Οδηγούμε το πιο μικρό μοντέλο της Lexus, το LBX
Γράψαμε χιλιόμετρα στη Βαλένθια της Ισπανίας με το νέο Lexus και μεταφέρουμε εντυπώσεις από το ιαπωνικό μοντέλο.
Γράψαμε χιλιόμετρα στη Βαλένθια της Ισπανίας με το νέο Lexus και μεταφέρουμε εντυπώσεις από το ιαπωνικό μοντέλο.
Αποστολή στην Ισπανία
Η Lexus, άλλαξε την κατεύθυνση της και επιτίθεται με πρωτοφανή σφοδρότητα στη κατηγορία των αυτοκινήτων που αποτελεί την πρώτη προτίμηση των ευρωπαίων οδηγών, την B SUV. Όλες οι μάρκες αυτοκινήτων θέλουν να κατακτήσουν αυτή την κατηγορία γιατί εκεί έχει στραφεί η πλειοψηφία των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων.
Το νέο απόκτημα της Lexus, ονομάστηκε LBX, έχει μήκος 4.190 χιλ. και αναβαθμίζει την αξία του υβριδικού συστήματος που δημιούργησε η Toyota.
Ανταγωνισμός στα premium
Με το Lexus LBX, διανύσαμε περίπου 400 χλμ. στη Βαλένθια της Ισπανίας για να αξιολογήσουμε τα χαρακτηριστικά του και να διαπιστώσουμε αν έχει την ικανότητα να ανταγωνισθεί τα αλλά δυο premium μοντέλα της κατηγορίας Β SUV, τα Audi Q2 και MINI Countryman.
Με δυο λόγια πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους ανταγωνιστές του καθώς είναι εξοπλισμένο με ότι καλύτερο διαθέτει η ιαπωνική μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων.
Υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας
Κάτω από το καπό του πολυτελούς ιαπωνικού αυτοκινήτου έχει τοποθετηθεί με την γνωστή ιαπωνική μεθοδολογία και προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια το υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας.
Πρόκειται για το πιο πολύτιμο στοιχείο του αυτοκινήτου αλλά και της μητρικής Toyota.
Το LBX διαθέτει ένα νέας Γενιάς Hybrid Electric σύστημα κίνησης που είναι τόσο αποδοτικό όσο και ρυθμισμένο για άμεση και υψηλής απόκρισης επιτάχυνση που συνήθως χαρακτηρίζει τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Το σύστημα αποδίδει συνολική ισχύ 136 ίππων με μέγιστη ροπή 185 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 ΄΄ για το προσθιοκίνητο μοντέλο και 9,6΄΄ για το τετρακίνητο. Οι επίσημες τιμές του συνδυασμένου κύκλου WLTP δείχνουν κατανάλωση από 4,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 100 γραμ./χλμ.
Κινητήρας 1.5
Ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.5 λειτουργεί με θερμoδυναμική απόδοση παγκόσμιας κλάσης, η οποία υποστηρίζεται από τεχνολογία καύσης υψηλής ταχύτητας και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όπως οι ευθείς αυλοί εισαγωγής και οι έδρες των βαλβίδων εισαγωγής που έχουν υποστεί επεξεργασία με λέιζερ. Άλλα βασικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν εξαιρετικά ελαφριά έμβολα σχεδιασμένα για λειτουργία σε υψηλές στροφές και φέρουν επίστρωση ρητίνης στις ποδιές που μειώνει τις τριβές με τα χιτώνια των κυλίνδρων.
Κιβώτιο υβριδικού συστήματος
Το υβριδικό σύστημα με κινητήρα μικρού κυβισμού της Lexus χρησιμοποιεί ένα νέο κιβώτιο, το οποίο είναι σχεδιασμένο για εξοικονόμηση βάρους και χώρου. Παρόλα αυτά, έχει 17% υψηλότερη απόδοση από τις συμβατικές μονάδες ίδιου μεγέθους, με κορυφαία για την κατηγορία κατανάλωση καυσίμου, και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Ένας συνδυασμός εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), σχεδιασμός ανάπτυξης με εστίαση στο μοντέλο (MBD) και μετρήσεων ακριβείας, χρησιμοποιήθηκαν στον επανασχεδιασμό του κιβωτίου ώστε να μειωθεί το μέγεθος τόσο του συστήματος μετάδοσης κίνησης όσο και της μονάδας του κιβωτίου.
Νέα διπολική υβριδική μπαταρία
Το LBX, μετά το Νέο RX, είναι το δεύτερο μοντέλο της Lexus που επωφελείται από μια νέα διπολική υβριδική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH) υψηλής απόδοσης.
Η πρωτοποριακή τεχνολογία επιτρέπει την επίτευξη υψηλότερης πυκνότητας ισχύος από μια πιο συμπαγή και ελαφριά μονάδα μπαταρίας. Η υστέρηση απόκρισης μειώνεται κατά το ήμισυ, γεγονός που συμβάλλει σε ζωηρές επιδόσεις, με παροχή πλούσιας ροπής σε χαμηλές ταχύτητες που συνήθως χαρακτηρίζει τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Επίσης, επωφελείται από ένα επανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης που συνεισφέρει στην παράταση της διάρκειας ζωής και της απόδοσής της.
Ολόκληρη η μονάδα της μπαταρίας φιλοξενείται κάτω από τα πίσω καθίσματα, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει τους διαθέσιμους χώρους στην καμπίνα ή τον χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος.
Hybrid Control System
Το Hybrid Control System αξιοποιεί την αυξημένη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και της υβριδικής μπαταρίας ώστε να προσφέρει άμεση απόκριση κατά την εκκίνηση και μία αίσθηση συνεχούς επιτάχυνσης. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα υβριδικά συστήματα, η απόκριση έχει αυξηθεί κατά περίπου 30% και η αρχική επιτάχυνση κατά περίπου 20% - η επιτάχυνση είναι διαρκής, χωρίς την αίσθηση μείωσης της ώθησης.
Το σύστημα υποστηρίζει επίσης την οδηγική απόλαυση, υποβοηθώντας τόσο την επιτάχυνση όσο και την επιβράδυνση σε ορεινές διαδρομές, ώστε να μην απαιτείται περισσότερο γκάζι στην ανηφόρα και φρένο στην κατηφόρα.
Με την υβριδική μπαταρία να συνεισφέρει περισσότερη ισχύ κατά την εκκίνηση, οι στροφές του κινητήρα είναι περίπου 20% χαμηλότερες, οπότε υπάρχει μια πιο ευχάριστη, γραμμική σχέση μεταξύ της χρήσης του γκαζιού από τον οδηγό και του ήχου του κινητήρα.
Το σύστημα ανιχνεύει πότε το αυτοκίνητο αρχίζει να κινείται σε κατηφόρα και εφαρμόζει αυτόματα τον έλεγχο επιβράδυνσης, ακόμη και όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου.
Predictive Efficient Drive
Το Predictive Efficient Drive προβλέπει τη συμπεριφορά του οδηγού και τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες για τη βελτιστοποίηση της φόρτισης ή της εκφόρτισης της υβριδικής μπαταρίας σύμφωνα με τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Αυτή η έξυπνη λειτουργία συμβάλλει στη βελτίωση της αποδοτικότητας καυσίμου. Συνεργάζεται με την πλοήγηση που βασίζεται σε cloud, συλλέγοντας δεδομένα όταν ακολουθεί μια διαδρομή που χρησιμοποιείται τακτικά από τον οδηγό. Μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Το Predictive Efficient Drive έχει δυο λειτουργίες το Predictive Deceleration Support και το Predictive State of Charge Control.
Το Predictive Deceleration Support αναγνωρίζει τοποθεσίες στη διαδρομή που είναι κατάλληλες για υποστήριξη επιβράδυνσης και τις εμφανίζει ως εικονίδια στην οθόνη πλοήγησης. Καθώς το αυτοκίνητο πλησιάζει στα εν λόγω σημεία, η αναγεννητική πέδηση αυξάνεται για να υποστηρίξει τον οδηγό (η λειτουργία αυτή είναι ενεργή ακόμη και όταν δεν χρησιμοποιείται πλοήγηση διαδρομής). Η αύξηση της αναγεννητικής πέδησης παρέχει επίσης πιο αποτελεσματική φόρτιση της μπαταρίας.
Το σύστημα χρησιμοποιεί το Predictive State of Charge Control (SOC) κατά τη διάρκεια της καθοδήγησης διαδρομής για να εντοπίζει περιοχές όπως μια ανηφόρα ή κυκλοφοριακή συμφόρηση έως και 10 χιλιόμετρα μπροστά και να καθορίζει την αποτελεσματική φόρτιση ή εκφόρτιση της μπαταρίας. Για παράδειγμα, το σύστημα ελέγχου Downhill SOC θα χρησιμοποιήσει τη φόρτιση της μπαταρίας πριν φτάσει σε ένα κατηφορικό τμήμα της διαδρομής, ώστε να μη χαθεί η ευκαιρία ανάκτησης ενέργειας. Το σύστημα ελέγχου Congestion SOC φορτίζει προληπτικά τη μπαταρία πριν το όχημα φτάσει σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, χρησιμοποιώντας πληροφορίες από τα live δελτία κυκλοφορίας. Δυνητικά, αυτό μειώνει τον αριθμό των εκκινήσεων του κινητήρα όταν το όχημα κινείται σε αργή κυκλοφορία.
Τετρακίνηση E-Four
Με την επιλογή της τετρακίνησης E-Four της Lexus, η αυτοπεποίθηση του οδηγού μπορεί να αυξηθεί απολαμβάνοντας ασφαλή και σταθερή απόδοση όταν στρίβει ή εκκινεί σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Το σύστημα εισάγει έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και κατευθύνει αυτόματα το κατάλληλο επίπεδο κινητήριας ισχύος στους πίσω τροχούς. Το συμπαγές, αποδοτικό σε κατανάλωση σύστημα μπορεί να μεταβάλλει την αναλογία της ροπής κίνησης ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς σε μια αναλογία από 100:0 έως 20:80.
Στο δρόμο
Μόλις ξεκινήσει το Lexus LBX, σε μεταφέρει σε έναν διαφορετικό κόσμο που χαρακτηρίζεται από τα νέα στοιχεία της σύγχρονης αυτοκίνησης. Όλα τα συστήματα λειτουργούν με άψογο τρόπο για να εξασφαλίσουν το ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο άνεσης, ασφάλειας και ευχάριστης αίσθησης. Κυλά σαν να μην έχει ρόδες. Τόσο καλή και εξευγενισμένη είναι η ποιότητα κύλισης του πολυτελούς ιαπωνικού αυτοκινήτου. Όπως μας ενημέρωσαν τα στελέχη της Lexus, δόθηκε μεγάλη προσοχή στη κατασκευή του αυτοκινήτου, στην επιλογή των υλικών και των ρυθμίσεων για να επιτύχουν τα στάνταρ που χαρακτηρίζουν ένα αυτοκίνητο, premium.
Η απόδοση του υβριδικού συστήματος είναι άκρως ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά τον στιγμιαίο θόρυβο που παράγει το αυτόματο κιβώτιο όταν ζητηθεί από τον οδηγό άμεση επιτάχυνση. Δεν αποτελεί όμως μειονέκτημα του Lexus LBX γιατί αυτή η παρατήρηση συνοδεύει όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα με ανάλογο σύστημα παραγωγής ενέργειας.
Ο τιμοκατάλογος του νέου Lexus LBX, ξεκινά από τα 31.300 ευρώ. Πολύ καλή τιμή! Οι παραδόσεις ξεκινούν τον Μάρτιο του 2024.