Η Renault αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να μειώσει τον χρόνο παραγωγής των EV

Η Renault χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να μειώσει τον χρόνο παραγωγής των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τι είναι όμως η τεχνητή νοημοσύνη;

Η Renault αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να μειώσει τον χρόνο παραγωγής των EV

Η τεχνητή νοημοσύνη (TN) είναι ένα ακόμη σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο ως τεχνολογία του μέλλοντος. Τι είναι όμως είναι η τεχνητή νοημοσύνη ακριβώς και πώς επηρεάζει τις ζωές μας;

Αναφέρεται στην ικανότητα μιας μηχανής να αναπαράγει τις γνωστικές λειτουργίες ενός ανθρώπου, όπως είναι η μάθηση, ο σχεδιασμός και η δημιουργικότητα.

Επιλύουν προβλήματα

Η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά τις μηχανές ικανές να «κατανοούν» το περιβάλλον τους, να επιλύουν προβλήματα και να δρουν προς την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου. Ο υπολογιστής λαμβάνει δεδομένα (ήδη έτοιμα ή συλλεγμένα μέσω αισθητήρων, π.χ. κάμερας), τα επεξεργάζεται και ανταποκρίνεται βάσει αυτών.

Τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης είναι ικανά να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους, σε ένα ορισμένα βαθμό, αναλύοντας τις συνέπειες προηγούμενων δράσΕων και επιλύοντας προβλήματα με αυτονομία.

Ποια η σημασία της τεχνητής νοημοσύνης;

Μερικές τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης έκαναν την εμφάνισή τους εδώ και περισσότερο από 50 χρόνια. Η εξέλιξη, ωστόσο, των ηλεκτρονικών υπολογιστών, η διάθεση αναρίθμητων δεδομένων και νέων αλγορίθμων επέτρεψαν την ταχύτατη ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία αποτελεί προτεραιότητά της ΕΕ.

Παρότι επηρεάζει ήδη την καθημερινότητά μας, η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να επιφέρει ακόμα τεράστιες αλλαγές και να παίξει κεντρικό ρόλο στη ψηφιακή μεταμόρφωση της κοινωνίας μας.



Είδη τεχνητής νοημοσύνης

Λογισμικά: εικονικοί βοηθοί, λογισμικό ανάλυσης εικόνας, μηχανές αναζήτησης, συστήματα αναγνώρισης προσώπου και ομιλίας
Ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη: ρομπότ, αυτόνομα αυτοκίνητα, τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη (drones), Διαδίκτυο των πραγμάτων (Internet of Things).

Μείωση του χρόνου παραγωγής

Η Renault αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να μειώσει τον χρόνο παραγωγής των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV).
Ο γαλλικός όμιλος έχει στόχο επίσης να μειώσει τον χρόνο που χρειάζεται για την κατασκευή οχημάτων με θερμικούς κινητήρες και να μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης τους.

Ο Όμιλος Renault στοχεύει να μειώσει τους χρόνους παραγωγής και το κόστος ανά όχημα, κάνοντας τις διαδικασίες κατασκευής και ανάπτυξης «πιο έξυπνες, γρήγορες και καλύτερες», συμπεριλαμβανομένης της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης, αναφέρει το Automotive News Europe.

Μείωση του κόστους παραγωγής

Από τώρα έως το 2027, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να μειώσει το κόστος παραγωγής της ανά όχημα κατά 30% για τα οχήματα εσωτερικής καύσης και κατά 50% για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία.

Η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει ο χρόνος παραγωγής για το επερχόμενο πλήρως ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο Renault 5, να είναι μόλις 9 ώρες.

Αυτή η αλλαγή στο χρόνο παραγωγής θα κάνει ανταγωνιστικό το αμιγώς ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο Renault 5 σε σχέση με το αντίστοιχο μοντέλο της Tesla και αντίστοιχα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που κατασκευάζουν οι κινέζικες μάρκες.

«Τώρα για την κατασκευή του αμιγούς ηλεκτρικού Renault Megane απαιτούνται 12-14 ώρες, δήλωσε ο επικεφαλής της βιομηχανίας και ποιότητας της Renault, Thierry Charvet».

«Μπορούμε να είμαστε πιο φιλόδοξοι για την παραγωγή των EV, επειδή η διαδικασία παραγωγής τους απαιτεί λιγότερο χρόνο σε σχέση με τα οχήματα που φέρουν θερμικούς κινητήρες(ICE), τόνισε ο Thierry Charvet».

3.000 εφαρμογές

Οι επιχειρησιακές εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης για τη βιομηχανική της αξιοποίηση θα επεκταθούν σε 3.000 εφαρμογές μέχρι το 2025 από 300 που είναι τώρα, δήλωσε η Renault. Η κίνηση αυτή θα βοηθήσει την εταιρεία να επιτύχει μικρότερους χρόνους παραγωγής οχημάτων μέσω ταχύτερης επεξεργασίας.

Προγραμματίζεται η τεχνητή νοημοσύνη να υποστηρίξει επίσης τη βιομηχανική ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως τα οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό, τα ηλεκτρονικά ισχύος και τη συναρμολόγηση μπαταριών και ηλεκτρικών κινητήρων.

Η Renault στοχεύει σε χρόνο παραγωγής εννέα ωρών ανά μονάδα για το μικρό EV Renault 5, το οποίο θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο Douai από το επόμενο έτος.

Προσομοίωση διαδικασιών

Σημαντικό ρόλο στην αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης παίζει το πρόγραμμα "Industrial Metaverse" της Renault, το οποίο καθορίζει σαν εργαλεία την τεχνητή νοημοσύνη και τα digital twins για την προσομοίωση διαδικασιών στον εικονικό κόσμο.

Ο Charvet είπε ότι η Renault εξοικονόμησε 270 εκατ. ευρώ το 2023 μέσω της μετατροπής της βιομηχανικής παραγωγής και κυρίως μέσω της προληπτικής συντήρησης των εργοστασιακών μηχανημάτων. «Κάθε στάση παραγωγής λόγω βλάβης αυξάνει το κόστος ανά μονάδα επειδή το πάγιο κόστος είναι δεδομένο», είπε ο Charvet.

Διακοπές

Πέρσι, η εταιρεία υπέστη απροσδόκητες διακοπές παραγωγής που ισοδυναμούν με διακοπή 1,5 εργοστασίων για ολόκληρο το έτος, είπε. Όταν οι γραμμές παραγωγής αναγκάζονται να σταματήσουν, υπάρχει ένα αντίκτυπο σε όλο το σύστημα παραγωγής just-in-time. «Στόχος μας είναι να μπορούμε να σταματήσουμε να χάνουμε χρήματα όταν ένα εργοστάσιο σταματά να λειτουργεί λόγω βλάβης», είπε ο Charvet.

Άλλοι τομείς εξοικονόμησης θα προέλθουν από τη σύνδεση της παραγωγής με τα logistics, τη συμβολή στη μείωση των χρόνων παράδοσης κατά 60% και τη μείωση του χώρου του δαπέδου που απαιτείται για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου.

Εικονικά φορτηγά

Άλλες εφαρμογές του metaverse περιλαμβάνουν εικονικά φορτηγά παρακολούθησης που παραδίδουν προμήθειες και εξαρτήματα σε πραγματικό χρόνο μέσω του Πύργου Ελέγχου της Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Ο Πύργος Ελέγχου μπορεί να παρακολουθεί τις καιρικές συνθήκες, για παράδειγμα, και να προσαρμόζει τις παραδόσεις όπως απαιτείται για να ελαχιστοποιήσει το χρόνο διακοπής λειτουργίας.

Η Renault είπε ότι ο μετασχηματισμός της βιομηχανικής της βάσης θα καταστήσει ταχύτερη και ευκολότερη και λιγότερο δαπανηρή την κυκλοφορία και την κατασκευή νέων μοντέλων. «Θα μειώσουμε τον χρόνο κατασκευής κατά 40% έως το 2025», είπε ο Charvet. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα ξεκινήσει την παραγωγή 12 νέων μοντέλων το 2024.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v