Πού είναι ο σταθμός φόρτισης;

Η ζήτηση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων είναι ανιστρόφως ανάλογη της αύξησης στις υποδομές φόρτισης.

Πού είναι ο σταθμός φόρτισης;

Η επιτυχία της ηλεκτρικής κινητικότητας θα εξαρτηθεί και από την υποδομή φόρτισης, που αποτελεί την πρώτη ανησυχία των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων. Ωστόσο, σε πολλά μέρη το δίκτυο φόρτισης δεν επεκτείνεται τόσο γρήγορα όσο η ζήτηση.

Η Νορβηγία διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό σταθμών φόρτισης σε σχέση με τον πληθυσμό οποιασδήποτε ευρωπαϊκής χώρας. Αυτό όμως έχει προκαλέσει μεγάλες ουρές στην πρωτεύουσα Όσλο καθώς κυκλοφορούν πάρα πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δεν υπάρχουν αρκετοί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί η τεράστια ζήτηση, στις αρχές του 2019 αποφασίστηκε να σταματήσει η προσφορά δωρεάν χρέωσης σε δημοτικούς χώρους στάθμευσης.

Αυτό είναι το είδος του «προβλήματος πολυτέλειας» που δύσκολα μπορεί να φανταστεί η υπόλοιπη Ευρώπη. Άλλες ευρωπαϊκές χώρες εξακολουθούν να χρειάζονται περισσότερη υποδομή φόρτισης τόσο σε αγροτικές όσο και σε μητροπολιτικές περιοχές. Η καθολική κάλυψη από ένα δίκτυο σημείων φόρτισης αποτελεί σημαντικό στοιχείο όταν ο οδηγός αγοράζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οι Γερμανοί κατασκευαστές ανακοίνωσαν ότι θα έχουν διαθέσιμα 150 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2024. Ενώ η βιομηχανία λανσάρει το ένα μοντέλο μετά το άλλο στην αγορά, φέτος ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων μόνο στη Γερμανία διπλασιάστηκε, ο αριθμός των τοποθεσιών φόρτισης αυξήθηκε μόνο κατά 50% την ίδια περίοδο. Αυτό είναι περίπου 200 νέα σημεία φόρτισης κάθε εβδομάδα, αλλά για να συμβαδίσει κανείς με τις τρέχουσες πωλήσεις θα χρειαζόταν 2.000 νέα σημεία φόρτισης κάθε εβδομάδα.

Η ηλεκτρική υποδομή

Ωστόσο σημειώνεται πρόοδος. Το 2010, υπήρχαν μόνο μερικές χιλιάδες σταθμοί φόρτισης στην Ευρώπη. Μέσα σε δέκα χρόνια ο αριθμός έφτασε τις εκατοντάδες χιλιάδες. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων, υπάρχουν πλέον πάνω από 210.000 σημεία φόρτισης στην Ευρώπη. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση σχεδόν 50.000 σημείων πρόσβασης σε σύγκριση με πέρυσι. Σήμερα, η Ολλανδία έχει περίπου 62.000 σταθμούς φόρτισης, ενώ η Γερμανία και η Γαλλία αγωνίζονται για τη δεύτερη θέση, περίπου 44.000 και 45.000 σταθμοί αντίστοιχα.

Στην Ελλάδα, αντίθετα, υπάρχουν μόνο περίπου 200 σημεία φόρτισης σε ολόκληρη τη χώρα. Οι χάρτες φόρτισης του Bundesnetzagentur(Γερμανική ομοσπονδιακή υπηρεσία δικτύου) εμφανίζουν περίπου 32.000 σταθμούς προσβάσιμους στο κοινό στη Γερμανία, ο καθένας με τη διεύθυνσή του. Από εδώ και στο εξής, η νέα κατάταξη του δικτύου φόρτισης της VDA θα υποδηλώνει την επέκταση της δημόσιας προσβάσιμης υποδομής φόρτισης σε όλες τις περιοχές της Γερμανίας.

Κάθε μια κατατάσσεται για την ελκυστικότητα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση σε αυτήν την τοποθεσία. Αυτό φαίνεται από τον αριθμό των δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης σε σχέση με τον αριθμό των εγγεγραμμένων αυτοκινήτων στην περιοχή. Μια δεύτερη κατάταξη τεκμηριώνει την πυκνότητα του δημόσια προσβάσιμου δικτύου φόρτισης και υποδεικνύει πόσα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα (στατιστικά) πρέπει να μοιράζονται ένα σημείο φόρτισης. Τα στοιχεία δεν λαμβάνουν υπόψη τους σταθμούς φόρτισης σε αποθήκες, συγκροτήματα κατοικιών, υπόγεια γκαράζ ή σε άλλους ιδιωτικούς χώρους.

Γρήγοροι φορτιστές στον αυτοκινητόδρομο

Γερμανοί κατασκευαστές, εταιρείες εισαγωγής και προμηθευτές λειτουργούν 15.000 σημεία φόρτισης στη Γερμανία στις εγκαταστάσεις τους, σε αποθήκες και σε εμπορικές εταιρείες. Η αυτοκινητοβιομηχανία ζητά επίμονα την επέκταση του δικτύου φόρτισης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων – μια απαραίτητη εξέλιξη για βιώσιμη κινητικότητα μεγάλων αποστάσεων. Συνολικά έχουν προγραμματιστεί 400 πάρκα φόρτισης για την Ευρώπη. Αυτό θα δημιουργήσει το πιο ισχυρό δίκτυο μέχρι στιγμής για ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά μήκος των αρτηριακών διαδρομών μεγάλων αποστάσεων της Ευρώπης.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v