία, αναφέρει το Bloomberg.
Κίνητρα έως 13.750 ευρώ
Το πακέτο, που συζητείται από το υπουργείο Βιομηχανίας της Ιταλίας, περιλαμβάνει οικονομικά κίνητρα ύψους έως και 13.750 ευρώ τα οποία θα δοθούν σε πολίτες με ετήσιο εισόδημα μικρότερο από 30.000 ευρώ αρκεί να αποσύρουν τα παλαιά ρυπογόνε αυτοκίνητα τους τεχνολογίας Euro 2, τα οποία είναι άνω των 20 ετών και να αγοράσουν νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Γερασμένος στόλος
Ο στόχος, σύμφωνα με το έγγραφο που επικαλείται το Bloomberg, είναι «η αλλαγή του στόλου οχημάτων της Ιταλίας, ο οποίος είναι ένας από τους παλαιότερους στην Ευρώπη, με τουλάχιστον 11 εκατ. αυτοκίνητα Euro 3 ή οχήματα χαμηλότερης κατηγορίας».
Ιταλικά μοντέλα EV
Το σχέδιο θα υποστηρίξει οικογένειες με χαμηλό εισόδημα και την αγορά αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στη χώρα.
Το σχέδιο θα παρουσιαστεί σε συνάντηση με εκπροσώπους του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας την 1η Φεβρουαρίου, σύμφωνα με εκπρόσωπο του υπουργείου βιομηχανίας.
Αύξηση της παραγωγής
Η Stellantis στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή στην Ιταλία στο 1 εκατ. μοναδες. Η Ιταλία σταθμίζει κίνητρα για να μειώσει το πλεονέκτημα της χαμηλής τιμής των κινεζικών EV, αναφέρει η έκθεση
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ιταλία αυξήθηκαν κατά 19% το 2023 σε σχέση με το 2022. Πουλήθηκαν περίπου 1,57 εκατ., σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών που δημοσιεύθηκαν στις αρχές της εβδομάδας.
Εκτός στόχου
Το μερίδιο των EV στην αγορά της Ιταλίας είναι χαμηλότερο από ό,τι σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες με αντίστοιχη οικονομική δύναμη.
Αξίζει να τονισθεί ότι μετά μερικά χρόνια που καταγράφηκαν αυξανόμενες πωλήσεις των EV, οι ενδείξεις βραδύτερης απορρόφησης των EV εμφανίστηκαν έντονα το 2023.
Ανησυχούν Audi και Mercedes-Benz
Η Audi ανακαλεί τα σχέδιά της για την κυκλοφορία EV για να αποφύγει την επιβάρυνση των εργοστασίων και των αντιπροσώπων εν μέσω βραδύτερης αύξησης των πωλήσεων.
Τον Οκτώβριο, ο οικονομικός διευθυντής της Mercedes-Benz, Harald Wilhelm, περιέγραψε τον ανταγωνισμό στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων ως «βίαιο» και ανθυγιεινό.
Προσπάθεια για φθηνά EV
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι απίθανο να επιτύχει τους στόχους της για τα EV στο τέλος της δεκαετίας εάν δεν βελτιώσει τη βιομηχανική της πολιτική και οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποτύχουν να κυκλοφορήσουν σύντομα φθηνότερα EV, ανέφεραν σε σημείωμα αναλυτές της Citi με επικεφαλής τον Harald Hendrikse.