BMW M Driving Experience στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών
Ζήσαμε την απόλυτη εμπειρία οδήγησης BMW M στις Σέρρες και μεταφέρουμε εντυπώσεις από την παρουσίαση.
Ζήσαμε την απόλυτη εμπειρία οδήγησης BMW M στις Σέρρες και μεταφέρουμε εντυπώσεις από την παρουσίαση.
Αποστολή στις Σέρρες
Η BMW δημιούργησε στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών την μεγαλύτερη εκδήλωση παρουσίασης και οδήγησης των μοντέλων ειδικών προδιαγραφών M.
Τα συναρπαστικά μοντέλα BMW M μας εντυπωσίασαν με την ιδιαίτερα υψηλή απόδοση τους και την εξαιρετική οδηγοκεντρική τους συμπεριφορά.
Το επίκεντρο της εκδήλωσης ήταν η παρουσίαση και η οδήγηση της ονειρεμένης νέας BMW M2.
Όπως διαπιστώσαμε στην πίστα και στη δοκιμή στον δρόμο στα περίχωρα των Σερρών, η νέα BMW M2 προσφέρει τις χαρακτηριστικές επιδόσεις M σε μία άκρως σκληροπυρηνική εκδοχή. Με τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 460 ίππων, προαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και κίνηση στους πίσω τροχούς, η δεύτερη γενιά του compact σπορ αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων προσφέρει απλόχερα μεγάλη δόση οδηγικής απόλαυσης.
Ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο ακόμα και όταν δοκιμάζει τα όρια του αυτοκινήτου. Η προηγμένη φιλοσοφία ελέγχου/λειτουργίας για την εξατομίκευση των παραμέτρων του οχήματος καθιστά ακόμα πιο έντονη την εμπειρία της σπορ οδήγησης.
Η έκδοση του εξακύλινδρου εν σειρά συνόλου που εξελίχθηκε για το compact υψηλών επιδόσεων μοντέλο με τεχνολογία M TwinPower Turbo και δυνατότητα λειτουργίας σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, ξεχωρίζει με τα τυπικά χαρακτηριστικά απόδοσης M. Η μονάδα των 3.0 λίτρων εντυπωσιάζει με την άμεση απόκριση, την υγιή δίψα του για υψηλούς ρυθμούς περιστροφής και την γραμμική παροχή ισχύος στο υψηλό φάσμα στροφών.
Ουρλιάζει το μοτέρ
Αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 460 ίππους, ο κινητήρας ξεπερνά σε απόδοση τη βασική μονάδα που χρησιμοποιούσε η προκάτοχός της κατά 90 ίππους. Η μέγιστη ροπή των 550 Nm παράγεται μεταξύ 2.650 και 5.870 σαλ., ενώ η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 6.250 σαλ. Ο νέος κινητήρας έχει μέγιστο όριο περιστροφής τις 7.200 σαλ. Η αύξηση της απόδοσης του κινητήρα συνοδεύεται από ένα συναισθηματικά πλούσιο ήχο που παράγεται από το ειδικό σύστημα εξαγωγής M με ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια. Το σύστημα παροχής λαδιού είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται εξαιρετικά δυναμικές οδηγικές καταστάσεις στην πίστα, όπως και το σύστημα ψύξης.
Drivelogic
Η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic στάνταρ. Οι εξαιρετικά σπορ αλλαγές σχέσεων, η άμεση σύνδεση με τον κινητήρα και η ικανότητα να εκτελούνται πολλαπλά κατεβάσματα στη χαμηλότερη διαθέσιμη σχέση αποτελούν την ιδανική βάση για συναρπαστική, άμεση επιτάχυνση. Ο χειρισμός του κιβωτίου πραγματοποιείται μέσω ενός επιλογέα με την πιο πρόσφατη σχεδίαση Μ καθώς και από τα paddles στο τιμόνι. Η λειτουργία Drivelogic προσφέρει επιλογή από τρεις ρυθμίσεις αλλαγών.
Ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων διατίθεται προαιρετικά για όσους αναζητούν μία κλασική εμπειρία επιδόσεων, που βασίζεται στην έντονη αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου. Το κιβώτιο ενδείκνυται για ένα σπορ στυλ οδήγησης, όχι μόνο χάρη στην ακρίβεια των αλλαγών, αλλά και λόγω του Gear Shift Assistant, που χρησιμοποιεί σύστημα εμπλοκής με βάση την ταχύτητα για να εξασφαλίσει λειτουργία χωρίς ολίσθηση στα κατεβάσματα κατά το φρενάρισμα στις στροφές. Εάν χρειαστεί, το Gear Shift Assistant μπορεί να απενεργοποιηθεί στο μενού του M Setup.
Πετάει
Ολοκληρώνει το σπριντ 0 – 100 χλμ./ώρα σε 4,1΄΄, με το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και σε 4,3΄΄ όταν εφοδιάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 200 χλμ./ώρα σε 13,5΄΄ (αυτόματο) ή 14,3 ΄΄ (χειροκίνητο). Η τελική ταχύτητα (περιορισμένη από τον ηλεκτρονικό κόφτη) είναι 250 χλμ./ώρα και μπορεί να αυξηθεί στα 285 χλμ./ώρα με την παραγγελία του προαιρετικού M Driver’s Package.
Ανεξάρτητα από την επιλογή του κιβωτίου ταχυτήτων, η παραδοσιακή μορφή δυναμικής απόδοσης της BMW M2 ενσαρκώνεται επίσης από την μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Η γραμμική ανάπτυξη των δυνάμεων πλευρικής επιτάχυνσης που χαρακτηρίζει τα μοντέλα M βοηθά τον οδηγό να κατευθύνει το όχημα μέσα από στροφές με ελεγχόμενα drift, για παράδειγμα. Η στάνταρ λειτουργία M Traction Control είναι επίσης σχεδιασμένη για να μπορεί ο οδηγός να δοκιμάζει με ασφάλεια τα όρια απόδοσης του οχήματος, θέτοντας μεμονωμένα όρια παρέμβασης του συστήματος για τον περιορισμό της ολίσθησης των τροχών, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δέκα στάδια.
Active M Differential
Ένα ακόμα στοιχείο που συμβάλλει στην εξαιρετική δυναμική της BMW M2 είναι το Active M Differential στον πίσω άξονα. Περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό και μπορεί να προσφέρει απρόσκοπτα ποσοστό εμπλοκής έως 100% όποτε είναι απαραίτητο. Αυτό βελτιστοποιεί για παράδειγμα, την πρόσφυση σε επιφάνειες με διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης ανάμεσα στον αριστερό και δεξιό πίσω τροχό. Παράλληλα, βελτιώνει τη μεταφορά ισχύος κατά την έντονη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών.
Οι συμπαγείς διαστάσεις, το κοντό μεταξόνιο, η σχεδόν τέλεια ισορροπημένη κατανομή βάρους σε αναλογία 50:50 και η προηγμένη τεχνολογία πλαισίου της νέας BMW M2 συνδυάζονται ώστε να προσφέρουν ελεγχόμενο και ακριβές χειρισμό από τις άκρες των δακτύλων. Η ευελιξία, ο δυναμισμός και η ακρίβεια του αυτοκινήτου ευνοούνται επίσης από την άριστη στρεπτική ακαμψία της δομής του αμαξώματος και τις ειδικές βάσεις του πλαισίου.
Προσαρμοζόμενη ανάρτηση M
Τόσο ο εμπρός άξονας δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων όσο και ο πίσω άξονας πέντε συνδέσμων, διαθέτουν ειδική κινηματική για μοντέλα M. Η γκάμα του στάνταρ εξοπλισμού για τη νέα BMW M2 περιλαμβάνει προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, DSC (Dynamic Stability Control) με M Dynamic Mode, και ισχυρά φρένα M Compound με εξαπίστονες σταθερές δαγκάνες μπροστά και μονοπίστονη πλευστή δαγκάνα πίσω. Το ενσωματωμένο σύστημα φρένων προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης πεντάλ. Η νέα BMW M2 διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 19” μπροστά και 20” πίσω, με την κάθε μία να αντιπροσωπεύει αύξηση κατά μία ίντσα σε σχέση με τη διάμετρο των τροχών που τοποθετούνται στάνταρ στα μοντέλα BMW M3 και BMW M4. Προαιρετικά, διατίθεται επίσης η δυνατότητα τοποθέτησης ελαστικών για χρήση σε πίστα.
Η νέα BMW M2 υιοθετεί cockpit με οδηγοκεντρική σχεδίαση που περιλαμβάνει όργανα, χειριστήρια και επιλογές ρύθμισης ειδικά για μοντέλα M, καθώς και το προηγμένο BMW Curved Display.
Head-Up Display
Πληροφορίες που σχετίζονται με την οδήγηση, όπως το Shift Lights, εμφανίζονται με μια νέα γραφική διάταξη στην οθόνη πληροφοριών 12.3 ιντσών. Τα ειδικά για μοντέλα Μ widgets για τη διαμόρφωση του οχήματος και την κατάσταση των ελαστικών, είναι δύο μόνο από τα στοιχεία που μπορούν να εμφανιστούν στην οθόνη ελέγχου 14.9”. Το προαιρετικό BMW Head-Up Display περιλαμβάνει επίσης ενδείξεις ειδικές για μοντέλα M.
Τόσο το BMW Curved Display όσο και ο ψηφιακός βοηθός BMW Intelligent Personal Assistant αποτελούν τμήμα του BMW iDrive τελευταίας γενιάς. Βασισμένο στο BMW Operating System 8, ο σχεδιασμός του αποβλέπει στη διαισθητική αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος, χρησιμοποιώντας έλεγχο μέσω αφής και φυσικής γλώσσας. Το νέο σύστημα BMW iDrive επιτρέπει εξατομίκευση με το BMW ID και το My BMW App καθώς και τη χρήση μιας Personal eSIM μέσα στο όχημα. Η ενσωμάτωση smartphone για Apple CarPlay και Android Auto™ περιλαμβάνεται ομοίως στο βασικό εξοπλισμό της νέας BMW M2, ενώ υπάρχει και σύστημα κεραίας 5G για βελτιστοποιημένη συνδεσιμότητα.
Το μπουτόν Setup στην κεντρική κονσόλα προσφέρει άμεση πρόσβαση στις επιλογές ρυθμίσεων για τον κινητήρα, το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης και το M Traction Control, καθώς και το Gear Shift Assistant, εάν υπάρχει. Δύο συνολικά σεταρίσματα οχήματος μπορούν να αποθηκεύονται και στη συνέχεια να ενεργοποιούνται χρησιμοποιώντας τα μπουτόν Μ στο τιμόνι.
Εκτός από το M Traction Control, το M Drive Professional (στάνταρ εξοπλισμός) περιλαμβάνει επίσης το M Drift Analyser και το M Laptimer. Επιπλέον, το μπουτόν M Mode στην κεντρική κονσόλα μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο για τη ρύθμιση του βαθμού παρεμβατικότητας του συστήματος υποβοήθησης οδηγού, όσο και του περιεχομένου που προβάλλεται στην οθόνη πληροφοριών και το Head-Up Display, με επιλογή των ρυθμίσεων ROAD, SPORT και TRACK.